HRC0131/1 - Klassiõpetaja I kooliastmes
Toimumise aeg
07.09.2018 - 15.12.2018
Toimumise koht
Tallinn, Uus-Sadama 5
Maht
260 akadeemilist tundi (kontaktõpe 120 tundi, iseseisevõpe 140 tundi)
Sihtgrupp
algajad õpetajad I kooliastmes, kellel puudub ettevalmistus klassiõpetaja erialal
Eesmärk
Toetada esmase valmiduse kujunemist tööks I kooliastmes erinevate vajaduste ja isiksuseomadustega õpilastega, pedagoogilis-psühholoogiliste ja ainedidaktika alaste pädevuste kujunemist, soodsa õpikeskkonna loomist ning valmisolekut enesearenguks ja pidevõppeks.
Sisu
I moodul – Kool ja õpetaja ühiskonnas (kooli ja õpetaja roll kasvatustegelikkuse mõjutamisel. Õpetaja hoiakud ja uskumused, professionaalne areng, kutseoskused ja-eetika. Põhikooli riiklik õppekava ja muud õppekava arendust määravad dokumendid. Ainekava ja tööplaan. Klassi tundmaõppimise. Soodsa õpikeskkonna ja mikrokliima loomine. Klassijuhataja roll koolis. Lapsevanem kui koostööpartner.
II moodul – Lapse õppimise ja arengu toetamine (lapse õppimise ja arengu seaduspärasused. Aju areng, sh keskendatus taju, tähelepanu, mälu, mõtlemise ja täidesaatvate funktsioonide rolli mõistmisele õppimisel ja õpetamisel. Hariduslikud erivajadused, õpi- ja käitumisraskustega ning autismispektrihäirega õppija märkamine, esmane sekkumine ja toetamine).
III moodul - Õpilase arengut toetava õpikeskkonna loomine sh ülddidaktika (õpetaja roll õpilase arengut toetava õpikeskkonna kujundamisel. Autonoomsus ja struktureeritus kui õppimist toetava õpikeskkonna olulised komponendid. Hindamine, sh õppijate põhivajadusi ja juurdekasvuuskumusi toetava õppeprotsessi kavandamine - õpiväljunditest tagasisidestamiseni - põhimõtted ja võimalused. Haridustehnoloogilised võimalused õpikeskkonna kujundamisel, sh veebipõhised õppeprogrammid ja mängud. Haridustehnoloogilised vahendid (tahvelarvuti, puutetundlik laud, interaktiivne tahvel, nutiseadmed) õppetöös).
IV moodul – Õppimine ja õpetamine ainedidaktikates I kooliastmes. Emakeele, matemaatika, loodusõpetuse, inimeseõpetuse, kunsti, muusika, liikumise ja tööõpetuse õpetamise põhimõtted. Ainedidaktikad: loodusõpetuse didaktika; inimeseõpetuse didaktika; emakeeledidaktika; matemaatikadidaktika; kunstididaktika; muusikaõpetuse didaktika; liikumisõpetuse didaktika; tööõpetuse didaktika.
V moodul – Refleksioon ja professionaalne enesearendamine. Õpetaja kutsestandard ning tegevuste hindamine. Lapse õpinõustamine. Lastevanemate toetamine lapse õppimise abistamiseks. Õpetaja eneserefleksioon.
Õpiväljundid
- teab lapse arengust ja õppimise iseärasustest, suudab kasutada neid teadmisi erinevate võimete ja isiksuseomadustega õpilaste toetamisel I kooliastmes;
- oskab klassiõpetajana kavandada õppeprotsessi I kooliastmes ja analüüsida seda püstitatud eesmärkidest lähtuvalt;
- tunneb I kooliastme õppeainete didaktikat ja oskab kujundada õpilasi motiveerivat õpikeskkonda;
- suudab teha koostööd kolleegide ja lapsevanematega;
- oskab kujundada, analüüsida ja reflekteerida oma professionaalset arengut pedagoogina.
Eeldused
Algajad õpetajad, kellel on mõni muu haridusvaldkonnaga haakuv erialane bakalaureuse või magistrikraad, kuid ettevalmistus klassiõpetaja erialal puudub
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Moodulite ja ainedidaktikate iseseisev töö vastavalt õppejõu poolt antavale lähteülesannetele (sh õpimapi koostamine, õppematerjali loomine, käitumisprogrammi analüüs, miniuurimus, hindamismudeli koostamine jne).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
PhD Airi Kukk, MA Kaia Köster, PhD Maia Muldma, PhD Edna Vahter, PhD Inge Timoštšuk, MA Elyna Nevski, PhD Riin Seema, PhD Ene Lind, PhD Anne Uusen, MSc Viktor Saaron, MSc Eneli Põld, PhD Tiiu Tammemäe, MA Liina Saaremäe
Kursuse hind
1390 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Hind sisaldab koolitusmaterjale ja toitlustust. Arved väljastame koolituse algul registreerumisel antud aadressil. Koolituse eest on võimalik tasuda mitmes osas
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, +372 6199 774, riina.stahl@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
07.09.2018 | 09:00-16:30 | |||
08.09.2018 | 09:30-16:30 | |||
21.09.2018 | 09:30-16:30 | |||
22.09.2018 | 09:30-16:30 | |||
04.10.2018 | 09:30-16:30 | |||
05.10.2018 | 09:30-16:30 | |||
06.10.2018 | 09:30-16:30 | |||
25.10.2018 | 09:30-16:30 | |||
26.10.2018 | 09:30-16:30 | |||
09.11.2018 | 09:30-16:30 | |||
10.11.2018 | 09:30-16:30 | |||
23.11.2018 | 09:30-16:30 | |||
24.11.2018 | 09:30-16:30 | |||
07.12.2018 | 09:30-16:30 | |||
08.12.2018 | 09:30-16:30 |