HRC0215/1 - Nõustamise alused ("Võrgustikutöö ja nõustamine eripedagoogikas" koolituse moodul)

Õpe toimub koos eriala tudengitega tsükliõppes. Maksta tuleb arve alusel septembris. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning saavad Tallinna Ülikooli täienduskoolituse tunnistuse koos lisaga läbitud teemade kohta.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

14.09.2019 - 07.12.2019

Registreerimise tähtaeg

29.08.2019

Toimumise koht

Tallinn, Uus-Sadama 5

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 30 tundi, iseseisevõpe 126 tundi)

Sihtgrupp

lasteaia- ja kooliõpetajad, eripedagoogid, abiõpetajad, õpiabirühma õpetajad, HEV koordineerijad, koolitusspetsialistid, noorsootöötajad, tegevusjuhendajad, sotsiaalpedagoogid, lapsevanemad, nõustamiskeskuste spetsialistid, huvikoolide, lastehoiuasutuste, kohalike omavalitsuste ja mittetulundusühingute spetsialistid

Eesmärk

teada nõustamise aluseid, nõustatavate vajadusi, nõustamisprotsessi ülesehitust ja nõustamistegevuses kasutatavaid meetodeid; arendada nõustajale vajalikku eneseteadlikkust ning kujundada valmisolek nõustamistegevuseks.

Sisu

Nõustamise tähendus. Teoreetilised lähenemised nõustamispsühholoogias. Episoodiline nõustamine, mikronõustamine. Nõustamise kontekst. Nõustajaroll teiste ametirollide kõrval. Nõustamissuhe ja nõustamispädevus. Nõustamisruumi loomine. Nõustamise eesmärgid ja meetodid. Nõustamisprotsess. Edasisuunamine, koostöö tugispetsialistidega. Nõustamiseetika.

Õpiväljundid

teab nõustamise põhimõtteid ja meetodeid; mõistab nõustajarollile esitatud ootusi; analüüsib erinevaid situatsioone ja hindab neis esinevat nõustamisvajadust.
kasutab lihtsamaid nõustamismeetodeid; teadvustab enda nõustamispädevust ja arenguvõimalusi.

Eeldused

Kõrghariduse I astme olemasolu. Valmisolek õppida koos eriala üliõpilastega vastavalt tsükliõppe tingimustele.

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest

Lõpetamistingimused

Iseseisvad tööd on kirjeldatud Moodle ja eDidaktikumi keskkonnas.
1. Kirjalik juhtumianalüüs.
2. Kirjalik enesehindamisküsimustiku täitmine kursuse alguses.
3. Kirjalik enesehindamisküsimustiku täitmine kursuse lõpus.
4. Avatud küsimustega kontrolltööks ettevalmistumine kontrollküsimuste ja kohustusliku kirjanduse abil.

Kohustuslik kirjandus:
Kottler, J. & Kottler, E. ( 2007). Counseling skills for teachers. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
McLeod, J. (2007). Nõustamisoskus. Väike Vanker.
Tartu Ülikool. Eksamikeskus. (2010). Nõustamise alused: Abimaterjal õppenõustamiskeskustele. Tartu.
http://www.eatl.ee/wp/wp-content/uploads/Noustamise_alused.pdf

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Riin Seema, PhD

Kursuse hind

240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, elina.ojamets@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
14.09.2019 14:15-17:45 Riin Seema, Tallinna Ülikool M-134
28.09.2019 14:15-17:45 Riin Seema, Tallinna Ülikool M-134
26.10.2019 10:15-15:45 Riin Seema, Tallinna Ülikool M-134
23.11.2019 10:15-15:45 Riin Seema, Tallinna Ülikool M-134
07.12.2019 09:00-12:00 Riin Seema, Tallinna Ülikool M-134