HRC0229/3 - Robootika lasteaias lapsekeskse kasvatuse kontekstis
Toimumise aeg
09.11.2019
Registreerimise tähtaeg
06.11.2019
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 29
Maht
8 akadeemilist tundi (kontaktõpe 8 tundi)
Sihtgrupp
Koolieelsete lasteasutuste õpetajad, õpetaja abid, assistendid, juhid , tugiteenuste osutajad (eripedagoogid, logopeedid) ja teised, keda teema huvitab, sh huviringide juhendajad ja lapsevanemad
Eesmärk
osata lõimida robootikat nädala tegevustesse ja individuaalsetesse tegevustesse, arvestades lapsekeskse kasvatuse põhimõtteid
Sisu
Lapse arengu toetamine läbi tehnoloogiaga rikastatud õpitegevuste lapsekeskse kasvatuse kontekstis. Õpperobootikaga lõimitud näidistegevuse läbiviimine. Tegevuskavade koostamine, testimine, viimistlemine ja kokkuvõtete tegemine.
Õpiväljundid
Koolituse tulemusel osaleja:
- näeb võimalusi robootikavahendite lõimiseks õppe- ja kasvatustegevustes,
- oskab kasutada koolitusel kasutatud robootikavahend(it)eid töös lastega,
- tunneb lapsekeskse kasvatuse põhialuseid ning oskab nendega arvestada robootikaga rikastatud tegevuste kavandamisel.
Eeldused
Koolitusel osalejal on võimalus oma asutuses või endal kasutada robootilisi platvorme.
õpikeskkond
Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks on piisavalt eraldumise võimalusi jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise ja valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud alushariduse valdkonnas.
Lõpetamistingimused
Kursuse ülesehitus lähtub ülikooli-lasteaia partnerluse ja õpetajate koosloome põhimõtetest, mida rakendatakse Tallinna Ülikoolis väljatöötatud õpetaja professionaalse arengu programmi „Õpetaja Innovatsioonilabor“ mudeli alusel. Koolitus toimub ühepäevase õppesessioonina. Õppemeetoditena rakendatakse lühiloengut, koosloomet, rühmatööd, disainmõtlemist, õpitegevuse simulatsiooni, õpitegevuse vaatlust, õpisituatsiooni analüüsi, videoid, ajurünnakuid, individuaalseid ülesandeid ning reflektsiooni. Osalejad loovad lapsekeskse kasvatuse põhimõtetest lähtuvaid tehnoloogiaga rikastatud tegevuste kavu. Osalejad jagavad omavahel kogemusi ning annavad vastastikku konstruktiivset tagasisidet.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tõend
Koolitajad
PhD Maire Tuul (vastutav õppejõud), MA Janika Leoste (vastutav õppejõud), MA Kätlin Valge, MA Kerli Stein, MA Katrin Tiivas, MA Livia Jakobson, PhD Tiiu Tammemäe, PhD Tiia Õun, BA Anastassia Skiperskaja (tehniline assistent), BA Ragnar Pääslane (tehniline assistent)
Kursuse hind
75 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, elina.ojamets@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
09.11.2019 | 10:00-10:45 | Lapse arengu toetamine läbi tehnoloogiaga rikastatud õpitegevuste lapsekeskse kasvatuse kontekstis. Loeng | ||
09.11.2019 | 10:45-11:45 | Õpperobootikaga lõimitud näidistegevuse läbiviimine. Praktikum | ||
09.11.2019 | 11:45-12:00 | Paus | ||
09.11.2019 | 12:00-13:30 | Tegevuskavade testimine, viimistlemine ja kokkuvõttev arutelu. Praktikum ja analüüs. | ||
09.11.2019 | 13:30-14:00 | Lõuna | ||
09.11.2019 | 14:00-15:30 | Tegevuskavade testimine koos vaatlusega ja vahetu refleksioon. Praktikum | ||
09.11.2019 | 15:30-15:45 | Paus | ||
09.11.2019 | 15:45-17:15 | Töögruppide moodustamine (kuni kuus viieliikmelist gruppi) ning grupis tegevuskavade koostamine. Rühmatöö. |