HRC0043/1 - Juhendamine töökohapõhises õppes

Koolitust rahastab ESF programm "Praktikasüsteemi arendamine kutse- ja kõrghariduses, sh õpetajakoolituse koolipraktika" tegevus 8.1 "Praktika ja töökohapõhise õppe süsteemse korralduse arendamine kutse- ja kõrgkoolides"
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

15.03.2017 - 29.03.2017

Registreerimise tähtaeg

06.03.2017

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 29, A-447

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi, iseseisevõpe 36 tundi)

Sihtgrupp

kutsekooli õppeasutusepoolsed praktikajuhendajad, koordinaatorid, õppetegevuse eest vastutavad töötajad

Eesmärk

arendada oskusi ja hoiakuid õppija juhendamiseks töökohapõhises õppes.

Sisu

Töökohal õppimise olemus ja eripära. Töökohapõhise õppe tegevusmudel ja parimad praktikad. Õppija töökohapõhises õppes, õppija arenguvajadustest lähtuva õppeprotsessi planeerimine töökohapõhises õppes. Õppija juhendamine ja nõustamine töökohapõhises õppes. Kooli ja koolipoolse, ettevõtte ja ettevõttepoolse juhendaja roll, vastutus töökohapõhises õppes, juhendaja pädevused. Töökohapõhise õppe rakendamisele esitatavad nõuded. Individuaalne õppekava, dokumentatsioon töökohapõhises õppes. Koostöö ja suhtlemine töökohapõhise õppe planeerimisel ja korraldamisel, sh võrgustiku loomine ja käigus hoidmine. Juhendamisel kasutatavad digivahendid ja keskkonnad. Toetav hindamine töökohapõhises õppes. Õpiväljundite saavutatuse hindamine (kokkuvõttev hindamine) töökohapõhises õppes. Enda juhendamispraktikale tagasiside küsimine juhendatavatelt ja kolleegidelt ja praktikaettevõttelt.

Õpiväljundid

kasutab asjakohaseid meetodeid juhendamise protsessis töökohapõhise õppe kontekstis;
planeerib juhendatava arenguvajadustest lähtuva õppeprotsessi;
annab juhendatavale tema tegevuse kohta arengut toetavat tagasisidet tuues välja arenguvajadused,
toetab enda rollist lähtuvalt koostööd ettevõttepoolse juhendajaga.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Õpe toimub kahel kontaktpäeval, mille vahel teeb õppija iseseisva töö. Õpet toetab e- keskkond. Iseseisvalt töötab osaleja läbi õppematerjalid, koostab juhendi alusel: 1) eneseanalüüsi enda kogemuste ja pädevuste kohta õpipoisiõppe juhendaja või koordinaatorina; 2) juhtumianalüüsi töökohapõhise õppe protsessi kohta.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Sirje Rekkor, MA

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse väärtus on 152 eurot. Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik,koolitus on sihtgruppi kuulujale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

12

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
15.03.2017 10:00-17:15 A-447
29.03.2017 10:00-17:15 A-447