AYC0274/1 - Enesejuhtimisoskuste arendamine

Koolitus on kuuest õppesessioonist koosneva programmi "Ettevõtlusõpetaja meistriklass" teine moodul, mis toetab ettevõtlusõppe süsteemset rakendamist koolis. Täpsem info ja registreerimine tervikprogrammi: https://koolitus.hitsa.ee/training/2330 Koolitusprogramm on välja töötatud Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi ettevõtlusõppe programmi Edu ja Tegu ekspertide poolt ja viiakse läbi ettevõtlusõppe programmi Edu ja Tegu partnerite koostöös.

Toimumise aeg

10.04.2019 - 11.04.2019

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25

Maht

16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)

Sihtgrupp

Ootame osalema üld-, kutse, ja rakenduskõrghariduse õpetajaid, kes juba õpetavad ettevõtlust erinevatel haridustasemetel ning on valmis hakkama rakendama ettevõtlusõppe mooduleid süsteemsemalt kaasates ettevõtlusõppe läbiviimisse nii kolleege kui praktikuid.

Eesmärk

Koolituse eesmärk on arendada õpetaja pädevusi enesejuhtimise valdkonnas ja sellega seotud oskuste rakendamist ettevõtlusõppes.

Sisu

Enesejuhtimisega seotud teadmiste ja oskuste olulisus ettevõtluses ning enesejuhtimise temaatika rakendumine ettevõtlusõppes.
Õpetaja roll enesejuhtimise toetamisel ettevõtlusõppes. Millal ja milleks?
Autonoomne motivatsioon ja selle kujunemise toetamise võimalused koolis.
Juurdekasvuuskumused ja nende kujunemise toetamise võimalused koolis.
Emotsioonide juhtimine, teadlikkus erinevatest emotsioonide reguleerimise strateegiatest.
Metatunnetuse tähendus ja roll enesejuhtimises ja selle toetamise võimalused koolis.

Õpiväljundid

Tunneb enesejuhtimisega seotud teadmiste ja oskuste olulisust koolikeskkonnas ja ettevõtlusõppes; suudab mõtestada (sh on harjutanud) uskumuste ning motivatsiooni järjepideva toetamise võimalusi klassikeskkonnas ning koolis laiemalt; kirjeldab emotsioonide reguleerimise (juhtimise) erinevaid viise (toimetulekut rohkem ja vähem toetavad) ning seob neid oskustega ettevõtlusmaastikul; teab, kuidas kavandada erinevaid võimalusi emotsioonide reguleerimise (juhtimise) oskuse toetamiseks ettevõtlusõppes ning koolis laiemalt ning on loonud tegevuskava (või “spikri iseendale”) enesejuhtimisega seotud teemade toetamiseks enda töös.







Eeldused

Tegemist on koolitusprogrammi "Ettevõtlusõpetaja meistriklass" teise mooduliga ning programmi kandideerimise eelduseks on haridusasutuse juhtkonna kinnitus õpetaja koolitusprogrammis osalemiseks ja kooli valmidus ettevõtlusõppe süsteemsemaks rakendamiseks.

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi jne.

koolitaja kompetentsus

pedagoogiline või ettevõtlusealane kõrgharidus, vähemalt 5-aastane kogemus täiskasvanute koolitajana või täiskasvanukoolitaja kutsetunnistus

Lõpetamistingimused

Interaktiivne loeng, meeskonnatöö, praktiline harjutus, grupiarutelu. Iseseisva tööna toimub esitatud materjalidega (videod) tutvumine ja nende analüüsimine etteantud küsimuste kaudu. Peale seminare koos loodud “spikri” rakendamine enda töös ning selle kogemuse analüüs.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Grete Arro, Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsioonikeskuse teadur, Edu ja Tegu programmi koolitaja ja töörühma liige
Elina Malleus, Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi nooremteadur, Edu ja Tegu programmi koolitaja ja töörühma liige
Triin Ulla, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi koolipedagoogika õpetaja

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.

Korraldaja

koolitus- ja konverentsikeskus, Lilian Rückenberg, 6199516, lilian.ruckenberg@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
10.04.2019 09:30-10:00 Registreerimine ja kogunemine T-412
10.04.2019 10:00-11:30 Häälestus: ettevõtluspädevuse ja enesejuhtimise seosed, olulisus. Õpetaja roll enesejuhtimise toetamisel ettevõtlusõppes. Millal ja milleks?
10.04.2019 11:30-11:45 Kohvipaus
10.04.2019 11:45-13:15 Juurdekasvuuskumused ja nende kujunemise toetamise võimalused koolis.
10.04.2019 13:15-14:00 Lõuna
10.04.2019 14:00-15:30 Autonoomne motivatsioon ja selle kujunemise toetamise võimalused koolis.
10.04.2019 15:30-15:45 Kohvipaus
10.04.2019 15:45-17:15 Teemade sidumine ning rakendusvõimalused koolis.
11.04.2019 09:30-10:00 Registreerimine ja kogunemine T-412
11.04.2019 10:00-11:30 Emotsioonide juhtimine, teadlikkus erinevatest emotsioonide reguleerimise strateegiatest.
11.04.2019 11:30-11:45 Kohvipaus
11.04.2019 11:45-13:15 Metatunnetuse tähendus ja roll enesejuhtimises ja selle toetamise võimalused koolis.
11.04.2019 13:15-14:00 Lõuna
11.04.2019 14:00-15:30 Teemade koondamine “spikriks”
11.04.2019 15:30-15:45 Kohvipaus
11.04.2019 15:45-17:15 Tagasiside ja arutelu. Edasiste sammude fikseerimine teemade rakendamiseks.