HRC0183/1 - Õppimist eestvedav juhtimine huvikoolis

Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

25.02.2019 - 03.12.2019

Registreerimise tähtaeg

01.02.2019

Toimumise koht

Tallinn, Tallinna Ülikooli linnak, Narva mnt 25, Narva mnt 29 (vt. ajakavas)
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak

Maht

315 akadeemilist tundi (kontaktõpe 140 tundi, iseseisevõpe 175 tundi)

Sihtgrupp

Huvihariduskooli juhtkonna kolmeliikmeline meeskond: igast huvikoolist juht, õppejuht ja arendusjuht või õpetaja.

Eesmärk

arendada juhtimiskompetentsust ning kujundada hoiakud, mis arvestavad huvihariduskoolis nüüdisaegset õpikäsitust ning 21. sajandi väljakutseid haridusele.

Sisu

Huvikooli hetkeolukorra analüüs ja sellest lähtuva visiooni loomine ja eesmärgiseade. Muudatuste juhtimise lähtekohad. Õpetajate koostöö. Muudatuste jätkusuutlikkus. Muudatuste juhtimise protsessi monitoorimine. Õppijakeskne õpe. Arengut toetava keskkonna loomine. Erivajadustega õppija ja diferentseerimine. Tehnoloogia kasutamine juhtimise ja õppe toetamiseks.

Õpiväljundid

oskab kavandada huvikoolis muudatusi lähtuvalt visioonist ning hetkeolukorra analüüsist; tunneb õpetajate koostöö suurendamise ja sihtrühmade kaasamise võimalusi; hindab muudatuste jätkusuutlikkuse tagamise võimalusi ning planeerib vajalikud jätkutegevused muudatuse kinnistamiseks; tunneb nüüdisaegse õpikäsituse aluseid ning nende rakendusvõimalusi huvikoolis; teab huvihariduse ja üldhariduse integreerimise võimalusi; oskab analüüsida õppija arengut, luua õppija arengut toetavat keskkonda ja diferentseerida õpet; oskab hinnata muudatuste vahetulemusi, tuginedes asjakohastele tõenditele ning sellest lähtuvalt kavandada õpetajate motiveerimist.

Eeldused

ühest huvikoolist osaleb 3-liikmeline meeskond sh huvikooli juht; meeskonnal on esialgne arendusprojekti idee, mida arendusprogrammi jooksul soovitakse ellu viia.

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Toimuvad väljasõidud külastamaks Tartu ja Pärnu huvikoole.

koolitaja kompetentsus

Soovitavalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Arenguprogramm koosneb kuuest moodulist, iga moodul sisaldab kaks päeva kontaktõpet. Moodulid toimuvad märts, aprill, mai, juuni, september ja oktoober. Osalejad peavad osalema vähemalt 80% kontaktõppel.
Praktiline töö: iga mooduli jaoks koostavad koolimeeskonnad iseseisvad ülesanded, mis toetavad arendusprojekti elluviimist ja mida juhendab ülikoolipoolne juhendaja (hetkeolukorra analüüs, tegevuskava koostamine ja/või andmete kogumise kava koostamine jne), mille esitlemine ja analüüs toimub edasistel kohtumistel.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari, Reet Sillavee, Ott Oja, Jüri Käosaar, Krista Haak, Tiiu Tammemäe, Ly Lilleoja, Valentina Paas

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)
Grupihinnaga tellimuskoolitus.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

30

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
25.02.2019 14:00-17:00 Sissejuhatus ja arendusprogrammi tutvustus, lähteülesande seadmine hetkeolukorra hindamiseks ja arendusprogrammi kavandamiseks. Ott Oja, Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari, Reet Sillavee, Jüri Käosaar, Kairit Tammets, Krista Haak, Valentina Paas T-410
12.03.2019 10:00-15:30 Eesmärgi seadmine ja tegevuskava loomine. Õppimise ja õpetamise juhtimine õppijakeskses huvikoolis. Õppijakeskne õppeprotsess. 21. sajandi pädevuste kujunemise toetamine. Krista Haak T-410
13.03.2019 10:00-15:30 Õppimine ja õpetamine õppijakeskses huvikoolis. Nüüdisaegne õpikäsitus, selle alusideed ning nende rakendusvõimalused huvikoolis. Oma huvikooli arenguvajaduste kaardistamine ja rakendusplaani koostamine. Eve Eisenschmidt T-410
10.04.2019 10:00-15:30 Näitajad eesmärkide hindamiseks. Ott Oja, Kätlin Vanari T-410
11.04.2019 10:00-15:30 Huvihariduse ja üldhariduse integratsiooni võimalused ja koostöö üldhariduskoolidega. Kersti Nigesen, Karin Veissmann, Mari-Liis Sults, Ott Oja T-410
14.05.2019 10:00-15:30 Muutuste juhtimise põhiprintsiibid: kaasatus, tähenduslikkus ja kommunikatsioon. Reet Sillavee, Ott Oja A-046 ja A-018
15.05.2019 10:00-15:30 Huvikooli õpetajate koostöö ja professionaalseks arenguks keskkonna loomine. Töömotivatsiooni toetamine. Kati Aus A-046
12.06.2019 10:00-15:30 Sotsiaal-emotsionaalsed oskused õppeprotsessis. Sotsiaal-emotsionaalsete oskuste areng ja hindamise võimalused õppeprotsessis. Sotsiaal-emotsionaalsete oskuste toetamise võimalused huvihariduses. Elina Malleus A-046
13.06.2019 10:00-15:30 Kommunikatsiooni roll muutustes. Huvigruppide kaardistamine ja kommunikatsioonistrateegia valimine. Kommunikatsiooni planeerimine. Coachid ühinevad. Ott Oja T-415
24.09.2019 10:00-15:30 Õppe diferentseerimine ja õppija erivajaduste märkamine. Tiiu Tammemäe A-018
15.10.2019 10:00-15:30 10:00-11:30 Juhtimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas. 11:45-13:15 Juhtimist toetavad digivõimalused. 14:00-15:30 Tõendite asjakohasuse hindamine. Kaire Kollom, Kätlin Vanari T-415
16.10.2019 10:00-15:30 10:00 - 11:30 Muutuste jätkusuutlikkus organisatsioonis. 11:45 - 13.15 Edasiste sammude planeerimine. 14:00 - 15:30 Coachid ühinevad. Ott Oja T-415
19.11.2019 10:00-13:30 Tulemuste esitlemine. Muutuste juhtimise protsessi refleksioon, jätkutegevuste planeerimine. Ott Oja, Eve Eisenschmidt T-415