IKC0109/2 - Õpetamine kõrgkoolis - oskused, strateegiad ja võimalused
Toimumise aeg
29.01.2018 - 13.04.2018
Registreerimise tähtaeg
19.01.2018
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
92 akadeemilist tundi (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 30 tundi)
Kokkuvõttev lühikirjeldus
NB! Korraldajal on õigus teha programmi sisusse vajadusel muudatusi!
Kontaktkohtumistel osalemine on kohustuslik!
Sihtgrupp
Kõrgkoolide õppejõud
Eesmärk
Omandada baasteadmised ja -oskused kõrgkoolis õpetamiseks; arendada õpetamis- ja hindamisoskusi ning valmisolekut üliõpilaste õppimise toetamiseks; mõtestada ja mõista konstruktivistliku õpikäsituse ideed ja arendada endas kõrgkoolis õpetamiseks vajalikku personaalset kompetentsust.
Sisu
I Alustava õppejõu toetamine, identiteet ja professionaalne areng, õppeprotsess kõrgkoolis
1. Kursuse programmi tutvustus, kokkulepped, kursuse eesmärgid, kursusel tehtavad iseseisevad tööd ja lõputöö. Avalik arutelu: kõrghariduse roll ja kõrgkooli positsioon ühiskonnas: suunad, muutused, trendid maailmas ja ühiskonnas. Milline peaks olema kõrgkooli funktsioon ja roll tänapäevases ühiskonnas? Millist funktsiooni kannab õppejõud? Alustava õppejõu rõõmud ja mured (teiste ja enda kogemuste jagamine, arutelu). Aruteludes kasutatud õpimeetodite mõtestamine. Õppejõu identiteet ja professionaalne areng. Arengupäeviku pidamine.
2. Õppeprotsess kõrgkoolis: õppe kavandamise, läbiviimise ja hindamise põhimõtted. Kursuseprogrammi tervikdisain, kursuse eesmärgistamine, õpiväljundid, meetodite loogika, kursuseprogrammi koostamise põhimõtted ja võimalused.
II Õppimise teooriad ja meetodid. Õppijast lähtuva õpikäsituse idee
1. Õppimise teooriad ja käsitused, nende erisused ja ühisosa, võimalused ja probleemid ning rakendamine praktikas. Üliõpilase õppimine kõrgkoolis: strateegiad, toimetulek ja toetamine, õppija profiilid. Õpetamismeetodite Elav Raamatukogu.
2. Vaatlus meetodina ja selle analüüs: mida märkad õppejõuna üliõpilaste ja nende õppimise kohta, mida märkad kolleegi kohta. Enesevaatlus kui õppejõu töö mõtestamise meetod. Digituba- õpistsenaariumid ning erinevad e-keskkonnad toetamaks õppetööd.
III Personaalsed oskused ja kompetentsus kõrgkoolis õpetamise toetamiseks
1. Mõjus eneseväljendusoskus. Enesekehtestamise ohud, võtted ja võimalused. Suhtlemisstrateegiad, suhtlust hõlbustavad sõnumid. Konfliktid, konfliktide lahendamise võimalused. Häälehügieen ja ennastsäästev rääkimine/esinemine.
2. Hindamine ja edasiviiva tagasiside andmine. Hindamismudelid ja -meetodid. Arengut toetavad vestlused ja motivatsioon. Koostöise õpetamise eelised ja võimalused. Kursuse lõputöö arutelu ja küsimused.
IV Kursuse lõputööde esitlused. Kokkuvõtted ja tagasiside.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
-mõtestab ennast kõrgkooli õppejõuna ning oskab märgata ja analüüsida selleks olulisi personaalseid kompetentse;
-omandab praktilised oskused kõrgkoolis õpetamiseks ja suhtlemiseks;
-oskab üliõpilasi kaasata ning toetab nende õppimist;
-oskab rakendada aktiivõppe meetodeid ja koostööpõhist õpetamist.
Eeldused
Töötamine õppejõuna kõrgkoolis. Isiklik motivatsioon.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, kaasavat õppeprotsessi toetavad ruumid (olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele ja õppe iseloomule kujundada). Palume arvestada võimalusega, et üks moodul võib toimuda väljaspool Tallinna.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Õppetegevus on jagatud neljaks kahepäevaseks mooduliks.
Iseseisev töö koosneb kahest suuremast projektist: 1) Ühine kursusetöö 2) individuaalne miniprojekt (võib olla mingi meetodi tutvustus ja arutelu, mikrotund, vaatlus, eneseanalüüsi esitlus vms). Lisaks on oluline iseseisev töö õppeprotsessi toetava kirjandusega.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Halliki Põlda, Larissa Jõgi, Piret Jeedas, katrin Karu, Katrin Aava, Oliver Hainsalu, Ann Leppiman
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetab Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfond
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Ann Leppiman, 5146385, ann.leppiman@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
8
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
29.01.2018 | 10:00-17:15 | I moodul (1 päev) | Halliki Põlda, Larissa Jõgi | T-412 |
30.01.2018 | 10:00-17:15 | I moodul (2 päev) | Piret Jeedas | T-412 |
15.02.2018 | 10:00-17:15 | II moodul (1 päev) | Halliki Põlda, Ann Leppiman | T-410 |
16.02.2018 | 09:00-15:30 | II moodul (2 päev) | Oliver Hainsalu | T-410 |
05.03.2018 | 10:00-17:15 | III moodul (1 päev) | Halliki Põlda, Katrin Aava | T-410 |
06.03.2018 | 09:00-16:15 | III moodul (2 päev) | Halliki Põlda, Katrin Karu | T-410 |
12.04.2018 | 10:00-17:15 | IV moodul (1 päev) | Halliki Põlda, Larissa Jõgi | Scheeli Restoran, Vana Turg 2 (Tallinna vanalinnas) |
13.04.2018 | 09:00-16:15 | IV moodul (2 päev) | Halliki Põlda, Larissa Jõgi | Scheeli Restoran, Vana Turg 2 (Tallinna vanalinnas) |