AYC0130/10 - Kommunikatsioon: reklaam, suhtekorraldus, ajakirjandus
Toimumise aeg
04.02.2023 - 06.05.2023
Registreerimise tähtaeg
01.02.2023
Toimumise koht
Tallinna Ülikool. Narva mnt. 27
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)
Kokkuvõttev lühikirjeldus
Kursus on gümnasistidele ning kutsekoolis õppijatele. Kursus võtab vaatluse alla tänase meediapildi keskendudes ajakirjandusele, reklaamile, suhtekorraldusele, nende seotusele ning erisustele. Kui kursuse läbinu hakkab uue ja teadlikuma pilguga vaatlema ning mõtestama neid valdkondi, kui ta saab aru nende toimemehhanismidest (näeb mh ekraani taha) ning rollidest, siis on kursus õnnestunud.
Sihtgrupp
Gümnaasiumi- ja kutsekooliõpilased, kes soovivad avardada oma silmaringi reklaamist, suhtekorraldusest ja ajakirjandusest ning on avatud kogema õppimist ülikoolis.
Eesmärk
toetada sidusat ja laiapõhjalist maailmapilti tänasest kommunikatsiooniühiskonnast, selle toimimisest ja väljendustest; kujundada arusaam kommunikatsiooni valdkonnast kui tulevasest erialast.
Sisu
Suhtekorralduse, reklaami ja ajakirjanduse käsitlusviisid ja problemaatika. Reklaam: roll ühiskonnas, peamised mõjumehhanismid, bränd kui reklaamitegevuse tulem, loovkirjutamine. Suhtekorraldus: kommunikatsioon. Ajakirjandus.
Õpiväljundid
saab aru tänapäevase kommunikatsiooniühiskonna toimimisest, tunneb ära selle peamised ilmingud meedias, mõistab senisest küpsemalt ajakirjanduse, suhtekorralduse ja reklaami toimet; teeb teadlikuma erialavaliku.
Eeldused
Omandatud põhiharidus. Eelnevaid teadmisi kommunikatsiooni liikidest ei ole vaja.
õpikeskkond
Tallinna Ülikooli auditoorium
koolitaja kompetentsus
Tallinna Ülikooli õppejõud
Lõpetamistingimused
Kontaktõppes tuleb osaleda vähemalt 20 tundi. Tuleb teha kodutöö, milles analüüsida valitud väljaannet eri moodulite lõikes ette antud kriteeriumite põhjal.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Mart Soonik, Tiina Hiob, Andres Kõnno, Andres Jõesaar, Uku Nurk
Kursuse hind
40 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitus toimub HTMi toel ja selle põhikulud kaetakse ministeeriumi toetusest.
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Kaia Ljaš, 6409369, kaia.ljash@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
04.02.2023 | 11:00-14:00 | Reklaami 1000 nägu. Mis on tänasel päeval reklaam, milliste kanalite kaudu ja kuidas see meieni jõuab. Vaatame palju näiteid ning mõtestame kaubakommunikatsiooni. | Tiina Hiob | V302 |
18.02.2023 | 11:00-14:00 | Kommunikatsioon: suhete looja, täiustaja ja säilitaja. Ajakirjandus, suhtekorraldus, reklaam – täna on need valdkonnad tugevalt lõimitud ning teenivad eraldi ja koos nii erasektori kui kogu ühiskonna huvisid. Vaatame lähemalt ka kriisikommunikatsiooni, mis on üks suhtekorralduse olulisi teemasid, sest kriis on täiuslik näide sellest, kuidas kommunikatsioonijuhtimine reaalses elus toimib. | Mart Soonik | V302 |
04.03.2023 | 11:00-14:00 | Mis on ajakirjandus ja kuidas seda teha? Tänapäevase meedia suhe traditsioonilise meediaga ning selle kasutusvõimalused ajakirjanduslikus töös. Mis on uudis? Mis on arvamus? Kuidas tuvastada tõepõhjata ajakirjandust? | Andres Kõnno | V302 |
18.03.2023 | 11:00-14:00 | Sotsiaalmeedia - kas ajakirjanduse päästja või hukutaja. Ristmeedia töötuba. Sotsiaalmeedia kasutamine on hakanud paljude jaoks asendama traditsioonilist meediat. Üha enam saavad inimesed uudiseid just sotsiaalmeedia kaudu. Mis on selle arengu plussid ja miinused? Kas meedia ja sotsiaalmeedia sulanduvad? Mille poolest need omavahel üldse erinevad? | Andres Jõesaar | V302 |
01.04.2023 | 11:00-14:00 | Loovkirjutamise praktikum. Tekst seob omavahel ajakirjandust, suhtekorraldust ja reklaami. Oskus teksti koostada lähtudes selle eesmärkidest, sihtrühmast ja meediast on oluline osa kommunikatsioonitöötaja kompetentsist. | Uku Nurk | V302 |