HRC0206/2 - Pedagoogika - õppimisest ja õpetamisest alustavale õpetajale I
Toimumise aeg
20.01.2020 - 22.10.2020
Registreerimise tähtaeg
17.01.2020
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 66 tundi, iseseisevõpe 90 tundi)
Sihtgrupp
Tööd alustavad või juba õpetajana tegutsevad õpetajad, kellel on vähemalt magistrikraad või sellega võrdsustatud haridustase, kuid puudub pedagoogiline ettevalmistus.
Eesmärk
saada tuge kutsestandardist lähtuvalt õpetajana töötamiseks vajalike esmaste pedagoogiliste baaskompetentside kujunemiseks; valmistuda enesearenguks ja pidevõppeks; saada aru õppimisest ja rakendada tänapäevaseid õpetamise põhimõtteid; õppida õppija õppimist toetama, õppimist toetavat õpikeskkonda kujundama, õpi- ja õpetamistegevusi kavandama, iseenda kui õpetaja tegevust uurima ning isiklikke arengueesmärke kavandama.
Sisu
I Õpetaja kui õppiv professionaal (uskumused, teadmised, tegevused, vastutus. Õpetaja kutsestandard. Õpetaja roll õppimise toetamisel ja õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel. Õppimise neurobioloogilised alused. Aju strukturaalne ja funktsionaalne ülesehitus. Areng ja küpsemine. Neuroplastilisus.
II Täidesaatvad funktsioonid. Tähelepanu, eneseregulatsioon, pidurdus. Seosed klassiruumi juhtimisega. Mälu ja õppimine. Sooritus ja õppimine. Arusaamist soodustavad strateegiad.
III Mõtlemise ja mõistete areng. Metakognitiivsed strateegiad. Neuroplastilisus ja võimekususkumused. Õpetaja roll juurdekasvuuskumuste toetamisel.
IV Õpimotivatsioon. SDT. Psühholoogilised baasvajadused. Struktuur ja autonoomia. Õpetaja roll autonoomse motivatsiooni toetamisel.
V Õppimist toetava õppeprotsessi planeerimine (sh hindamine) juhtimine ja analüüsimine. Õppemeetodid ja nende valiku kriteeriumid. Autonoomset motivatsiooni toetav õppeprotsess. Individuaalse õpitee analüüs ning edasiste sammude kavandamine.
Õpiväljundid
- märkab ja analüüsib psüühiliste protsesside rolli õppimisel (sh üldpädevuste arengus);
- näeb võimalusi autonoomiat ja koostööd toetava õpikeskkonna kujundamiseks;
- loob tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks;
- eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades sh IKT vahendeid) lähtuvalt;
- analüüsib ja kavandab oma professionaalset arengut õpetajana.
Eeldused
Õpetajad, kellel on magistriharidus, kuid puudub pedagoogiline ettevalmistus.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik esitlustehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Kursuse kontaktõpe on jagatud viieks mooduliks. Iga moodul kestab kaks 6-tunnist päeva. Moodulite vahel täidab osaleja iseseisvalt etteantud ülesandeid, mis toetavad kutse omistamiseks vajaliku arenguportfoolio kokkupanekut (nt klassiruumi, õpioskuste kaardistus, kursusel õpitu teadlik rakendamine ja analüüs, märkamisülesanded)
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Katrin Poom-Valickis,PhD; Kati Aus,MA; Triin Ulla,MA; Kadi Georg,MA
Kursuse hind
980 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
20.01.2020 | - | I sessioon 20.-21.jaanuar 2020 | ||
25.02.2020 | - | II sessioon 25.-27.veebruar | ||
19.05.2020 | - | III sessioon 19.mai 2020 | ||
17.06.2020 | - | IV sessioon 17.-19.juuni2020 | ||
14.09.2020 | - | V sessioon 14.-15.september 2020 | ||
21.10.2020 | - | VI sessioon 21.-22.oktoober 2020 |