IKC0057/3 - Grupiprotsesside juhtimine õppetöös
Toimumise aeg
26.01.2017 - 06.04.2017
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 16 tundi)
Sihtgrupp
põhikooli aineõpetajad, klassijuhatajad
Eesmärk
Mõista grupiprotsesside olulisust õppimise protsessis ja arendada grupiprotsesside juhtimise kompetentse õppeprotsessi läbiviimisel koolis.
Sisu
1. Klassi/grupi areng ja kujunemine. Grupiprotsesside juhtimine.
Õpetaja võimalused grupiprotsesside suunamisel. Teismeliste sotsiaalsed suhted ja sotsiaalne identiteet. Tunni juhtimise sotsiaalsed ja psühholoogilised aspektid. Õpilase ja õpetaja vahelised suhted. Koostöö vormid. Õpilaste aktiviseerimine ja motiveerimine. Konfliktide ennetamine ja lahendamine.
2. Koolisuhted ja õpikeskkonna loomine.
Positiivsed koolisuhted ja positiivne koolidistsipliin. Erinevate tasandite õpikeskkonna ja mikrokliima kujundamise võimalused. Väärtusjuhtimine klassis ja koolis. Õpetaja isiksus ja professionaalne identiteet. Õpetaja psühholoogiline toimetulek. Eneserefleksioon ja professionaalne areng. Koostöö ja suhted õpilaste ja kolleegidega
Õpiväljundid
- teab grupi/klassi juhtimise põhimõtteid ja oskab rakendab neid oma töös;
- mõistab grupi (sh grupiprotsesside) arengut ja kujunemist; suudab ja oskab koordineerida grupitegevust, suunata grupiprotsesse ja grupis õppimist;
- kujundab positiivset mikrokliimat klassi ja kooli tasanditel;
- teab põhikooli õpilaste sotsiaalse ja emotsionaalse arengu põhimõtteid ja arvestab nendega oma töös;
- oskab analüüsida enda rolli õpetajana (sh klassijuhatajana) õppe- ja kasvatusprotsessis: koostöös õpilaste, kolleegide ja lapsevanematega.
Eeldused
õpetaja amet
õpikeskkond
Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Grupiga lepitakse alguses kokku, milline e-keskkond saab kursuse keskkonnaks. Lisaks lepitakse kokku teiste (suhtlus)keskkondade ja –kanalite osas.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
aktiivne osalus lähiõppes
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
PhD Marina Vannik, MA Galina Värinen, MA Irina Tuhkru, PhD Irina Birjukova
Kursuse hind
0 EUR (grupihind, hinnale ei lisandu km)
Koolituse väärtus on 259 eurot. Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik ja koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Irina Birjukova, 53428566, irina.birjukova_01@tlu.ee
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
26.01.2017 | - | 1.sessiooni 1.õppepäev | ||
27.01.2017 | - | 1.sessiooni 2.õppepäev | ||
20.02.2017 | - | 2.sessiooni 1.õppepäev | ||
21.02.2017 | - | 2.sessiooni 2.õppepäev | ||
05.04.2017 | - | 3.sessiooni 1.õppepäev | ||
06.04.2017 | - | 3.sessiooni 2.õppepäev, kursuse lõpetamine |