HRC0612/6 - Õpi ja õpeta: täiskasvanute koolitamine teoorias ja praktikas ("Koolitusprotsesside juhtimine" koolituse moodul)
Toimumise aeg
15.02.2024 - 21.05.2024
Registreerimise tähtaeg
09.02.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 96 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)
Sihtgrupp
andragoogilise ettevalmistuseta koolitajad, õppejõud, õpetajad; organisatsioonide sisekoolitajad, koolitustegevusega alustajad, valdkonna eksperdid ja/või spetsialistid, vabahariduse koolitajad, kogukondade koolitajad; kõik huvilised, kelle töö on seotud täiskasvanute õppimise ja arenguga.
Eesmärk
õppida kujundama täiskasvanu õppimist toetavat õpikeskkonda; arendada koolitaja kriitilise mõtlemise ja refleksiooni oskust; õppida rakendama kaasavaid ja õpimotivatsiooni toetavaid lähenemisviise ja õppemeetodeid; saavutada valmisolek koolitada lähtuvalt andragoogilistest põhimõtetest, kehtivast seadusandlusest ja kutse-eetikast; valmistuda täiskasvanute koolitaja kutse taolemiseks (tase 5, tase 6), arendades kutsestandardis kirjeldatud kompetentse
Sisu
I Andragoogika põhiprintsiibid ja rakendamise võimalused täiskasvanute koolituses. Täiskasvanu õppijana. Täiskasvanute õpetamine ja õppimine. Õpiteooriad ja lähenemised õpetamisele. Õppimise kontekstid (sh töökohal õppimine). Õpimotivatsioon. Aja- ja motivatsiooni juhtimine. Õpibarjäärid (sh e-õppes) ja nende ületamine.
II Õppe planeerimine (väljundipõhise õppekava koostamine, õppematerjalide loomine ja hindamise kavandamine). Täiskasvanute koolituse seadus, täienduskoolituse standard. Täiskasvanud õppija isiklikud õpieesmärgid ja õpivajadused ning nende väljaselgitamine. Õpikeskkonna loomine kontakt- ja e-õppes. Haridustehnoloogia õppeprotsessis.
III Õpieesmärkide püstitamine ja õpistrateegiate valimine. Didaktilised, metoodilised oskused. Õppemeetodid I, II ja III (õppemeetodite valiku põhimõtted, õppeprotsessi etapid, häälestus-, refleksiooni-, hindamis- ja tagasisidemeetodid).
IV Täiskasvanute koolitaja professioon, roll ja kompetentsid. Eetilised kohustused täiskasvanud õppija toetamisel. Täiskasvanute koolitaja kutse taotlemise protsess (nõuded, dokumendid). Eneseanalüüs vastavalt kutsetasemele ja läbivad kompetentsid. Koolitaja refleksioon. E-portfoolio. Koolitajate kogukond, professionaalse arengu võimalused.
V Grupis õppimine. Grupiprotsessid ja grupi arengu toetamine. Toimetulek konfliktidega ja keeruliste grupiliikmetega. Koolituse planeerimine, läbiviimine ja analüüs. Hindamine ja tagasiside koolitusprotsessis. Õppimist toetav hindamine. Refleksiooni toetamine. Mikrokoolituste läbiviimine.
Õpiväljundid
teab andragoogika põhiprintsiipe ja toob näiteid nende rakendamisvõimalustest koolitustegevuses; koostab väljundipõhise õppekava, arvestades täiskasvanud õppija eripära, sobilikke õppemeetodeid ja õppimist toetavaid digivahendid; loob eesmärgipäraseid ja õppimist toetavaid õppematerjale ja õpikeskkondi, arvestades sihtrühma eripära ja grupidünaamikat; viib läbi koolituse, lähtudes täiskasvanute õpetamise põhimõtetest ja täiskasvanute koolitaja kutse-eetikast; kasutab asjakohaseid hindamis- ja tagasiside meetodeid õpitulemuste, õppeprotsessi ja enesehindamiseks ning koostab eneseanalüüsi täiskasvanute koolitaja kutsestandardi nõuetest lähtuvalt; teab täiskasvanute koolitaja kutse taotlemise protsessi nõudeid, sh kasutab veebikeskkonda e-portfoolio loomiseks ja esitamiseks.
Eeldused
baasteadmised digitaalsete keskkondade kasutamisest.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas
tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest,
et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud haridusmaastikult.
Lõpetamistingimused
Koolitus toimub grupiõppe vormis osaliselt kontaktõppes füüsilises keskkonnas Tallinna Ülikoolis ning virtuaalses õppekeskkonnas Zoom (kontaktõppe maht kokku 96 tundi). Õppemeetoditena kasutatakse lühiloenguid, rühmatöid ja -arutelusid, praktilisi töid. Iseseisev töö (60 tundi) on erinevates e-õppe keskkondades digitehnoloogiliste vahendite abil.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Cynne Põldäär, Kaire Povilaitis, Katrin Karu, Halliki Põlda
Kursuse hind
1660 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Julia Reinman, 56982777, julia.reinman@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
5