LTC0223/3 - Kunstidel põhinevad töövõtted koolikeskkonnas rakendamiseks
Toimumise aeg
27.09.2019 - 10.01.2020
Registreerimise tähtaeg
23.09.2019
Toimumise koht
Tallinn, Räägu 49
https://www.google.com/maps/place/R%C3%A...
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 94 tundi)
Sihtgrupp
Õpetajad, koolipsühholoogid, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid ja teised koolis töötavad spetsialistid.
Eesmärk
õppida kasutama kunstidel põhinevaid lihtsaid töövõtteid, et toetada õpilaste hariduslike eesmärkide saavutamist.
Sisu
Kunstidel põhinevate töövõtete õppetöösse integreerimise põhimõtted. Kunstidel põhineva lähenemise eetiline raamistik tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega. Lihtsad kunstidel põhinevad harjutused ja võtted, mida saab kasutada õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete soodustamiseks.
Õpiväljundid
- on saanud ülevaate ja praktilise kogemuse kunstidel põhinevatest lihtsatest õppetegevuses kasutatavatest töövõtetest;
- teab kunstidel põhinevate töövõtete õppetegevusse integreerimise põhimõtteid;
- teab kunstidel põhineva lähenemise eetilist raamistikku tegevuses negatiivsete elukogemustega laste ja noortega;
- oskab kasutada lihtsaid kunstidel põhinevaid töövõtteid õpilaste kaasamiseks, emotsioonide juhtimiseks, koostöö ja heade suhete toetamiseks klassis ja mujal õppekeskkonnas;
- oskab eetiliselt dokumenteerida ja reflekteerida kunstidel põhineva lähenemise kasutamist ja kirjeldada tulemust.
Eeldused
Huvi täiendada oma erialast tööd loominguliste töövõtetega. Koolitusel osalemiseks ei ole vaja varasemat loomingulist ettevalmistust, koolitusel osalejaid julgustatakse oma loomingulisi oskusi arendama.
õpikeskkond
Koolitus toimub TLÜ Räägu õppehoones (Räägu 49), kus on vajaliku õppetehnika ja -vahenditega varustatud ruumid.
koolitaja kompetentsus
Malle Luik, PhD, muusikaterapeut, lektor
Eda Heinla, PhD, kunstiterapeut, loovusõpetuse dotsent, õppekava kuraator
Marika Ratnik, MSc, kunstiterapeut, pereterapeut, lektor
Terje Kaldur, MSc, koolipsühholoog, tantsu- ja liikumisterapeut, lektor
Kaire Bachmann, MSc, tantsu- ja liikumisterapeut
Eha Rüütel, PhD, psühhoterapeut, kunstiterapeut, professor
Lõpetamistingimused
Koolitus on interaktiivne ja omakogemusele orienteeritud. Õppimine toimub läbi praktiliste tegevuste. Koolituspäeval omandatud töövõtete rakendamist harjutatakse iseseisvalt oma erialases töös koolikeskkonnas. Koolitusel tutvustatud harjutustest koostatakse õpimapp. Iseseisev harjutuste rakendamine dokumenteeritakse vastavalt juhendile, tekkinud küsimused arutatakse läbi õppepäevadel. Arvestuse saamiseks koostatakse praktika aruanne, mida esitletakse koolituse lõpus.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Malle Luik, PhD; Eda Heinla, PhD; Marika Ratnik, MSc; Terje Kaldur, MSc; Kaire Bachmann, MSc; Eha Rüütel, PhD.
Kursuse hind
450 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse eest on võimalik tasuda kahes osas: septembris ja novembris. Mitmes osas tasumise soovi palume registreerumisel lisada märkuste lahtrisse!
Korraldaja
Loodus- ja terviseteaduste instituut, Kadri Herde, 6391752, kadri.herde@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
27.09.2019 | 10:00-11:30 | Peamised põhimõisted: tervis, suhtetervis, heaolu. | Eha Rüütel | 317 |
27.09.2019 | 11:45-13:30 | Tantsu ja liikumise harjutused tutvumiseks, kontakti loomiseks. | Kaire Bachmann | 317 |
27.09.2019 | 14:00-17:15 | Laps ja kunstiline eneseväljendus (sh joonistamisoskuse arenguline kujunemine). Visuaalkunstiga integreeritud lähenemine õpetamisel. Põhimõtted õpilaste kaasamisel, juhendamisel, julgustamisel ja tagasisidestamisel. Eetilised aspektid. Praktiline harjutus. | Marika Ratnik | 317 |
17.10.2019 | 10:00-11:30 | Loovuse mõiste. Õpilaste loovuse avaldumine erinevates vanuseastmetes. Loomingulised tegevused tervisemõjurina õppetegevuses. | Eda Heinla | 317 |
17.10.2019 | 11:45-13:15 | Muusikalisel tegevusel põhinevad tutvumis- ja koostööharjutused. | Malle Luik | 414 |
17.10.2019 | 14:00-17:15 | Ülevaade muusika kasutamise põhimeetoditest muusikateraapias. Retseptiivsed ehk muusika kuulamise erinevad tehnikad (projektiivsed, eurütmilised, stimuleerivad, rahustavad, kujutluslikud) ja nendel põhinevad harjutused. Reflektsioon ja arutelu kogetud individualiseerivate tehnikate kasutamise võimalustest klassiruumis. | Malle Luik | 414 |
18.10.2019 | 10:00-13:15 | Visuaalkunstiga integreeritud õpetamismeetodi kasu: õpilasele, õpetajale. Erinevad visuaalkunsti tehnikad: ekspressiivsed, reproduktiivsed, retseptiivsed. Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega (5 sammu mudel). Praktilised harjutused. | Marika Ratnik | 317 |
18.10.2019 | 14:00-17:15 | Keha- ja ruumiteadlikkus klassiruumis. Kehalise empaatia ja kinesfäär. Enda ja teiste ruumiliste vajaduste teadvustamine ning nendega toimetulek. Kogemuste integreerimine ja kasutamise võimalused klassiruumis. | Kaire Bachmann | 317 |
08.11.2019 | 10:00-11:30 | Loovat mõtlemist arendavad harjutused õppetegevuses. | Eda Heinla | 310 |
08.11.2019 | 11:45-13:15 | Ekspressiivsete ehk muusika mängimisel põhinevate sotsialiseerivate meetodite praktiline tutvustamine. Improvisatsioon ja selle liigid: vaba ja temaatiline, individuaalne ja grupiimprovisatsioon. Toetamine ja peegeldamine. Refleksioon ja tagasiside. | Malle Luik | 414 |
08.11.2019 | 14:00-17:15 | Jätkub ekspressiivsete meetodite tutvustus. Rekreatiivsetel ja kompositsioonimeetoditel põhinevad harjutused. Imitatsioon, muusikalised tegevused ja mängud. Muusikaline elukaar, laulu kirjutamise meetod. Refleksioon ja tagasiside. | Malle Luik | 414 |
28.11.2019 | 10:00-13:15 | Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega. Praktilised harjutused. | Marika Ratnik | 317 |
28.11.2019 | 14:00-17:15 | Keha- ja liikumispõhised tegevused eneseregulatsiooni arendamiseks: lõdvestus- ja maandamistehnikad, tasakaalu toetavad liikumistegevused. Reeglitega ja vaba liikumine eneseregulatsiooni toetamiseks. Muusika kasutamine liikumise toetamiseks. Kogemuste integreerimine ja kasutamise võimalused klassiruumis. | Kaire Bachmann | 317 |
29.11.2019 | 10:00-13:15 | Visuaalkunstile põhinevate töövõtete integeerimine erinevate õppeainetega. Erivajadustega õpilased. Praktilised harjutused. | Marika Ratnik | 317 |
29.11.2019 | 14:00-17:15 | „Rütmid“! Laste tähelepanu, mälu, liikumise ja kõne aktiveerimine erinevate rütmide abil (ehk harjutused neuroloogilisest muusikateraapiast). Trummimine. Reflektsioon ja tagasiside. | Malle Luik | 414 |
13.12.2019 | 10:00-11:30 | Kujutlused ja eneseregulatsioon suhtetervise kontekstis. | Eha Rüütel | 317 |
13.12.2019 | 11:45-13:15 | Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks. | Terje Kaldur | 317 |
13.12.2019 | 14:00-17:15 | Keha- ja liikumise harjutused koolikeskkonnas rakendamiseks. Keha- ja liikumispõhised tegevused empaatilise suhtlemise ja grupi ühtsuse toetamiseks: liikumisdialoog, liikumismängud, liikumispõhised grupitaju- ja koostööharjutused. Vahendite kasutamine liikumise toetamiseks. Kogemuste integreerimine ja kasutamise võimalused klassiruumis. | Terje Kaldur | 317 |
10.01.2020 | 10:00-15:30 | Kursuse kokkuvõte, praktika esitlemine, arvestus. | E.Rüütel, E.Heinla, M.Luik, M.Ratnik, T.Kaldur, K.Bachmann | 317 |