AYC0130/10 - Kommunikatsioon: reklaam, suhtekorraldus, ajakirjandus

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

04.02.2023 - 06.05.2023

Registreerimise tähtaeg

01.02.2023

Toimumise koht

Tallinna Ülikool. Narva mnt. 27

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)

Kokkuvõttev lühikirjeldus

Kursus on gümnasistidele ning kutsekoolis õppijatele. Kursus võtab vaatluse alla tänase meediapildi keskendudes ajakirjandusele, reklaamile, suhtekorraldusele, nende seotusele ning erisustele. Kui kursuse läbinu hakkab uue ja teadlikuma pilguga vaatlema ning mõtestama neid valdkondi, kui ta saab aru nende toimemehhanismidest (näeb mh ekraani taha) ning rollidest, siis on kursus õnnestunud.

Sihtgrupp

Gümnaasiumi- ja kutsekooliõpilased, kes soovivad avardada oma silmaringi reklaamist, suhtekorraldusest ja ajakirjandusest ning on avatud kogema õppimist ülikoolis.

Eesmärk

toetada sidusat ja laiapõhjalist maailmapilti tänasest kommunikatsiooniühiskonnast, selle toimimisest ja väljendustest; kujundada arusaam kommunikatsiooni valdkonnast kui tulevasest erialast.

Sisu

Suhtekorralduse, reklaami ja ajakirjanduse käsitlusviisid ja problemaatika. Reklaam: roll ühiskonnas, peamised mõjumehhanismid, bränd kui reklaamitegevuse tulem, loovkirjutamine. Suhtekorraldus: kommunikatsioon. Ajakirjandus.

Õpiväljundid

saab aru tänapäevase kommunikatsiooniühiskonna toimimisest, tunneb ära selle peamised ilmingud meedias, mõistab senisest küpsemalt ajakirjanduse, suhtekorralduse ja reklaami toimet; teeb teadlikuma erialavaliku.

Eeldused

Omandatud põhiharidus. Eelnevaid teadmisi kommunikatsiooni liikidest ei ole vaja.

õpikeskkond

Tallinna Ülikooli auditoorium

koolitaja kompetentsus

Tallinna Ülikooli õppejõud

Lõpetamistingimused

Kontaktõppes tuleb osaleda vähemalt 20 tundi. Tuleb teha kodutöö, milles analüüsida valitud väljaannet eri moodulite lõikes ette antud kriteeriumite põhjal.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Mart Soonik, Tiina Hiob, Andres Kõnno, Andres Jõesaar, Uku Nurk

Kursuse hind

40 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitus toimub HTMi toel ja selle põhikulud kaetakse ministeeriumi toetusest.

Korraldaja

koolitus- ja konverentsikeskus, Kaia Ljaš, 6409369, kaia.ljash@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
04.02.2023 11:00-14:00 Reklaami 1000 nägu. Mis on tänasel päeval reklaam, milliste kanalite kaudu ja kuidas see meieni jõuab. Vaatame palju näiteid ning mõtestame kaubakommunikatsiooni. Tiina Hiob V302
18.02.2023 11:00-14:00 Kommunikatsioon: suhete looja, täiustaja ja säilitaja. Ajakirjandus, suhtekorraldus, reklaam – täna on need valdkonnad tugevalt lõimitud ning teenivad eraldi ja koos nii erasektori kui kogu ühiskonna huvisid. Vaatame lähemalt ka kriisikommunikatsiooni, mis on üks suhtekorralduse olulisi teemasid, sest kriis on täiuslik näide sellest, kuidas kommunikatsioonijuhtimine reaalses elus toimib. Mart Soonik V302
04.03.2023 11:00-14:00 Mis on ajakirjandus ja kuidas seda teha? Tänapäevase meedia suhe traditsioonilise meediaga ning selle kasutusvõimalused ajakirjanduslikus töös. Mis on uudis? Mis on arvamus? Kuidas tuvastada tõepõhjata ajakirjandust? Andres Kõnno V302
18.03.2023 11:00-14:00 Sotsiaalmeedia - kas ajakirjanduse päästja või hukutaja. Ristmeedia töötuba. Sotsiaalmeedia kasutamine on hakanud paljude jaoks asendama traditsioonilist meediat. Üha enam saavad inimesed uudiseid just sotsiaalmeedia kaudu. Mis on selle arengu plussid ja miinused? Kas meedia ja sotsiaalmeedia sulanduvad? Mille poolest need omavahel üldse erinevad? Andres Jõesaar V302
01.04.2023 11:00-14:00 Loovkirjutamise praktikum. Tekst seob omavahel ajakirjandust, suhtekorraldust ja reklaami. Oskus teksti koostada lähtudes selle eesmärkidest, sihtrühmast ja meediast on oluline osa kommunikatsioonitöötaja kompetentsist. Uku Nurk V302