HRC0011/3 - Andragoogika ("Sissejuhatus andragoogikasse" koolituse moodul)
Toimumise aeg
06.09.2019 - 29.11.2019
Registreerimise tähtaeg
29.08.2019
Toimumise koht
Tallinn, Uus-Sadama 5
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)
Sihtgrupp
täiskasvanute koolitajad, vabahariduskoolitajad, kutseõppeasutuste õpetajad, organisatsiooni sisekoolitajad, personali arendus- ja koolitusjuhid, nõustajad ja karjäärispetsialistid.
Eesmärk
mõista andragoogika põhiprobleeme ja saada osa nende süsteemsest käsitlusest; mõista täiskasvanut kui enesearengu subjekti ja täiskasvanu õppimise iseärasusi, analüüsida neid professionaalsetes ja õppekontekstides; teadvustada andragoogi identiteeti.
Sisu
Andragoogika probleem. Subjekti, subjektsuse mõistete ja käsituste ontoloogia. Subjektsus, mina-areng, eneseregulatsioon kui täiskasvanu õppimise perspektiiv. Enesearengu subjektiks kujunemine: tegurid, võimalused, eeldused. Subjektsus, subjektne hoiak, kogemus ja õppimine. Kogemus ja õppimine: sotsiaalne, kontekstuaalne, tunnetuslik, emotsionaalne ja konatiivne aspekt. Õppimiskogemuse objektiivsed ja subjektiivsed tingimused. Kohanemine ja kohanemise protsessid. Autobiograafiline, elulooline ja narratiivne lähenemine täiskasvanuõppimise mõistmisel. Õppimine täiskasvanu arengu-, elutee ja eluloo kontekstis. Täiskasvanu õppija eripärad ja mitmekesisus. Indiviidi ja täiskasvanute õppegrupi enesetunnetus, eneseteadvustamine ja vastutus. Individuaalsed ja sotsiaalsed konfliktid ja väärtused täiskasvanute õppegrupis.
Õpiväljundid
mõistab ja käsitleb süsteemselt andragoogika põhiprobleemi - enesearengu subjektsust;
analüüsib, mõistab ja käsitleb kriitiliselt teemakohaseid tekste;
mõistab ja analüüsib täiskasvanu arengu ja täiskasvanu õppimise iseärasusi;
mõistab täiskasvanu õppimist , kohanemisprotsesse ja õppimissituatsioone sh ambivalentseid olukordades;
koostab ja annab individuaalse tagasiside konkreetses õppekontekstis;
tunneb enda kui õppija ja andragoogi isiksuslikke ressursse, analüüsib, hindab kriitiliselt enda õppimist, andragoogina ja grupi liikmena ning põhjendab enda ja grupi arenguperspektiive;
tunneb enda kui õppija ja andragoogi isiksuslikke ressursse, analüüsib, hindab kriitiliselt enda õppimist, andragoogina ja grupi liikmena ning põhjendab enda ja grupi arenguperspektiive.
Eeldused
vähemalt esimese astme kõrgharidus, kuulumine sihtgruppi, valmisolek õppida koos tasemeõppe üliõpilastega
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Iseseisev töö: allikate põhine essee (40 t), iseseisvad individuaalsed ja grupiülesanded (30 t), arenguportfoolio koostamine (50 t).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Professor Larissa Jõgi
Kursuse hind
240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, elina.ojamets@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1