IKC0051/3 - Õppimist toetavad õppemeetodid

Osalejate arv on täis!

Toimumise aeg

06.11.2017 - 27.03.2018

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool

Maht

78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 48 tundi, iseseisevõpe 30 tundi)

Sihtgrupp

üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste õpetajad

Eesmärk

Õppida teadlikult valima erinevate meetodite vahel, lähtudes õppetöö eesmärgist ning luua metoodiliselt terviklik, loov ja erinevate õppijate vajadusi arvestav õppeprotsess.

Sisu

I Kuidas ja miks valida meetodit?
Meetodite valiku põhimõtted lähtuvalt eesmärgist ja õppijate hetkeolukorrast. Meetodite jagunemine. Erinevate meetodite mõju üldpädevuste arengule. Lähenemiste valik muutunud õpikäsituse kontekstis. Õppeprotsessi disain – ideest tulemuseni.

II Kaasamislabor – õppimine grupis
Osalev õppimine: grupp ja õppimine, igaühe panuse olulisus. Kaasamine kui sotsiaalkonstruktivistliku ja holistilise õppimise eeldus ja perspektiiv. Erinevad kaasvad lähenemised õppetöös: avatud ruum, ring, maailmakohvik, elav raamatukogu.

III Loovad meetodid õppetöös
Õppimine ja loovus. Loovuse toetamine. Erinevad loovad lähenemised õppimise toetamisel. Loojutustamine, rollimängud, visualiseerimine, loovkirjutamine, rolimängud jm.

IV Meetodid õppija personaalse arengu toetamisel
Õppija individuaalse arengu toetamine. Erinevad võimalused personaalsete kompetentside toetamisel: coaching´u tehnikad, supervisiooni- ja enesejuhtimise tehnikad ja mudelid. Õppimist toetavad küsimused ja suhlemisoskused. Eesmärkide ja ressursside kaardistamine. Planeerimine ja tagasiside.

Õpiväljundid

- analüüsib meetodite valikut lähtuvalt eesmärgist ning valib välja sobiva;
- mõistab meetodite valiku põhimõtteid õppimise toetamise kontekstis;
- katsetab erinevaid meetodeid ning analüüsib neid;
- loob enda „tööriistakasti“, kuhu koondab erinevad mudelid/lähenemised/meetodid, mis teda õpetajatöös toetavad

Eeldused

töötamine õpetajana

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.

Lõpetamistingimused

- osalemine kontaktpäevadel 100%
- vaatlus ja eneseanalüüs;
- uue meetodi loomine, katsetamine ja analüüs.

Läbivalt õpitu praktiseerimine kontaktpäevade vahelisel ajal, töö kirjandusega.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Pille Slabina, MA ; Reili Pae, MA;Piret Jeedas, MA;Eda Heinla, PhD;Priit Kruus, MA,Kaia Köster, MA ; KAti Orav , MA

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse väärtus on 365 eurot. Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik ja koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.

Korraldaja

Haridusinnovatsiooni keskus, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

24

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
06.11.2017 - I sessioon 6.-7.novembril Reili Pae; Pille Slabina
29.01.2018 - II sessioon 29.-30.jaanuaril 2018 Eda Heinla; Priit Kruus; Kati Orav
26.02.2018 - III sessioon 26.-27.veebruaril Kaia Köster; Reili Pae
26.03.2018 - IV sessioon 26.-27.märtsil 2018 Piret Jeedas