LTC0223/3 - Kunstidel põhinevad töövõtted koolikeskkonnas rakendamiseks

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

27.09.2019 - 10.01.2020

Registreerimise tähtaeg

23.09.2019

Toimumise koht

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 94 tundi)

Sihtgrupp

Õpetajad, koolipsühholoogid, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid ja teised koolis töötavad spetsialistid.

Eesmärk

õppida kasutama kunstidel põhinevaid lihtsaid töövõtteid, et toetada õpilaste hariduslike eesmärkide saavutamist.

Sisu

Kunstidel põhinevate töövõtete õppetöösse integreerimise põhimõtted. Kunstidel põhineva lähenemise eetiline raamistik tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega. Lihtsad kunstidel põhinevad harjutused ja võtted, mida saab kasutada õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete soodustamiseks.

Õpiväljundid

- on saanud ülevaate ja praktilise kogemuse kunstidel põhinevatest lihtsatest õppetegevuses kasutatavatest töövõtetest;
- teab kunstidel põhinevate töövõtete õppetegevusse integreerimise põhimõtteid;
- teab kunstidel põhineva lähenemise eetilist raamistikku tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega;
- oskab kasutada lihtsaid kunstidel põhinevaid töövõtteid õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete toetamiseks klassis ja mujal õppekeskkonnas;
- oskab eetiliselt dokumenteerida ja reflekteerida kunstidel põhineva lähenemise kasutamist ja kirjeldada tulemust.

Eeldused

Huvi täiendada oma erialast tööd loominguliste töövõtetega. Koolitusel osalemiseks ei ole vaja varasemat loomingulist ettevalmistust, koolitusel osalejaid julgustatakse oma loomingulisi oskusi arendama.

õpikeskkond

Koolitus toimub TLÜ Räägu õppehoones (Räägu 49), kus on vajaliku õppetehnika ja -vahenditega varustatud ruumid.

koolitaja kompetentsus

Malle Luik, PhD, muusikaterapeut, lektor
Eda Heinla, PhD, kunstiterapeut, loovusõpetuse dotsent, õppekava kuraator
Marika Ratnik, MSc, kunstiterapeut, pereterapeut, lektor
Terje Kaldur, MSc, koolipsühholoog, tantsu- ja liikumisterapeut, lektor
Kaire Bachmann, MSc, tantsu- ja liikumisterapeut
Eha Rüütel, PhD, psühhoterapeut, kunstiterapeut, professor

Lõpetamistingimused

Koolitus on interaktiivne ja omakogemusele orienteeritud. Õppimine toimub läbi praktiliste tegevuste. Koolituspäeval omandatud töövõtete rakendamist harjutatakse iseseisvalt oma erialases töös koolikeskkonnas. Koolitusel tutvustatud harjutustest koostatakse õpimapp. Iseseisev harjutuste rakendamine dokumenteeritakse vastavalt juhendile, tekkinud küsimused arutatakse läbi õppepäevadel. Arvestuse saamiseks koostatakse praktika aruanne, mida esitletakse koolituse lõpus.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Malle Luik, PhD; Eda Heinla, PhD; Marika Ratnik, MSc; Terje Kaldur, MSc; Kaire Bachmann, MSc; Eha Rüütel, PhD.

Kursuse hind

450 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse eest on võimalik tasuda kahes osas: septembris ja novembris. Mitmes osas tasumise soovi palume registreerumisel lisada märkuste lahtrisse!

Korraldaja

Loodus- ja terviseteaduste instituut, Kadri Herde, 6391752, kadri.herde@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

10

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
27.09.2019 10:00-11:30 Peamised põhimõisted: tervis, suhtetervis, heaolu. Eha Rüütel 317
27.09.2019 11:45-13:30 Tantsu ja liikumise harjutused tutvumiseks, kontakti loomiseks. Kaire Bachmann 317
27.09.2019 14:00-17:15 Laps ja kunstiline eneseväljendus (sh joonistamisoskuse arenguline kujunemine). Visuaalkunstiga integreeritud lähenemine õpetamisel. Põhimõtted õpilaste kaasamisel, juhendamisel, julgustamisel ja tagasisidestamisel. Eetilised aspektid. Praktiline harjutus. Marika Ratnik 317
17.10.2019 10:00-11:30 Loovuse mõiste. Õpilaste loovuse avaldumine erinevates vanuseastmetes. Loomingulised tegevused tervisemõjurina õppetegevuses. Eda Heinla 317
17.10.2019 11:45-13:15 Muusikalisel tegevusel põhinevad tutvumis- ja koostööharjutused. Malle Luik 414
17.10.2019 14:00-17:15 Ülevaade muusika kasutamise põhimeetoditest muusikateraapias. Retseptiivsed ehk muusika kuulamise erinevad tehnikad (projektiivsed, eurütmilised, stimuleerivad, rahustavad, kujutluslikud) ja nendel põhinevad harjutused. Reflektsioon ja arutelu kogetud individualiseerivate tehnikate kasutamise võimalustest klassiruumis. Malle Luik 414
18.10.2019 10:00-13:15 Visuaalkunstiga integreeritud õpetamismeetodi kasu: õpilasele, õpetajale. Erinevad visuaalkunsti tehnikad: ekspressiivsed, reproduktiivsed, retseptiivsed. Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega (5 sammu mudel). Praktilised harjutused. Marika Ratnik 317
18.10.2019 14:00-17:15 Keha- ja ruumiteadlikkus klassiruumis. Kehalise empaatia ja kinesfäär. Enda ja teiste ruumiliste vajaduste teadvustamine ning nendega toimetulek. Kogemuste integreerimine ja kasutamise võimalused klassiruumis. Kaire Bachmann 317
08.11.2019 10:00-11:30 Loovat mõtlemist arendavad harjutused õppetegevuses. Eda Heinla 310
08.11.2019 11:45-13:15 Ekspressiivsete ehk muusika mängimisel põhinevate sotsialiseerivate meetodite praktiline tutvustamine. Improvisatsioon ja selle liigid: vaba ja temaatiline, individuaalne ja grupiimprovisatsioon. Toetamine ja peegeldamine. Refleksioon ja tagasiside. Malle Luik 414
08.11.2019 14:00-17:15 Jätkub ekspressiivsete meetodite tutvustus. Rekreatiivsetel ja kompositsioonimeetoditel põhinevad harjutused. Imitatsioon, muusikalised tegevused ja mängud. Muusikaline elukaar, laulu kirjutamise meetod. Refleksioon ja tagasiside. Malle Luik 414
28.11.2019 10:00-13:15 Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega. Praktilised harjutused. Marika Ratnik 317
28.11.2019 14:00-17:15 Keha- ja liikumispõhised tegevused eneseregulatsiooni arendamiseks: lõdvestus- ja maandamistehnikad, tasakaalu toetavad liikumistegevused. Reeglitega ja vaba liikumine eneseregulatsiooni toetamiseks. Muusika kasutamine liikumise toetamiseks. Kogemuste integreerimine ja kasutamise võimalused klassiruumis. Kaire Bachmann 317
29.11.2019 10:00-13:15 Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega. Erivajadustega õpilased. Praktilised harjutused. Marika Ratnik 317
29.11.2019 14:00-17:15 „Rütmid“! Laste tähelepanu, mälu, liikumise ja kõne aktiveerimine erinevate rütmide abil (ehk harjutused neuroloogilisest muusikateraapiast). Trummimine. Reflektsioon ja tagasiside. Malle Luik 414
13.12.2019 10:00-11:30 Kujutlused ja eneseregulatsioon suhtetervise kontekstis. Eha Rüütel 317
13.12.2019 11:45-13:15 Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks. Terje Kaldur 317
13.12.2019 14:00-17:15 Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks. Keha- ja liikumispõhised tegevused empaatilise suhtlemise ja grupi ühtsuse toetamiseks: liikumisdialoog, liikumismängud, liikumispõhised grupitaju- ja koostööharjutused. Vahendite kasutamine liikumise toetamiseks. Kogemuste integreerimine ja kasutamise võimalused klassiruumis. Terje Kaldur 317
10.01.2020 10:00-15:30 Kursuse kokkuvõte, praktika esitlemine, arvestus. E.Rüütel, E.Heinla, M.Luik, M.Ratnik, T.Kaldur, K.Bachmann 317