LTC0223/2 - Kunstidel põhinevad töövõtted koolikeskkonnas rakendamiseks

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

06.12.2018 - 15.03.2019

Registreerimise tähtaeg

17.02.2019

Toimumise koht

Tallinn, Räägu 49

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 94 tundi)

Sihtgrupp

Õpetajad, koolipsühholoogid, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid ja teised koolis töötavad spetsialistid.

Eesmärk

õppida kasutama kunstidel põhinevaid lihtsaid töövõtteid, et toetada õpilaste hariduslike eesmärkide saavutamist.

Sisu

Kunstidel põhinevate töövõtete õppetöösse integreerimise põhimõtted. Kunstidel põhineva lähenemise eetiline raamistik tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega. Lihtsad kunstidel põhinevad harjutused ja võtted, mida saab kasutada õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete soodustamiseks.

Õpiväljundid

- on saanud ülevaate ja praktilise kogemuse kunstidel põhinevatest lihtsatest õppetegevuses kasutatavatest töövõtetest;
- teab kunstidel põhinevate töövõtete õppetegevusse integreerimise põhimõtteid;
- teab kunstidel põhineva lähenemise eetilist raamistikku tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega;
- oskab kasutada lihtsaid kunstidel põhinevaid töövõtteid õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete toetamiseks klassis ja mujal õppekeskkonnas;
- oskab eetiliselt dokumenteerida ja reflekteerida kunstidel põhineva lähenemise kasutamist ja kirjeldada tulemust.

Eeldused

Huvi täiendada oma erialast tööd loominguliste töövõtetega. Koolitusel osalemiseks ei ole vaja varasemat loomingulist ettevalmistust, koolitusel osalejaid julgustatakse oma loomingulisi oskusi arendama.

õpikeskkond

Koolitus toimub TLÜ Räägu õppehoones (Räägu 49), kus on vajaliku õppetehnika ja -vahenditega varustatud ruumid.

koolitaja kompetentsus

Malle Luik, PhD, muusikaterapeut, lektor
Eda Heinla, PhD, kunstiterapeut, loovusõpetuse dotsent, õppekava kuraator
Marika Ratnik, MSc, kunstiterapeut, pereterapeut, lektor
Terje Kaldur, MSc, koolipsühholoog, tantsu- ja liikumisterapeut, lektor
Kaire Bachmann, MSc, tantsu- ja liikumisterapeut
Eha Rüütel, PhD, psühhoterapeut, kunstiterapeut, professor

Lõpetamistingimused

Koolitus on interaktiivne ja omakogemusele orienteeritud. Õppimine toimub läbi praktiliste tegevuste. Koolituspäeval omandatud töövõtete rakendamist harjutatakse iseseisvalt oma erialases töös koolikeskkonnas. Koolitusel tutvustatud harjutustest koostatakse õpimapp. Iseseisev harjutuste rakendamine dokumenteeritakse vastavalt juhendile, tekkinud küsimused arutatakse läbi õppepäevadel. Arvestuse saamiseks koostatakse praktika aruanne, mida esitletakse koolituse lõpus.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Malle Luik, PhD; Eda Heinla, PhD; Marika Ratnik, MSc; Terje Kaldur, MSc; Kaire Bachmann, MSc; Eha Rüütel, PhD.

Kursuse hind

380 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse eest on võimalik tasuda kahes osas. PALUN REGISTREERUMISEL MITMES OSAS TASUMISE SOOV KINDLASTI MÄRKUSTE LAHTRISSE LISADA!

Korraldaja

Loodus- ja terviseteaduste instituut, Eha Rüütel , eha.ruutel@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

10

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
06.12.2018 10:00-11:30 Peamised põhimõisted: tervis, suhtetervis, heaolu. Eha Rüütel Rä49-317
06.12.2018 11:45-13:15 Tantsu ja liikumise harjutused tutvumiseks, kontakti loomiseks. Kaire Bachmann Rä49-317
06.12.2018 14:00-17:15 Laps ja kunstiline eneseväljendus Marika Ratnik Rä49-317
04.01.2019 10:00-11:30 Loomingulised tegevused tervisemõjurina õppetegevuses. Eda Heinla Rä49-414
04.01.2019 11:45-13:15 Muusikalisel tegevusel põhinevad tutvumis- ja koostööharjutused. Malle Luik Rä49-414
04.01.2019 14:00-17:15 Ülevaade muusika kasutamise põhimeetoditest muusikateraapias. Malle Luik Rä49-414
05.01.2019 10:00-13:15 Visuaalkunstiga integreeritud õpetamismeetodi kasu: õpilasele, õpetajale. Marika Ratnik Rä49-317
05.01.2019 14:00-17:15 Keha- ja ruumiteadlikkus klassiruumis. Kaire Bachmann Rä49-317
24.01.2019 10:00-11:30 Loovat mõtlemist arendavad harjutused õppetegevuses. Eda Heinla Rä49-317
24.01.2019 11:45-13:15 Ekspressiivsete ehk muusika mängimisel põhinevate sotsialiseerivate meetodite praktiline tutvustamine. Malle Luik Rä49-414
24.01.2019 14:00-17:15 Jätkub ekspressiivsete meetodite tutvustus. Malle Luik Rä49-414
25.01.2019 10:00-13:15 Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega. Marika Ratnik Rä49-317
25.01.2019 14:00-17:15 Keha- ja liikumispõhised tegevused eneseregulatsiooni arendamiseks Kaire Bachmann Rä49-317
14.02.2019 10:00-13:15 Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega Marika Ratnik Rä49-310
14.02.2019 14:00-17:15 Laste tähelepanu, mälu, liikumise ja kõne aktiveerimine erinevate rütmide abil Malle Luik Rä49-414
15.02.2019 10:00-11:30 Kujutlused ja eneseregulatsioon suhtetervise kontekstis Eha Rüütel Rä49-317
15.02.2019 11:45-13:15 Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks Terje Kaldur Rä49-317
15.02.2019 14:00-17:15 Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks. Terje Kaldur Rä49-317
15.03.2019 10:00-16:00 Kursuse kokkuvõte, praktika esitlemine, arvestus Malle Luik, PhD; Eda Heinla, PhD; Marika Ratnik, MSc; Terje Kaldur, MSc; Kaire Bachmann, MSc; Eha Rüütel, PhD Rä49-317