LTC0116/1 - Stiimulpiltide kasutamine visuaalkunstiteraapias: loomingulise protsessi toetamisel ja kliendi/patsiendi seisundi hindamisel
Toimumise aeg
04.03.2017 - 28.04.2017
Registreerimise tähtaeg
27.02.2017
Toimumise koht
Räägu 49, Tallinn
Maht
80 akadeemilist tundi (kontaktõpe 20 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)
Sihtgrupp
Kunstiteraapiate magistriõppe läbinud loovterapeudid, kes töötavad igapäevaselt visuaalkunstiteraapia meetodil koolis, psühhiaatrias, rehabilitatsioonis. Koolipsühholoogid, eripedagoogid, sotsiaalpedagoogid - kes on huvitatud kunstipõhise tehnika kasutamisest kliendi/patsiendi seisundi hindamisel ja/või joonistamisele põhineva sekkumise kavandamisel.
Eesmärk
saada ülevaade stiimulpiltide (üksikud detailid, looduspildid, loomade pildid, jms) kasutamisvõimalusest loomingulise protsessi käivitajan/toetajana visuaalkunstiteraapias; tutvuda Rawley Silver poolt väljatöötatud, stiimulpiltidele ja joonistamisele põhineva tehnika Joonista lugu/ Draw-A-Story kasutamisvõimalutega hindamis-ja sekkumistehnikas visuaalkunstiteraapias, koolis ja rehabilitatsioonis.
Sisu
Stiimulpilitide olemus ja kasutamisvõimalused tuginedes kunstiterapeudi või teiste spetsialistide jaoks hõlpsasti kogutavatele piltidele või erinevate piltide detailidele.
Joonista Lugu metoodika olemus, administreerimine; joonistuste sisuline ja vormiline hindamine.
Ülevaade erinevatest (lihtsatest) stiimulpitidest ja nende kasutamisvõimalustest.
Ülevaade joonistamisoskuse arengulisest kujunemisest (Lowenfeld).
Joonista lugu tehnika olemus, võimalused ja personaalne kasutamiskogemus huvipakkuvate sihtgruppidega.
Õpiväljundid
on saanud ülevaate ja omakogemuse:
- (lihtsate)stiimulpiltide kasutamisvõimalustest visuaalkunstiteraapias;
- Joonista lugu metoodika võimalustest kliendi/patsiendi seisundi hindamiseks ja/või teraapiliseks sekkumiseks.
Eeldused
Kunstiteraapiate magistriõppesse astujad, inimestega töötavad spetsialistid, terapeudid, nõustajad, psühholoogid
õpikeskkond
20-kohaline projektori ja pabertahvliga ruum, mis toetab rühmatöö õppemeetodit.
koolitaja kompetentsus
Marika Ratnik, MSc on pere- ja kunstiterapeut, kes töötab kunstiteraapia meetodil erivajadustega lastega, perega, diaadidega. Tallinna Ülikoolis töötab visuaalkunstiteraapia lektorina.
Lõpetamistingimused
Koolitusel osaleja saab Joonista Lugu metoodika vihiku, mis sisaldab stiimulpilte, piltide hindamise skaalasid ning joonistusi, mis abistavad stiimulpiltidele põhinevate joonistuste hindamisel. Arvestuse sooritamise eelduseks on ühele juhtumile põhinevalt stiimulpitidele põhinevat tehnikate ja Joonista Lugu hindamismetoodika kasutamine ning selle põhjal 15-20 minutilise powerpoint ettekande tegemine koolitusgrupis.
Kursus toetub erialakirjandusele:
Silver, R. (2007). The Silver drawings test and Draw a Story. Assessing depression, aggression, and cognitive skills. New York: Routledge, Tailor & Francis Group.
Park, C., H., & Kim, G., S. (2014). A Validation study on DAS in the prediction of suicidal risk for adolescents. The Arts in psychotherapy, 40, 108-114.
Jue, J., & Kim, H. (2014). Draw-a-Story response characteristics of Young North Korean defectors. The Arts in Psychotherapy, 41, 504-510.
Silver. R., & Sarasota, FL.(1993). Age and gender differences expressed through drawings: A stydy of attitudes toward self and others. Journal of American Art Therapy Association, 10(3), 159-168.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Marika Ratnik, MSc.
Kursuse hind
125 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Loodus- ja terviseteaduste instituut, Madli Tõitoja, 639 1752, madli.toitoja@tlu.ee
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
04.03.2017 | 10:00-17:15 | Stiimulpiltide kasutamine visuaalkunstiteraapias: loomingulise protsessi toetamisel ja kliendi/patsiendi seisundi hindamisel | M.Ratnik | Rä49- 310 |
13.04.2017 | 10:00-17:15 | Stiimulpiltide kasutamine visuaalkunstiteraapias: loomingulise protsessi toetamisel ja kliendi/patsiendi seisundi hindamisel | M.Ratnik | Rä49- 310 |
28.04.2017 | 10:00-13:15 | Stiimulpiltide kasutamine visuaalkunstiteraapias: loomingulise protsessi toetamisel ja kliendi/patsiendi seisundi hindamisel | M.Ratnik | Rä49- 310 |