HRC0650/2 - Mitmekeelse lapse keelelise arengu ja eesti keele kui teise keele omandamise toetamine lasteaias
Toimumise aeg
21.08.2024 - 30.12.2024
Registreerimise tähtaeg
20.08.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
390 akadeemilist tundi (kontaktõpe 136 tundi, iseseisevõpe 254 tundi)
Sihtgrupp
koolieelsete lasteasutuste õpetajad
Eesmärk
omandada mikrokraad mitmekeelse lapse keelelise arengu ja eesti keele kui teise keele omandamise toetamises lasteaias; saada tuge koolieelsete lasteasutuste üleminekuks eestikeelsele õppele ja professionaalseks arenguks õpetajana praktiliste õpiülesannete täitmise kaudu; kujundada oskusi õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel ja lapse arengut toetava keskkonna loomisel mitmekeelsete lastega rühmas; kasutada kaasaegseid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid, sh digitehnoloogilisi õppevahendeid;
arendada laste eesti keele oskust, et eesti keelest erineva koduse keelega lapsed omandaksid eesti keele lasteaia lõpetamisel vähemalt A1 tasemel.
Sisu
Lapse areng ja lapsest lähtuv õppe- ja kasvatustegevus. Lapse kasvukeskkond ja lapse arengu toetamine keeleõppe abil. Mängulised tegevused lapse keeleõppe toetamiseks Erivajadusega lapse toetamine lasteaias. Keeleõppe metoodikad ja õppevahendid. Keeleõppe metoodikad ja digiõppevara. Lasteaias kasutatava keeleõppemudeli hindamine, uuenduste kavandamine ja läbiviimine keeleõppe tulemuslikumaks rakendamiseks, tagasiside tehtule.
Õpiväljundid
planeerib, viib läbi ja analüüsib lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga; kujundab lapse keelelist arengut toetava õpi- ja kasvukeskkonna; kasutab lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid eesti keele kui teise keele õpetamisel, sh digitehnoloogilisi õppevahendeid; tunneb ja kasutab lapse keelelise arengu hindamise meetodeid.
Eeldused
koolieelse lasteasutuse õpetaja töötab rühmas, kus on erineva keeletaustaga lapsed
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Mikrokraadiprogrammi lõpetamiseks on vajalik iseseisvate tööde esitamine, lõputöö koostamine ja kaitsmine. Mikrokraadiprogrammi jooksul esitatavad iseseisvad tööd:
- Eneseanalüüs;
- Lasteaia õppekava analüüs – valdkondade seotus, tegevuse ja eesmärkide omavaheline seos;
- Kasvukeskkonna analüüs ja õppimist soodustava keskkonna kavandamine;
- Lõimitud õppe- ja kasvatustegevuste planeerimine, kolm erineva rõhuasetusega õppe- ja kasvatustegevuste kava (eesmärkide seadmine ja sõnastamine, kava terviklikkus ja tegevuste vastamine eesmärkide täitmisele, digitehnoloogilise vahendi kasutamine keeleõppe tegevuse toetamisel);
- Audioraamat või animatsioon – loomine ja analüüs rakendamise võimalustest keeleõppe kontekstis;
- Mängu/vahendi loomine häälduse, grammatika ja jutustamisoskuse toetamiseks (harjutusmaterjal kahe käände harjutamiseks; harjutusmaterjal 10-lauselise jutukese koostamiseks; harjutusmaterjal häälduselundite aktiveerimiseks; koostatud materjalidega tegevuste läbiviimine rühmas).
Lõputöö: lasteaias kasutatava keeleõppemudeli hindamine, uuenduste kavandamine keeleõppe tulemuslikumaks rakendamiseks, uuenduse rakendamine, tagasiside küsimine kolleegide/laste/vanemate käest.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Tiia Õun, PhD; Maire Tuul , PhD; Kaire Kollom, PhD; Lind-Helene Sillat, MA; Kerstin Kööp, MA; Evelyn Neudorf, MA; Jelizaveta Lauri, MA; Jaanika Leoste, PhD; Ruth Koit, MA; Ilona Sillak, MA; Maili Liinev, MA; jt
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15