DTC0097/1 - Digivahendid matemaatikaõppes ("Põhikooli matemaatikaõpetaja kõrvaleriala" koolituse moodul)

Osalejate arv on täis!

Toimumise aeg

23.01.2023 - 18.06.2023

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Zoom keskkond

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 32 tundi, iseseisevõpe 72 tundi)

Sihtgrupp

Erialase matemaatikaõpetaja kvalifikatsioonita õpetajad: eelduseks pedagoogiline kõrgharidus või õpetajakoolitus ja töötamine õpetajana.

Eesmärk

tutvuda koolis matemaatika õpetamisel kasutatava tarkvaraga, veebipõhiste vahendite ja mitmete interaktiivsete instrumentide kasutamise võimalustega matemaatika õpetamisel; kujundada valmisolek vastavate vahendite rakendamiseks matemaatikaõppes.

Sisu

Matemaatikaõppes kasutatavate programmide (näiteks Geogebra, WolframAlpha, Desmos) tutvustus. WEB 2.0 rakendustel põhinevaid metoodilisi võtteid matemaatikaõppes, sh ajaveebipõhised konsultatsiooni- ja kodutööde keskkonnad, tavaõppe täiendamine veebiõppega, veebiseminarid, veebipõhine õppimise protsessi tagasisestamine, veebipõhise rühmatöö/projekti organiseerimine ja läbiviimine jne. Innovaatilised stsenaariumid, mille korral on õppija aktiivselt kaasatud õppeprotsessi ning nende rakendamise võimalused, kasutades digivahendeid. IKT kasutamise otstarbekus ning autoriõigus.


Õpiväljundid

kasutab arvutiprogramme matemaatika õpetamisel; loob erinevaid e-õppematerjale, teab eri võimalustest nende hoidmiseks ja jagamiseks veebipõhises keskkonnas; teab innovaatilisi stsenaariume, mille korral on õppija aktiivselt kaasatud õppeprotsessi ja nende rakendamise võimalustest praktikas digivahendeid kasutades; hindab vastavate instrumentide ja vahendite kasutamise otstarbekust.

Eeldused

pedagoogiline kõrgharidus või õpetajakoolitus ja töötamine õpetajana.

õpikeskkond

TLÜ

koolitaja kompetentsus

TLÜ õppejõud

Lõpetamistingimused

Iseseisev töö seisneb loengumaterjali ja õppekirjanduse läbitöötamises ja e-portfoolio koostamises.
Kohustuslik kirjandus:
1. Pata, K., Laanpere, M. (2009). Tiigriõpe: Haridustehnoloogia käsiraamat. Tallinn: TLÜ Informaatika Instituut.
2. Kurvits, J., Kurvits, M. (2012). Õpilaste teadmiste ja oskuste omandamine veebipõhise ühistöö kaudu. Koolimatemaatika XXXIX. Tartu, Tartu Ülikooli Kirjastus. 2012., lk 43 – 51.
3. Schleicher, A. (2015), Schools for 21st-Century Learners: Strong Leaders, Confident Teachers, Innovative Approaches, International Summit on the Teaching Profession, OECD Publishing.
4. Partnership for 21st Century Skills (2009). Professional development for the 21st century. http://www.p21.org/storage/documents/P21_Framework.pdfhttp://www.p21.org/storage/documents/P21_Framework.pdf
5. Churches, A. (2008). 21st Century Pedagogy. http://edorigami.edublogs.org/2008/08/16/21st-century-pedagogy/http://edorigami.edublogs.org/2008/08/16/21st-century-pedagogy/
6. Eesti elukestva õppe strateegia 2014-2020

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Jüri Kurvits, Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi matemaatika didaktika lektor

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Digitehnoloogiate instituut, Annika Volt, 56239352, annika.volt@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20