HRC0185/1 - Innovatsioonilabor – värkvõrgu võimalused õppeprotsessis

REGISTREERIMINE: https://koolitus.edu.ee/training/2483 20.01.20 ja 10.02.20 koolituspäevade teemakava on täpsustamisel!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

01.04.2019 - 10.02.2020

Registreerimise tähtaeg

02.04.2019

Toimumise koht

Tallinna, Tallinna Ülikooli linnak, Narva mnt 25 T-415
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 78 tundi, iseseisevõpe 78 tundi)

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

tutvuda värkvõrgu võimalustega, et rikastada õppeprotsessi andurikomplektidega ning luua koostöös õpistsenaariume ja -materjale;
kujundada valmisolek ning oskused tõenduspõhiste innovatiivsete praktikate arendamiseks, rakendamiseks ning uurimiseks koostöises õpikogukonnas, toetamaks muutunud õpikäsituse rakendamist nii klassiruumis kui ka avatud õpikeskkonnas.

Sisu

Värkvõrgu võimalused õppeprotsessis: teaduslabori, ruumi-, nutiriiete-, kehaandurite ja digikunstikomplektid, nende olemus, kasutusvõimalused.
Aine- või uue meetodi põhised spetsiifilised teadmised ja oskused. Õpikogukonna loomine, selle olemus ja eesmärk.
Õpetaja kui uurija, refleksioon, tegevusuuringu olemus ja läbiviimine. Õpianalüütika, uurimisinstrumendid.
Haridusinnovatsiooni, st uute meetodite ja materjalide koosloome/disain. Kaasõpetajate mentordamine ja juhendamine.

Õpiväljundid

- kasutab õppeprotsessis värkvõrgu pakutavaid võimalusi,
- kaasab õppijaid kasutades erinevaid õpetamismeetodeid,
- mõistab muutunud õpikäsituse olemust ning selle rakendamise võimalusi,
- mõistab tegevusuuringu rolli õpetaja professionaalses arengus ning omab valmisolekut oma professionaalseid praktikaid analüüsida ja dokumenteerida.
- oskab analüüsida õppeprotsessi ning rakendatavaid õpetamispraktikaid toetudes erinevatele klassiruumis kaardistatavatele andmetele,
- oskab koostöös kolleegidega (sh koos teiste haridustöötajatega) disainida innovatiivseid õppimist toetavaid lahendusi, toetudes teaduskirjandusele ning parima praktika analüüsile, - oskab kasutada õpetajana erinevaid uurimismeetodeid oma töö ning õppekeskkonna analüüsimiseks, uurimiseks ja arendamiseks,
- panustab õpikogukonna tegevustesse vastutustundliku ja aktiivse meeskonna liikmena, mõistab õpikogukonna vajalikkust.

Eeldused

õpetajad

õpikeskkond

Tallinna Ülikooli õpperuumid. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Lisaks kasutatakse õppekeskkonnana vajadusel muuseume, keskkonnahariduskeskusi, koolide ruume jt keskkondi vastavalt õppemeetodi sisule ja õpieesmärkidele.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Õppetöö toimub ülikoolis ühistel õppesessioonidel ning iseseisva tööna aine- või teemapõhistes õpikogukondades õpitut klassiruumis rakendades, analüüsides ning õpikogukonnas jagades ja uurides. Kursuse raames on planeeritud kokku 10 kontaktpäeva ning iseseisev töö 78 h ulatuses. Õppijad disainivad ja uurivad iteratiivses protsessis (EDUlab meetodit järgides) uusi ja innovatiivseid õppematerjale või meetodeid – fokusseerudes asjadeinterneti võimaluste kasutamisele õppeprotsessis ning osalevate õpetajate vajadustest ja huvidest.

Kursusesiseselt moodustatakse väiksemad õpikogukonnad ehk õpigrupid. Protsessi on algusest peale kaasatud ülikooli uurijad, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites. Lisaks kaasatakse vastavalt uuendusliku meetodi sisule vajadusel laiemasse õpikogukonda õpiprotsessi toetavate osapooltena nt haridustehnoloogid, koolijuhid, tudengid.

Õppeprotsessi toetab e-keskkond ning kursuse käigus testitud ja analüüsitud parimaid praktikaid jagatakse eDidaktikumis. Õppetööd koordineerib kursuse koordinaator ning juhtiv õppejõud.

Iseseisev töö:
Ülikoolis toimuvate kontaktõppepäevade vahelisel perioodil toimub töö aine- või teemapõhises õpikogukonnas ning vastavas õpikeskkonnas (klassiruumis, muuseumis, kogukonnas, internetivahendusel vms). Sama teemaga tegelevad õpetajad rakendavad ühiselt disainitud praktikaid, koguvad ja analüüsivad andmeid ning jagavad tulemusi õpikogukonnas. Oluline osa on õpetajate eneseanalüüsil ja refleksioonil nii iseseisvalt kui õpigrupiga.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Marge Kusmin, Mart Laanperte, Janika Leoste, Õnne Uus jt

Kursuse hind

575 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik, Koolitus on töötavale õpetajale TASUTA.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199774, marika.kutskova@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
01.04.2019 10:00-17:15 Kl 10:00 - 11:30 Sissejuhatus. TISL moodul 1. Mis on tegevusuuring? Kes on uuriv õpetaja TISL meetodi kontekstis? 11:45 - 12:30 Psühholoogia: Töömälu roll enesejuhitud õppimise kontekstis 12:30 - 13:15 Didaktika1: Ümberpööratud klassiruum (Flipped Classroom) 14:00 - 15:30 IoT1: Teaduslabor 15:45 - 17:15 Õpistsenaariumid, ideekorje, refleksioon Marge Kusmin, Janika Leoste, Õnne Uus, Mart Laanpere, Melika Kindel, Jana Laanpere, Merike Saar T-415
22.04.2019 10:00-17:15 10:00 - 11:30 Demotund - eelmisel korral tutvustatud õpetamismeetodi rakendamine. 11:45 - 12:30 TISL moodul 1. Mis on tegevusuuring? Kes on uuriv õpetaja TISL meetodi kontekstis? 12:30 - 13:15 Haridustehnoloogia1: H5P. Mart Laanpere 14:00 - 14:45 Värkvõrgu võimalusi igapäevaelus. Elvar Liiv 14:45 - 15:30 Õppematerjalide koosloome H5P keskkonnas. Marge Kusmin, Merike Saar 15:45 - 17:15 Koosloome, refleksioon. Marge Kusmin, Merike Saar Marge Kusmin, Janika Leoste, Mart Laanpere, Merike Saar, Elvar Liiv T-415
06.05.2019 10:00-17:00 10:00 - 11:30 Demotund - eelmisel korral loodud õppematerjalide tutvustamine. Psühholoogia: Mis on TTS? 11:45 - 12:30 TISL moodul 2. Õpetaja uurimiseesmärgi ja -indikaatorite määratlemine. Lühike sissejuhatus tegevusuuringusse/TISL meetodisse. 12:30 - 13:15 Didaktika2: Projektõpe. 14:00 - 15:30 IoT2: DigiKunst (VR, 360). 15:45 - 17:15 Õpistsenaariumid, ideekorje, refleksioon. Marge Kusmin, Enn Õunapuu, Janika Leoste, Mart Laanpere, Merike Saar T-415
26.08.2019 10:00-17:15 10:00 - 11:30 Demotund - eelmisel korral loodud õppematerjalide tutvustamine. 11:45 - 12:30 Õpianalüütika I. Didaktika 3: Mängustatud õpe. 14:00 - 15:30 IoT3: Kehaandurid (VR, 360). 15:45 - 17:15 Õpistsenaariumid, ideekorje, refleksioon. Marge Kusmin, Merike Saar, Mart Laanpere, Pille Olesk, Meelis Oja, Merike Saar T-415
27.08.2019 10:00-17:15 10:00 - 11:30 Demotund - eelmisel korral tutvustatud õpetamismeetodi rakendamine. 11:45 - 13:15 TISL moodul 3 - eesmärgid eesolevaks õppeaastaks, eelmise õppeaasta peegeldamine, tegevuskava. 14:00 - 15:30 Haridustehnoloogia2: H5P interactive video. 15:45 - 17:15 Koosloome, refleksioon. Marge Kusmin, Janika Leoste, Mart Laanpere, Merike Saar T-415
30.09.2019 10:00-17:15 10:00 - 11:30 Demotund - eelmisel korral tutvustatud õpetamismeetodi rakendamine. 11:45 - 13:15 TISL moodul 4. Kuidas analüüsida ja tõlgendada kogutud andmeid? 14:00 - 15:30 Haridustehnoloogia3: H5P. 15:45 - 17:15 Koosloome, refleksioon Marge Kusmin, Janika Leoste, Mart Laanpere, Merike Saar T-415
14.10.2019 10:00-17:15 10:00 - 11:30 Küsimused - vastused Disainmõtlemisharjutuse teemal, et järgmiseks korraks saaks selle oma koolis läbi viia; Didaktika 5: Mängustatud õpe. 11:45 - 13:15 IoT4: Praktilised tegevused Nutirõiva komplektiga 14:00 - 15:30 IoT4: Kogemused ja ideed, kuidas saab õpilastega Nutirõiva* komplekti kasutada 15:45 - 17:15 Õpistsenaariumid, ideekorje, refleksioon. Marge Kusmin, Mart Laanpere, Olle Arak, Tanel Toova T-415
11.11.2019 10:00-17:15 TISL moodul 5. Meetodi kokkuvõte, väljakutsete ja võimaluste analüüs. Demotund - eelmisel korral tutvustatud õpetamismeetodi rakendamine. Targa kasvuhoone lahendused. eBeaconid. Koosloome, refleksioon. Marge Kusmin, Janika Leoste, Katrin Uurman, Aare Rätsepp T-415
20.01.2020 10:00-17:15 10:00 - 11:30 Demotund - eelmisel korral loodud õppematerjalide tutvustamine. 11:45 - 12:30 TISL moodul 6. TISL õpetajana esitluse ettevalmistamine. 12:30 - 13:15 Didaktika 5: Uurimuslik õpe. 14:00 - 15:30 IoT5: Ruumiandurid. 15:45 - 17:15 Õpistsenaariumid, ideekorje, refleksioon. Marge Kusmin, Janika Leoste, Mart Laanpere, Margo Sootla, Merike Saar T-415
10.02.2020 10:00-15:30 Esitlused ja arutelu. Kursuse kokkuvõte. Refleksioon. Marge Kusmin T-415