LTC0223/2 - Kunstidel põhinevad töövõtted koolikeskkonnas rakendamiseks
Toimumise aeg
06.12.2018 - 15.03.2019
Registreerimise tähtaeg
17.02.2019
Toimumise koht
Tallinn, Räägu 49
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 94 tundi)
Sihtgrupp
Õpetajad, koolipsühholoogid, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid ja teised koolis töötavad spetsialistid.
Eesmärk
õppida kasutama kunstidel põhinevaid lihtsaid töövõtteid, et toetada õpilaste hariduslike eesmärkide saavutamist.
Sisu
Kunstidel põhinevate töövõtete õppetöösse integreerimise põhimõtted. Kunstidel põhineva lähenemise eetiline raamistik tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega. Lihtsad kunstidel põhinevad harjutused ja võtted, mida saab kasutada õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete soodustamiseks.
Õpiväljundid
- on saanud ülevaate ja praktilise kogemuse kunstidel põhinevatest lihtsatest õppetegevuses kasutatavatest töövõtetest;
- teab kunstidel põhinevate töövõtete õppetegevusse integreerimise põhimõtteid;
- teab kunstidel põhineva lähenemise eetilist raamistikku tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega;
- oskab kasutada lihtsaid kunstidel põhinevaid töövõtteid õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete toetamiseks klassis ja mujal õppekeskkonnas;
- oskab eetiliselt dokumenteerida ja reflekteerida kunstidel põhineva lähenemise kasutamist ja kirjeldada tulemust.
Eeldused
Huvi täiendada oma erialast tööd loominguliste töövõtetega. Koolitusel osalemiseks ei ole vaja varasemat loomingulist ettevalmistust, koolitusel osalejaid julgustatakse oma loomingulisi oskusi arendama.
õpikeskkond
Koolitus toimub TLÜ Räägu õppehoones (Räägu 49), kus on vajaliku õppetehnika ja -vahenditega varustatud ruumid.
koolitaja kompetentsus
Malle Luik, PhD, muusikaterapeut, lektor
Eda Heinla, PhD, kunstiterapeut, loovusõpetuse dotsent, õppekava kuraator
Marika Ratnik, MSc, kunstiterapeut, pereterapeut, lektor
Terje Kaldur, MSc, koolipsühholoog, tantsu- ja liikumisterapeut, lektor
Kaire Bachmann, MSc, tantsu- ja liikumisterapeut
Eha Rüütel, PhD, psühhoterapeut, kunstiterapeut, professor
Lõpetamistingimused
Koolitus on interaktiivne ja omakogemusele orienteeritud. Õppimine toimub läbi praktiliste tegevuste. Koolituspäeval omandatud töövõtete rakendamist harjutatakse iseseisvalt oma erialases töös koolikeskkonnas. Koolitusel tutvustatud harjutustest koostatakse õpimapp. Iseseisev harjutuste rakendamine dokumenteeritakse vastavalt juhendile, tekkinud küsimused arutatakse läbi õppepäevadel. Arvestuse saamiseks koostatakse praktika aruanne, mida esitletakse koolituse lõpus.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Malle Luik, PhD; Eda Heinla, PhD; Marika Ratnik, MSc; Terje Kaldur, MSc; Kaire Bachmann, MSc; Eha Rüütel, PhD.
Kursuse hind
380 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse eest on võimalik tasuda kahes osas. PALUN REGISTREERUMISEL MITMES OSAS TASUMISE SOOV KINDLASTI MÄRKUSTE LAHTRISSE LISADA!
Korraldaja
Loodus- ja terviseteaduste instituut, Eha Rüütel , eha.ruutel@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
06.12.2018 | 10:00-11:30 | Peamised põhimõisted: tervis, suhtetervis, heaolu. | Eha Rüütel | Rä49-317 |
06.12.2018 | 11:45-13:15 | Tantsu ja liikumise harjutused tutvumiseks, kontakti loomiseks. | Kaire Bachmann | Rä49-317 |
06.12.2018 | 14:00-17:15 | Laps ja kunstiline eneseväljendus | Marika Ratnik | Rä49-317 |
04.01.2019 | 10:00-11:30 | Loomingulised tegevused tervisemõjurina õppetegevuses. | Eda Heinla | Rä49-414 |
04.01.2019 | 11:45-13:15 | Muusikalisel tegevusel põhinevad tutvumis- ja koostööharjutused. | Malle Luik | Rä49-414 |
04.01.2019 | 14:00-17:15 | Ülevaade muusika kasutamise põhimeetoditest muusikateraapias. | Malle Luik | Rä49-414 |
05.01.2019 | 10:00-13:15 | Visuaalkunstiga integreeritud õpetamismeetodi kasu: õpilasele, õpetajale. | Marika Ratnik | Rä49-317 |
05.01.2019 | 14:00-17:15 | Keha- ja ruumiteadlikkus klassiruumis. | Kaire Bachmann | Rä49-317 |
24.01.2019 | 10:00-11:30 | Loovat mõtlemist arendavad harjutused õppetegevuses. | Eda Heinla | Rä49-317 |
24.01.2019 | 11:45-13:15 | Ekspressiivsete ehk muusika mängimisel põhinevate sotsialiseerivate meetodite praktiline tutvustamine. | Malle Luik | Rä49-414 |
24.01.2019 | 14:00-17:15 | Jätkub ekspressiivsete meetodite tutvustus. | Malle Luik | Rä49-414 |
25.01.2019 | 10:00-13:15 | Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega. | Marika Ratnik | Rä49-317 |
25.01.2019 | 14:00-17:15 | Keha- ja liikumispõhised tegevused eneseregulatsiooni arendamiseks | Kaire Bachmann | Rä49-317 |
14.02.2019 | 10:00-13:15 | Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega | Marika Ratnik | Rä49-310 |
14.02.2019 | 14:00-17:15 | Laste tähelepanu, mälu, liikumise ja kõne aktiveerimine erinevate rütmide abil | Malle Luik | Rä49-414 |
15.02.2019 | 10:00-11:30 | Kujutlused ja eneseregulatsioon suhtetervise kontekstis | Eha Rüütel | Rä49-317 |
15.02.2019 | 11:45-13:15 | Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks | Terje Kaldur | Rä49-317 |
15.02.2019 | 14:00-17:15 | Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks. | Terje Kaldur | Rä49-317 |
15.03.2019 | 10:00-16:00 | Kursuse kokkuvõte, praktika esitlemine, arvestus | Malle Luik, PhD; Eda Heinla, PhD; Marika Ratnik, MSc; Terje Kaldur, MSc; Kaire Bachmann, MSc; Eha Rüütel, PhD | Rä49-317 |