AYC0274/1 - Enesejuhtimisoskuste arendamine
Toimumise aeg
10.04.2019 - 11.04.2019
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)
Sihtgrupp
Ootame osalema üld-, kutse, ja rakenduskõrghariduse õpetajaid, kes juba õpetavad ettevõtlust erinevatel haridustasemetel ning on valmis hakkama rakendama ettevõtlusõppe mooduleid süsteemsemalt kaasates ettevõtlusõppe läbiviimisse nii kolleege kui praktikuid.
Eesmärk
Koolituse eesmärk on arendada õpetaja pädevusi enesejuhtimise valdkonnas ja sellega seotud oskuste rakendamist ettevõtlusõppes.
Sisu
Enesejuhtimisega seotud teadmiste ja oskuste olulisus ettevõtluses ning enesejuhtimise temaatika rakendumine ettevõtlusõppes.
Õpetaja roll enesejuhtimise toetamisel ettevõtlusõppes. Millal ja milleks?
Autonoomne motivatsioon ja selle kujunemise toetamise võimalused koolis.
Juurdekasvuuskumused ja nende kujunemise toetamise võimalused koolis.
Emotsioonide juhtimine, teadlikkus erinevatest emotsioonide reguleerimise strateegiatest.
Metatunnetuse tähendus ja roll enesejuhtimises ja selle toetamise võimalused koolis.
Õpiväljundid
Tunneb enesejuhtimisega seotud teadmiste ja oskuste olulisust koolikeskkonnas ja ettevõtlusõppes; suudab mõtestada (sh on harjutanud) uskumuste ning motivatsiooni järjepideva toetamise võimalusi klassikeskkonnas ning koolis laiemalt; kirjeldab emotsioonide reguleerimise (juhtimise) erinevaid viise (toimetulekut rohkem ja vähem toetavad) ning seob neid oskustega ettevõtlusmaastikul; teab, kuidas kavandada erinevaid võimalusi emotsioonide reguleerimise (juhtimise) oskuse toetamiseks ettevõtlusõppes ning koolis laiemalt ning on loonud tegevuskava (või “spikri iseendale”) enesejuhtimisega seotud teemade toetamiseks enda töös.
Eeldused
Tegemist on koolitusprogrammi "Ettevõtlusõpetaja meistriklass" teise mooduliga ning programmi kandideerimise eelduseks on haridusasutuse juhtkonna kinnitus õpetaja koolitusprogrammis osalemiseks ja kooli valmidus ettevõtlusõppe süsteemsemaks rakendamiseks.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi jne.
koolitaja kompetentsus
pedagoogiline või ettevõtlusealane kõrgharidus, vähemalt 5-aastane kogemus täiskasvanute koolitajana või täiskasvanukoolitaja kutsetunnistus
Lõpetamistingimused
Interaktiivne loeng, meeskonnatöö, praktiline harjutus, grupiarutelu. Iseseisva tööna toimub esitatud materjalidega (videod) tutvumine ja nende analüüsimine etteantud küsimuste kaudu. Peale seminare koos loodud “spikri” rakendamine enda töös ning selle kogemuse analüüs.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Grete Arro, Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsioonikeskuse teadur, Edu ja Tegu programmi koolitaja ja töörühma liige
Elina Malleus, Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi nooremteadur, Edu ja Tegu programmi koolitaja ja töörühma liige
Triin Ulla, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi koolipedagoogika õpetaja
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Lilian Rückenberg, 6199516, lilian.ruckenberg@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
10.04.2019 | 09:30-10:00 | Registreerimine ja kogunemine | T-412 | |
10.04.2019 | 10:00-11:30 | Häälestus: ettevõtluspädevuse ja enesejuhtimise seosed, olulisus. Õpetaja roll enesejuhtimise toetamisel ettevõtlusõppes. Millal ja milleks? | ||
10.04.2019 | 11:30-11:45 | Kohvipaus | ||
10.04.2019 | 11:45-13:15 | Juurdekasvuuskumused ja nende kujunemise toetamise võimalused koolis. | ||
10.04.2019 | 13:15-14:00 | Lõuna | ||
10.04.2019 | 14:00-15:30 | Autonoomne motivatsioon ja selle kujunemise toetamise võimalused koolis. | ||
10.04.2019 | 15:30-15:45 | Kohvipaus | ||
10.04.2019 | 15:45-17:15 | Teemade sidumine ning rakendusvõimalused koolis. | ||
11.04.2019 | 09:30-10:00 | Registreerimine ja kogunemine | T-412 | |
11.04.2019 | 10:00-11:30 | Emotsioonide juhtimine, teadlikkus erinevatest emotsioonide reguleerimise strateegiatest. | ||
11.04.2019 | 11:30-11:45 | Kohvipaus | ||
11.04.2019 | 11:45-13:15 | Metatunnetuse tähendus ja roll enesejuhtimises ja selle toetamise võimalused koolis. | ||
11.04.2019 | 13:15-14:00 | Lõuna | ||
11.04.2019 | 14:00-15:30 | Teemade koondamine “spikriks” | ||
11.04.2019 | 15:30-15:45 | Kohvipaus | ||
11.04.2019 | 15:45-17:15 | Tagasiside ja arutelu. Edasiste sammude fikseerimine teemade rakendamiseks. |