HRC0128/1 - Õpetaja innovatsioonilabor

KURSUSELE REGISTREERIMINE ON AVATUD SIIN: https://koolitus.hitsa.ee/training/1709
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

27.08.2018 - 10.12.2018

Registreerimise tähtaeg

20.11.2018

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25 T-412, Narva mnt 29 A-303
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 68 tundi)

Sihtgrupp

Klassi-, matemaatika-, informaatika-, robootika- ja reaalainete tegevõpetajad, haridustehnoloogid, juhtkonnaliikmed.
Soovitav on ühest koolist meeskonnad, so kas sama aine õpetajad või samas vanuseastmes õpetavad õpetajad. Igast koolist on oodatud osalema vähemalt kaks tegevõpetajat, lisaks võivad osaleda ka juhtkonnaliige ja haridustehnoloog või robootikaõpetaja.

Eesmärk

Kujundada valmisolek ning oskused tõenduspõhiste innovatiivsete praktikate arendamiseks, rakendamiseks ning uurimiseks koostöises õpikogukonnas toetamaks muutunud õpikäsituse rakendamist koolipraktikas.

Sisu

Õpetajate innovatsioonilabor ehk õpetajate õpikogukond disainib, katsetab ja uurib uute innovatiivsete meetodite rakendamist klassiruumis. Fookuses robomatemaatika Janika Leoste uuringu kontekstis: sisu, teoreetiline taust, rakendusvõimalused praktikas. Protsessi algusest peale kaasatud ülikooli uurijad, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites. Koos disainitud rakendatavad praktikad, kavandatud andmekogumismeetodid ja katsetatud vahendeid, mis õpetaja eneserefleksiooni ja uurimuslikku lähenemist toetavad.

Õpiväljundid

- mõistab muutunud õpikäsituse olemust ning selle rakendamise võimalusi,
- oskab analüüsida õppeprotsessi ning rakendatavaid õpetamispraktikaid toetudes erinevatele klassiruumis kaardistatavatele andmetele,
- oskab koostöös kolleegidega disainida innovatiivseid õppimist toetavaid lahendusi toetudes teaduskirjandusele ning parima praktika analüüsile,
- oskab kasutada õpetajana erinevaid uurimismeetodeid oma töö ning õppekeskkonna analüüsimiseks, uurimiseks ja arendamiseks,
- panustab õpikogukonna tegevustesse vastutustundliku ja aktiivse meeskonna liikmena.

Eeldused

Osalejate valiku aluseks nende õpetajate osalemine rühmas, kes tegelevad järgnevaga:
3. klassi LEGO WeDo 2.0 robomatemaatika,
3. klassi LEGO EV3 robomatemaatika,
3. klassi Edisoni robotmatemaatika,
6. klassi LEGO EV3 robomatemaatika.
Soovitav on, et ühest koolist osaleksid õpetajate meeskonnad, so kas sama aine õpetajad või samas vanuseastmes õpetavad õpetajad. Igast koolist on oodatud osalema vähemalt kaks tegevõpetajat, lisaks võivad osaleda ka juhtkonnaliige ja haridustehnoloog või robootikaõpetaja.
Mitmed koduseks lugemiseks antavad artiklid kursuse jooksul on inglise keeles, seega on vajalik, et koolimeeskonnast vähemalt üks inimene on võimeline neid lugema.

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Õppetöö toimub sessioonidena, kokku 6 õppepäeva (päevade jaotus sessioonide kaupa: 2+1+1+1+1). Sessioonide vahelisel ajal toimub töö aine või teemapõhises õpikogukonnas ehk õpetajate innovatsioonilaboris. Sama teemaga tegelevad õpetajad rakendavad ühiselt disainitud praktikaid, koguvad ja analüüsivad andmeid enda klassiruumis ning jagavad tulemusi õpikogukonnas. Protsessi on algusest peale kaasatud ülikooli uurijad, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites.
Õppeprotsessi toetab e-keskkond ning kursuse käigus testitud ja analüüsitud parimaid praktikaid jagatakse eDidaktikumis.
Iseseisev töö: innovatiivsete praktikate rakendamine, andmete kogumine, analüüs ja jagamine koolikeskkonnas
Ülikoolis toimuvate lähiõppepäevade vahepeal toimub töö aine või teemapõhises õpikogukonnas. Sama teemaga tegelevad õpetajad rakendavad ühiselt disainitud praktikaid, koguvad ja analüüsivad andmeid enda klassiruumis, annavad üksteisele tagasisidet ning täiendavad õppeprotsessis kasutatud materjale (sh. ülesandeid, meetodeid, töölehti jne). Kursuse käigus testitud ja analüüsitud parimaid praktikaid ja materjale jagatakse eDidaktikumis.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Grete Arro, Kati Aus, Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Janika Leoste, Timo Tobias Ley, Madis Lepik, Luis Pablo Prieto Santos, Terje Väljataga, Katrin Poom-Valickis, Õnne Uus

Kursuse hind

0 EUR (grupihind, hinnale ei lisandu km)
Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik ja koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

25

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
27.08.2018 10:00-11:30 Loeng. Sissejuhatus uurimusõppesse. Madis Lepik T-412
27.08.2018 11:45-13:15 Uurimuslik õpe matemaatikas. Töötuba. Rühmas 3. või 6. klassi uurimusliku robomatemaatika ülesande välja mõtlemine, testimine ning vormistamine. Robootikaplatvormid: LEGO WeDo 2.0, LEGO EV3, Edison. Madis Lepik, Janika Leoste T-412
27.08.2018 14:00-15:30 Töötuba jätkub. Robomatemaatika tunnikavade täiendamine,lahendamine ja tagasisidestamine Janika Leoste T-412
28.08.2018 10:00-11:30 Loeng. Uurimusõppe planeerimine ja rakendamine klassiruumis Madis Lepik T-412
28.08.2018 11:45-13:15 Teadusmõistelise mõtlemise toetamise olulisusest tunnikavade lahendamise kogemuse reflektsiooni põhjal. Grete Arro, Kati Aus T-412
28.08.2018 14:00-15:30 Õpikogukondade moodustamine. Tutvumine eDidaktikumiga. Tutvumine koduülesannetega Janika Leoste T-412
24.09.2018 10:00-11:30 Tagasiside ümarlaud. Eelmisel korral moodustatud õpikogukonnad jagavad robomatemaatika tunni läbiviimise kogemust Innovatsioonilaboris koostatud tunnikavaga. Loeng. Meetodid, kuidas hinnata tõenduspõhiselt oma tundi toodud innovatsiooni otstarbekust. Janika Leoste, Katrin Poom-Valickis A-303
24.09.2018 11:45-13:15 Loeng jätkub. Meetodid, kuidas hinnata tõenduspõhiselt oma tundi toodud innovatsiooni otstarbekust. Katrin Poom-Valickis A-303
24.09.2018 14:00-15:30 Ühine tunnikavade hindamine ja kolleegide tagasiside. Abi videote koostamisel tunnikavade juurde. Janika Leoste A-303
29.10.2018 10:00-11:30 Rühma-arutelu kodutöö osas. Loeng-seminar. Õpioskuste õpetamine. Katrin Poom-Valickis, Kati Aus ja Grete Arro A-303
29.10.2018 11:45-13:15 Loeng. Õpilase kognitiivse koormuse vähendamise võimalusi TTS (tean, tahan teada, sain teada) mudeli abil Õnne Uus A-303
29.10.2018 14:00-15:30 Loeng. Õpilastelt oma tegevusele kiire tagasiside küsimine, ProLearnig äpi võimalused. Eelseisva kuu töökava koostamine. kodutöö kokkulepe ja uue tunnikava koostamise alustamine õpikogukondades. Luis Pablo Prieto Santos, Janika Leoste A-303
26.11.2018 10:00-11:30 Kodutöö rühma-arutelu, sh TTS (tean, tahan teada, sain teada) mudeli kasutamise kogemus. Janika Leoste, Õnne Uus, Grete Arro A-303
26.11.2018 11:45-13:15 Töötuba. Praktilisi ülesandeid, kuidas panna 3. ja 6. klassi õpilasi tunnis matemaatikat TEGEMA. Station Rotation meetod. Jüri Kurvits. Marina Kurvits A-303
26.11.2018 14:00-15:30 Kodutöö kokkulepe. LePlanneri kasutamine tunnikavade koostamiseks, uue tunnikava struktuuri ühisloomine. Janika Leoste, Marina Kurvits A-303
10.12.2018 10:00-11:15 Loeng. Living Labs kontseptsiooni tutvustamine. Mentorõpetaja roll. Refleksiooniring. Janika Leoste, Grete Arro A-303
10.12.2018 11:30-13:30 Loeng. Erinevate Living Labs projektide ja töövahendite tutvustamine. Loeng. EDUlab-i meetodi tutvustus. LePlanner ja matemaatikatunni tunnidisain. Tobias Ley, Marina Kurvits A-303
10.12.2018 14:15-15:45 Kokkuvõttev refleksioon ja edasised sammud. Kokkuvõte. Katrin Poom-Valickis. Janika Leoste A-303