HRC0183/1 - Õppimist eestvedav juhtimine huvikoolis
Toimumise aeg
25.02.2019 - 03.12.2019
Registreerimise tähtaeg
01.02.2019
Toimumise koht
Tallinn, Tallinna Ülikooli linnak, Narva mnt 25, Narva mnt 29 (vt. ajakavas)
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak
Maht
315 akadeemilist tundi (kontaktõpe 140 tundi, iseseisevõpe 175 tundi)
Sihtgrupp
Huvihariduskooli juhtkonna kolmeliikmeline meeskond: igast huvikoolist juht, õppejuht ja arendusjuht või õpetaja.
Eesmärk
arendada juhtimiskompetentsust ning kujundada hoiakud, mis arvestavad huvihariduskoolis nüüdisaegset õpikäsitust ning 21. sajandi väljakutseid haridusele.
Sisu
Huvikooli hetkeolukorra analüüs ja sellest lähtuva visiooni loomine ja eesmärgiseade. Muudatuste juhtimise lähtekohad. Õpetajate koostöö. Muudatuste jätkusuutlikkus. Muudatuste juhtimise protsessi monitoorimine. Õppijakeskne õpe. Arengut toetava keskkonna loomine. Erivajadustega õppija ja diferentseerimine. Tehnoloogia kasutamine juhtimise ja õppe toetamiseks.
Õpiväljundid
oskab kavandada huvikoolis muudatusi lähtuvalt visioonist ning hetkeolukorra analüüsist; tunneb õpetajate koostöö suurendamise ja sihtrühmade kaasamise võimalusi; hindab muudatuste jätkusuutlikkuse tagamise võimalusi ning planeerib vajalikud jätkutegevused muudatuse kinnistamiseks; tunneb nüüdisaegse õpikäsituse aluseid ning nende rakendusvõimalusi huvikoolis; teab huvihariduse ja üldhariduse integreerimise võimalusi; oskab analüüsida õppija arengut, luua õppija arengut toetavat keskkonda ja diferentseerida õpet; oskab hinnata muudatuste vahetulemusi, tuginedes asjakohastele tõenditele ning sellest lähtuvalt kavandada õpetajate motiveerimist.
Eeldused
ühest huvikoolist osaleb 3-liikmeline meeskond sh huvikooli juht; meeskonnal on esialgne arendusprojekti idee, mida arendusprogrammi jooksul soovitakse ellu viia.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Toimuvad väljasõidud külastamaks Tartu ja Pärnu huvikoole.
koolitaja kompetentsus
Soovitavalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Arenguprogramm koosneb kuuest moodulist, iga moodul sisaldab kaks päeva kontaktõpet. Moodulid toimuvad märts, aprill, mai, juuni, september ja oktoober. Osalejad peavad osalema vähemalt 80% kontaktõppel.
Praktiline töö: iga mooduli jaoks koostavad koolimeeskonnad iseseisvad ülesanded, mis toetavad arendusprojekti elluviimist ja mida juhendab ülikoolipoolne juhendaja (hetkeolukorra analüüs, tegevuskava koostamine ja/või andmete kogumise kava koostamine jne), mille esitlemine ja analüüs toimub edasistel kohtumistel.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari, Reet Sillavee, Ott Oja, Jüri Käosaar, Krista Haak, Tiiu Tammemäe, Ly Lilleoja, Valentina Paas
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)
Grupihinnaga tellimuskoolitus.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
30
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
25.02.2019 | 14:00-17:00 | Sissejuhatus ja arendusprogrammi tutvustus, lähteülesande seadmine hetkeolukorra hindamiseks ja arendusprogrammi kavandamiseks. | Ott Oja, Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari, Reet Sillavee, Jüri Käosaar, Kairit Tammets, Krista Haak, Valentina Paas | T-410 |
12.03.2019 | 10:00-15:30 | Eesmärgi seadmine ja tegevuskava loomine. Õppimise ja õpetamise juhtimine õppijakeskses huvikoolis. Õppijakeskne õppeprotsess. 21. sajandi pädevuste kujunemise toetamine. | Krista Haak | T-410 |
13.03.2019 | 10:00-15:30 | Õppimine ja õpetamine õppijakeskses huvikoolis. Nüüdisaegne õpikäsitus, selle alusideed ning nende rakendusvõimalused huvikoolis. Oma huvikooli arenguvajaduste kaardistamine ja rakendusplaani koostamine. | Eve Eisenschmidt | T-410 |
10.04.2019 | 10:00-15:30 | Näitajad eesmärkide hindamiseks. | Ott Oja, Kätlin Vanari | T-410 |
11.04.2019 | 10:00-15:30 | Huvihariduse ja üldhariduse integratsiooni võimalused ja koostöö üldhariduskoolidega. | Kersti Nigesen, Karin Veissmann, Mari-Liis Sults, Ott Oja | T-410 |
14.05.2019 | 10:00-15:30 | Muutuste juhtimise põhiprintsiibid: kaasatus, tähenduslikkus ja kommunikatsioon. | Reet Sillavee, Ott Oja | A-046 ja A-018 |
15.05.2019 | 10:00-15:30 | Huvikooli õpetajate koostöö ja professionaalseks arenguks keskkonna loomine. Töömotivatsiooni toetamine. | Kati Aus | A-046 |
12.06.2019 | 10:00-15:30 | Sotsiaal-emotsionaalsed oskused õppeprotsessis. Sotsiaal-emotsionaalsete oskuste areng ja hindamise võimalused õppeprotsessis. Sotsiaal-emotsionaalsete oskuste toetamise võimalused huvihariduses. | Elina Malleus | A-046 |
13.06.2019 | 10:00-15:30 | Kommunikatsiooni roll muutustes. Huvigruppide kaardistamine ja kommunikatsioonistrateegia valimine. Kommunikatsiooni planeerimine. Coachid ühinevad. | Ott Oja | T-415 |
24.09.2019 | 10:00-15:30 | Õppe diferentseerimine ja õppija erivajaduste märkamine. | Tiiu Tammemäe | A-018 |
15.10.2019 | 10:00-15:30 | 10:00-11:30 Juhtimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas. 11:45-13:15 Juhtimist toetavad digivõimalused. 14:00-15:30 Tõendite asjakohasuse hindamine. | Kaire Kollom, Kätlin Vanari | T-415 |
16.10.2019 | 10:00-15:30 | 10:00 - 11:30 Muutuste jätkusuutlikkus organisatsioonis. 11:45 - 13.15 Edasiste sammude planeerimine. 14:00 - 15:30 Coachid ühinevad. | Ott Oja | T-415 |
19.11.2019 | 10:00-13:30 | Tulemuste esitlemine. Muutuste juhtimise protsessi refleksioon, jätkutegevuste planeerimine. | Ott Oja, Eve Eisenschmidt | T-415 |