HRC0260/1 - Klassiõpetaja esimeses kooliastmes II
Toimumise aeg
17.01.2020 - 19.09.2020
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25 Tallinna Ülikool
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 92 tundi, iseseisevõpe 64 tundi)
Sihtgrupp
algajad õpetajad I kooliastmes, kellel puudub ettevalmistus klassiõpetaja erialal
Eesmärk
saada tuge klassiõpetajana töötamiseks esmaste pedagoogiliste baaskompetentside kujunemiseks kutsestandardist lähtuvalt; kujundada valmisolek enesearenguks ja pidevõppeks; kujundada arusaam õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtete mõistmiseks ja rakendamiseks; õppida vastavalt sellele õppija õppimist toetama, õppimist toetavat õpikeskkonda kujundama, õpi- ja õpetamistegevusi kavandama ja läbi viima, iseenda kui õpetaja tegevust uurima ning isiklikke arengueesmärke kavandama.
Sisu
Õppimist toetava õppeprotsessi planeerimine (sh hindamine) juhtimine ja analüüsimine. Autonoomset motivatsiooni toetav õppeprotsess. Lapse õppimise ja arengu toetamine. Õpimotivatsioon. Klassiruumi juhtimine ja enese- regulatsioonioskuste toetamine. Klassi tundmaõppimine. Sotsiaal-emotsionaalsed aspektid õppimisel. Käitumisraskustega õpilastega toimetulek. Käitumise tugikava koostamine. Koostöö lastevanematega.
Õppimine ja õpetamine ainedidaktikates I kooliastmes. Tähelepanu, motivatsiooni ja mõistete omandamise toetamine. Funktsionaalse lugemisoskuse ja kirjaliku eneseväljenduse arendamine. Vabalugemise suunamine. Aktiivõppe meetodid. Kuulamisülesanded. Õppemängud. Lõimimise võimalused. Muusika rakendamise võimalused õppeprotsessis. Loovharjutused kõnele ja liikumisele. Käelised tegevused. Väljaspool klassiruumi õppimise anatoomia. Haridustehnoloogilised võimalused õpikeskkonna kujundamisel. Digipädevuse kujundamine.
Õpetaja kui reflekteeriv praktik. Oma töö tõenduspõhine arendamine. Kutsestandard kui õpetaja eneserefleksiooni alus. Individuaalse õpitee analüüs ning edasiste sammude kavandamine.
Õpiväljundid
eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi I kooliastmes, lähtuvalt õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades sh IKT vahendeid); oskab näha võimalusi autonoomiat ja koostööd toetava õpikeskkonna kujundamiseks; oskab luua tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks; oskab kujundada, analüüsida ja reflekteerida oma professionaalset arengut pedagoogina.
Eeldused
Algajad õpetajad, kellel on mõni muu haridusvaldkonnaga haakuv erialane bakalaureuse või magistrikraad, kuid ettevalmistus klassiõpetaja erialal puudub
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Teemakäsitustel toetutakse erinevatele kaasavatele meetoditele ja praktikatele, kus fookuses on osalejatega koosloomine ja reaalsete sammude kavandamine õpitu rakendamiseks praktikas. Lisaks kasutatakse erinevaid aktiviseerivaid ja õppijakeskseid meetodeid nagu tutvumismängud, soojendusülesanded, lugude jutustamine, seostamisharjutused, rühmatöö, vestlus, eneseanalüüs jm.Moodulite ja ainedidaktikate iseseisev töö vastavalt õppejõu poolt antavale lähteülesannetele (sh õpimapi koostamine, õppematerjali loomine, käitumisprogrammi analüüs, miniuurimus, hindamismudeli koostamine jne
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Ene Hiiepuu, MA;Inge Timoštšuk, PhD;Monika Pullerits, PhD; Ene Lind, PhD; Lii Lilleorg, MA; Grete Arro, PhD; jt.
Kursuse hind
930 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
17.01.2020 | - | I sessioon 17.-18.jaanuar 2020 | ||
26.02.2020 | - | II sessioon 26.-28.veebruar 2020 | ||
22.05.2020 | - | III sessioon 22.-23.mai 2020 | ||
10.06.2020 | - | IV sessioon 10.-12.juuni 2020 | ||
27.08.2020 | - | V sessioon 27.-28.august 2020 | ||
18.09.2020 | - | VI sessioon 18.-19.september 2020 |