HRC0260/1 - Klassiõpetaja esimeses kooliastmes II

Toimumise aeg

17.01.2020 - 19.09.2020

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25 Tallinna Ülikool

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 92 tundi, iseseisevõpe 64 tundi)

Sihtgrupp

algajad õpetajad I kooliastmes, kellel puudub ettevalmistus klassiõpetaja erialal

Eesmärk

saada tuge klassiõpetajana töötamiseks esmaste pedagoogiliste baaskompetentside kujunemiseks kutsestandardist lähtuvalt; kujundada valmisolek enesearenguks ja pidevõppeks; kujundada arusaam õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtete mõistmiseks ja rakendamiseks; õppida vastavalt sellele õppija õppimist toetama, õppimist toetavat õpikeskkonda kujundama, õpi- ja õpetamistegevusi kavandama ja läbi viima, iseenda kui õpetaja tegevust uurima ning isiklikke arengueesmärke kavandama.

Sisu

Õppimist toetava õppeprotsessi planeerimine (sh hindamine) juhtimine ja analüüsimine. Autonoomset motivatsiooni toetav õppeprotsess. Lapse õppimise ja arengu toetamine. Õpimotivatsioon. Klassiruumi juhtimine ja enese- regulatsioonioskuste toetamine. Klassi tundmaõppimine. Sotsiaal-emotsionaalsed aspektid õppimisel. Käitumisraskustega õpilastega toimetulek. Käitumise tugikava koostamine. Koostöö lastevanematega.

Õppimine ja õpetamine ainedidaktikates I kooliastmes. Tähelepanu, motivatsiooni ja mõistete omandamise toetamine. Funktsionaalse lugemisoskuse ja kirjaliku eneseväljenduse arendamine. Vabalugemise suunamine. Aktiivõppe meetodid. Kuulamisülesanded. Õppemängud. Lõimimise võimalused. Muusika rakendamise võimalused õppeprotsessis. Loovharjutused kõnele ja liikumisele. Käelised tegevused. Väljaspool klassiruumi õppimise anatoomia. Haridustehnoloogilised võimalused õpikeskkonna kujundamisel. Digipädevuse kujundamine.

Õpetaja kui reflekteeriv praktik. Oma töö tõenduspõhine arendamine. Kutsestandard kui õpetaja eneserefleksiooni alus. Individuaalse õpitee analüüs ning edasiste sammude kavandamine.

Õpiväljundid

eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi I kooliastmes, lähtuvalt õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades sh IKT vahendeid); oskab näha võimalusi autonoomiat ja koostööd toetava õpikeskkonna kujundamiseks; oskab luua tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks; oskab kujundada, analüüsida ja reflekteerida oma professionaalset arengut pedagoogina.

Eeldused

Algajad õpetajad, kellel on mõni muu haridusvaldkonnaga haakuv erialane bakalaureuse või magistrikraad, kuid ettevalmistus klassiõpetaja erialal puudub

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Teemakäsitustel toetutakse erinevatele kaasavatele meetoditele ja praktikatele, kus fookuses on osalejatega koosloomine ja reaalsete sammude kavandamine õpitu rakendamiseks praktikas. Lisaks kasutatakse erinevaid aktiviseerivaid ja õppijakeskseid meetodeid nagu tutvumismängud, soojendusülesanded, lugude jutustamine, seostamisharjutused, rühmatöö, vestlus, eneseanalüüs jm.Moodulite ja ainedidaktikate iseseisev töö vastavalt õppejõu poolt antavale lähteülesannetele (sh õpimapi koostamine, õppematerjali loomine, käitumisprogrammi analüüs, miniuurimus, hindamismudeli koostamine jne

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Ene Hiiepuu, MA;Inge Timoštšuk, PhD;Monika Pullerits, PhD; Ene Lind, PhD; Lii Lilleorg, MA; Grete Arro, PhD; jt.

Kursuse hind

930 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
17.01.2020 - I sessioon 17.-18.jaanuar 2020
26.02.2020 - II sessioon 26.-28.veebruar 2020
22.05.2020 - III sessioon 22.-23.mai 2020
10.06.2020 - IV sessioon 10.-12.juuni 2020
27.08.2020 - V sessioon 27.-28.august 2020
18.09.2020 - VI sessioon 18.-19.september 2020