HRC0456/2 - Kovisiooni metoodika rakendamine koolieelses haridusasutuses

Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik ning see on töötavale õpetajale tasuta. Ootame asutustest või piirkondadest 2-3 liikmelisi õpetajate meeskondi. NB! Registreerimisvorm: https://koolitus.edu.ee/training/8043/register
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

27.10.2022 - 13.06.2023

Registreerimise tähtaeg

02.11.2021

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25 ja Zoom

Maht

78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 48 tundi, iseseisevõpe 30 tundi)

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

omandada vajalikud teadmised ja tugi kovisioonigruppide käivitamiseks ja regulaarseks läbiviimiseks oma õppeasutuses; vaimse ja emotsionaalse tervise hoidmiseks ja läbipõlemise ennetamiseks; professionaalseks enesearenguks ja õpetajatele koostöiseks õppimiseks, vastastikuseks jõustamiseks, võimestamiseks ja võimestumiseks.

Sisu

I Coachingu ja kovisiooni olemus ja refleksioon. Ülevaade coachingust ja kovisioonist: eesmärk, funktsioonid, vormid. Mõisted: kovisioon, supervisioon, coach, klient, juhtum; mentorlus, juhendamine, konsultatsioon, koolitus, teraapia, kovisioon; coachiv juhtimine; refleksioon kui võtmetegevus, konstruktivism, grupi liikmete mõju; põhilised tegevused kovisioonis; kovisioonigrupi käivitamine organisatsioonis (ettevalmistavad tegevused).
II Kovisioonisüsteemi loomine ja mudelid: kovisiooni gruppide formaadid; kovisioonigruppide juhtide toetamine; peamise kovisioonimudeli praktiseerimine õpigrupis;
III Grupiprotsessi juhtimine: grupi eesmärk ja sisu, grupi kokkulepped; logistika ja pühendumine; juhtimine ja rollid; lahenduste leidmise protsess
IV Refleksioonimeetodide kasutamine kovisioonis ja eri töövahendid: refleksiooni ja kokkuvõtete tegemine, et käivitatud grupis esile kutsuda õppimist toetavaid protsesse; praktikat toetavad harjutused ja juhtumipõhised arutelud.;
V Suhtlemiskunst ja õppimine grupis: õppimist soodustavad uskumused ja oskused; usalduse loomine; kuulamis- ja peegeldamisoskuste arendamine; küsimuste formuleerimine; tajupositsioonide teadlik vahetamine; loovmeetodid; oma õpiprotsessi kokkuvõte ja edasiside, SCORE mudel.
Teoreetilises ja kogemuslikus õppes arendatud valmisolek tegutsemaks iseseisva kovisiooni grupi läbiviijana ja käivitajana. Täiskasvanukoolituse põhimõtetest lähtuvad reflektiivsed ja interaktiivsed õppimismeetodid: töötoad, rollitreening, diskussioonid, juhtumianalüüsid, loengud, videote analüüsimine, loovmetoodikad, harjutamine paarides, kolmikutes ja väiksemates gruppides; õppeprotsessi ja isikliku arengu reflekteerimine ning protokollimine. Refleksioon kui õpetaja professionaalset arengut toetav, tegevusejärgne kogemustest õppimise protsess, mille käigus analüüsitakse, mõtestatakse ja hinnatakse oma tegevust, eesmärgiga täiustada pedagoogilist praktikat. Rühmaprotsessis osalemine, selle vaatlemine ja reflekteerimine kui keskne osa kogu koolituse tervikus. Omandatud teadmiste ja oskuste pidev rakendamine praktikasse oma algatatud grupis, nii teooria kui ka praktiliste juhtumite läbitöötamine, pidev eneserefleksioon nii õppegrupis kui ka väljaspool seda.

Õpiväljundid

on omandanud teadmised, oskused, hoiakud ja praktilise valmisoleku tegutsemaks kovisioonigrupi käivitaja ja läbiviijana; kasutab eri tehnikaid, töövahendeid ja meetodeid kovisiooni läbiviimiseks; formuleerib küsimusi ja valdab aktiivse kuulamise eri tehnikaid, mis toetavad nii kovisiooni grupis kui ka vestlusi laste ja lapsevanematega (näiteks arenguvestlusi); ehitab üles grupiprotsesse kovisiooni mudelitest ja peamistest põhimõtetest lähtudes.

Eeldused

Valmisolek osaleda kogu õppeprotsessis ja algatada kovisiooni grupp. Soovituslik on tulla koolitusele meeskonnana (sõltuvalt haridusasutuse suurusest 2-3 inimest kas ühest asutusest või piirkonna üleselt grupina, kuna koolituse kestel algatatud õpetajate kovisiooni gruppi kuuluks ca 5-7 õpetajat ning grupi toimimine ei jääks ainult ühe inimese kanda.

õpikeskkond

Tallinna Ülikool. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Vajalikud õppematerjalid on koostatud spetsiaalselt koolitusele, toetamaks koolituse raames käsitletavaid teemasid. Iga koolitusel osaleja saab kaasa õppematerjali (jaotusmaterjal, töölehed). Koolitus on õppepäevade vahepeal toestatud Google Classroomis, kus toimetamine arendab ja kinnistab õppijate digipädevusi ja toetab uute teadmiste rakendamist õpetaja ametikohal. Tagatakse juhtumite konfidentsiaalsusnõuded. Vajadusel on kogu programm üle viidav veebipõhiseks või põimõppeks.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest

Lõpetamistingimused

I Coachingu ja kovisiooni olemus ning refleksioon (2 päeva); II Kovisioonisüsteemi loomine ja mudelid (1 päev); III Grupiprotsessi juhtimine (2 päeva); IV Refleksioonimeetodite kasutamine kovisioonis ja erinevad töövahendid (1 päev); V Suhtlemiskunst ja õppimine grupis (2 päeva).
Auditoorse töö kohtumised toimuvad viiel korral (kokku 8 (2+1+2+1+2) õppepäeval). Sessioonide vahelisel perioodil praktiseeritakse õpitut, mis sisaldab kovisiooni grupi algatamist ja läbiviimist oma haridusasutuses.
I mooduli iseseisev töö:kirjalik eneserefleksioon etteantud raamistiku alusel; ettevalmistavad tegevused kovisioonigrupi käivitamiseks. Õpetamissituatsioonide üle reflekteerimine ja lahendustele suunatus aitab saada uusi praktilisi teadmisi, mis on professionaalse arengu kiirendajaks, saaades tuge professionaalse arengu astmete läbimisel. Kokkulepete sõlmimine osapooltega: ruum, osalejad ja aeg.
II mooduli iseseisev töö: I kohtumine konkreetse kovisioonimudeli raamistikus käivitatud kovisioonigrupis, eneserefleksioon kohtumisel kogetust grupis konkreetse mudeli alusel. Kirjalikul reflekteerimisel tuleb meenutada kogetud situatsiooni ja konstrueerida see uuesti. Eelnev aitab situatsiooni ja enda tegevust paremini kõrvalt vaadata, teadvustada, objektiivsemalt hinnata, sügavamalt analüüsida ja laiemaid järeldusi teha. I kovisioonikohtumise ettevalmistus ja läbiviimine, kokkulepete sõlmimine grupiga. Tagasiside küsimine osalejatelt.
III mooduli iseseisev töö: kovisioonigrupi kohtumiste läbiviimine konkreetse kovisioonimudeli raamistikus käivitatud kovisioonigrupis, eneserefleksioon kohtumisel kogetust grupis. Refleksioon aitab end paremini tundma õppida õpetamispõhimõtete, identiteedi ja missiooni sõnastamise kaudu, toetades enesejuhtivust; Kohtumiste läbiviimine ja ettevalmistamine kokkulepitud intervalliga (vähemalt kahe kohtumise läbiviimine).
IV mooduli iseseisev töö: kovisioonigrupi kohtumiste läbiviimine konkreetse kovisioonimudeli raamistikus käivitatud kovisioonigrupis, eneserefleksioon kogu koolituse jooksul kohtumisel kogetust grupis. Refleksioonimeetodide kasutamine igapäevase töö osana: enesevaatlemine ja oskuste kohandamise analüüs, töös laste ja vanematega. Kohtumiste läbiviimine ja ettevalmistamine kokkulepitud intervalliga (vähemalt kahe kohtumise läbiviimine). Iseseisev töö kursusel kogetu esile toomiseks kovisioonigrupi algatajana kasutades interaktiivseid lahendusi õpetaja vabal valikul.
V Kursuse lõpetamiseks peab täitma moodulite vahelisel perioodil google.classroom keskkonnas iseseisvaid ülesandeid ja reflekteerima õpitud oskuste kasutamist; esitama nädal enne viimast moodulit kirjaliku eneseanalüüsi, mis tugineb kursuse jooksul täidetud õpipäevikule.
Õppijalt eeldatakse osalemist kogu õppeprotsessis. Koolituse käigus tuleb tutvuda erinevate refleksioonimudelitega ja neid kasutada, tuleb teha harjutusi, mis toetavad eneseanalüüsimise oskusi ja võimet kasutada neid tulevikus töös nii iseenda kui ka teiste inimestega. Tuleb valmistuda uueks sessiooniks teemakohast kirjandust lugedes ja esitada Google.classroom keskkonnas iseseisvad eneserefleksioonid.
Sessioone ette valmistades ja kasutades tutvustatakse veebipõhiseid lahendusi (refleksiooni toetamiseks keskkonnad ja võimalused, nt Metafox, Padlet jne), mida õpetaja saab kasutada distantsõppel ja igapäevases töös digipädevuste arendamiseks ka õpilastel.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Pille Murrik, Einike Mölder

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

12

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
27.10.2022 10:00-15:15 Coachingu ja kovisiooni olemus ning refleksioon Pille Murrik, Einike Mölder TLÜ T-405
28.10.2022 10:00-14:30 Coachingu ja kovisiooni olemus ning refleksioon Pille Murrik, Einike Mölder TLÜ T-415
23.11.2022 10:00-16:30 Kovisioonisüsteemi loomine ja mudelid Einike Mölder Zoom
18.01.2023 10:00-15:15 Grupiprotsessi juhtimine Pille Murrik, Einike Mölder TLÜ T-415
19.01.2023 10:00-15:15 Grupiprotsessi juhtimine Pille Murrik, Einike Mölder TLÜ T-415
02.03.2023 10:00-16:30 Refleksioonimeetodite kasutamine kovisioonis ja erinevad töövahendid Einike Mölder Zoom
18.05.2023 10:00-15:15 Suhtlemiskunst ja õppimine grupis Pille Murrik, Einike Mölder TLÜ T-415
19.05.2023 10:00-15:15 Suhtlemiskunst ja õppimine grupis (6 ak t) Pille Murrik, Einike Mölder TLÜ T-415