HRC0524/1 - Arengu ja õppimise toetamine ("Õppimise ja õpetamise alused" koolituse moodul)
Toimumise aeg
05.09.2022 - 29.01.2023
Registreerimise tähtaeg
26.08.2022
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)
Sihtgrupp
Õpetajana töötavad või alustavad isikud, kellel puudub pedagoogiline (õpetajakoolitus) ettevalmistus).
Eesmärk
Omandada oskus kasvatusteadusliku mõistestiku kasutamiseks, teadmised tunnetusprotsesside olemusest ja arengust, nende rollist õppimisel; osata õpetajana planeerida õpikeskkonda ja õppetegevust, seda analüüsida ja arendada; omandada tänasele õpetajale vajalikud haridustehnoloogilised teadmised ja oskuseds.
Sisu
Mis ja milleks on kasvatus? Kasvatuse olemusküsimusi ja määratlusi. Kasvatustegelikkus, kasvatussuhe, kasvatusteadvus. Õpetaja kui kasvataja. Hariduse erinevaid määratlusi. Euroopalik haridusideestik suhestatuna arusaamaga inimesest. Bildung. Inimese plastilisus hariduse eeltingimusena. Haridus ja inimese suhestumine tegelikkusega. Kasvatus ja haridus. Haridus ja õppimine. Elustiil kui fenomen ja konstrukt, õppimine kui tegevus koolinoorte elustiilis. Õpistiilide ja elustiilide seotuse probleem. Indoktrinatsioon ja selle tagajärjed. Poolharidus ja hariduse tähenduse muutumine. Ülevaade tunnetusprotsessidest (sh täidesaatvatest funktsioonidest, mõtlemisest ja emotsioonidest), nende arengust ja rollist õppimisel. Ülevaade üldpädevustest ja nende arengu toetamisest, tuginevalt teadmistele tunnetusprotsesside olemusest ja arengust. Isemääramisteooria (Self Determination Theory) ja selle rakendamisvõimalused õppijate psühholoogiliste baasvajaduste (autonoomia, kompetentsuse ja kuuluvuse) toetamise kaudu. Õpetaja juhendamisstiil ja õppijate kaasatus. Autonoomia ja struktureeritus kui õppimist toetava õpikeskkonna olulised komponendid. Ennastjuhtiv õppija. Tunni planeerimine: õpiväljundite sõnastamisest hindamiseni. Tagasiside ja kujundav hindamine. Võimekususkumused (ability beliefs) ja õpetaja roll juurdekasvu usku (growth mindset) toetava tagasiside andmisel. Õppeülesanded ja -meetodid. Lõimingu põhimõtted ja võimalused. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) roll ja võimalused õppeprotsessi mitmekesistamisel, hindamisel ja tagasisidestamisel.
Õpiväljundid
kasutab asjatundlikult kasvatusteaduslikku mõistestikku; märkab ja analüüsib psüühiliste protsesside rolli õppimisel (sh üldpädevuste arengus); näeb võimalusi autonoomiat ja koostööd toetava õpikeskkonna kujundamiseks aineõpetuses; loob tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks; analüüsib teooriale tuginevalt õppeprotsessi, õppeülesannete ja meetodite (sh IKT-vahendite) valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust; eesmärgistab, kavandab ja tagasisidestab õppeprotsessi õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades sh IKT vahendeid) lähtuvalt; kavandab ainetevahelist lõimingut toetava tunnikava, kasutades sh IKT-vahendeid.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Iseseisev töö hõlmab kohustusliku kirjanduse lugemist (loengute alguses IKT vahendeid kasutades väikesed lugemiskontrollid või loetule tuginevad ülesanded), grupitöödes osalemist ja grupitööde koostamisse panustamist ning iseseisvate kirjalike tööde (märkamis- ja analüüsiülesanded eDidaktikumis) koostamist. Kirjalike tööde koostamisel tuleb lähtuda konkreetse ülesande juures toodud kriteeriumitest eDidaktikumis (mh peab kõigis kirjalikes töödes avalduma iseseisvalt loetud ja/või loengus käsitletud materjali analüüs ja integreeritus isikliku kogemuse analüüsi).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kriste Talving
Kursuse hind
1320 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Julia Reinman, +372 56982777, julia.reinman@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
09.09.2022 | 14:15-17:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
23.09.2022 | 10:15-13:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
24.09.2022 | 14:15-17:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | veeb |
07.10.2022 | 10:15-13:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
08.10.2022 | 14:15-17:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
21.10.2022 | 10:15-13:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
22.10.2022 | 14:15-17:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
04.11.2022 | 10:15-13:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
05.11.2022 | 14:15-17:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | veeb |
18.11.2022 | 10:15-13:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
19.11.2022 | 14:15-17:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |
02.12.2022 | 10:15-13:45 | Arengu ja õppimise toetamine | Kriste Talving | N-207 |