HRC0650/1 - Mitmekeelse lapse keelelise arengu ja eesti keele kui teise keele omandamise toetamine lasteaias

Osalejate arv on täis!

Toimumise aeg

31.01.2024 - 30.06.2024

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn

Maht

390 akadeemilist tundi (kontaktõpe 136 tundi, iseseisevõpe 254 tundi)

Sihtgrupp

koolieelsete lasteasutuste õpetajad

Eesmärk

omandada mikrokraad mitmekeelse lapse keelelise arengu ja eesti keele kui teise keele omandamise toetamises lasteaias; saada tuge koolieelsete lasteasutuste üleminekuks eestikeelsele õppele ja professionaalseks arenguks õpetajana praktiliste õpiülesannete täitmise kaudu; kujundada oskusi õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel ja lapse arengut toetava keskkonna loomisel mitmekeelsete lastega rühmas; kasutada kaasaegseid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid, sh digitehnoloogilisi õppevahendeid;
arendada laste eesti keele oskust, et eesti keelest erineva koduse keelega lapsed omandaksid eesti keele lasteaia lõpetamisel vähemalt A1 tasemel.

Sisu

Lapse areng ja lapsest lähtuv õppe- ja kasvatustegevus. Lapse kasvukeskkond ja lapse arengu toetamine keeleõppe abil. Mängulised tegevused lapse keeleõppe toetamiseks Erivajadusega lapse toetamine lasteaias. Keeleõppe metoodikad ja õppevahendid. Keeleõppe metoodikad ja digiõppevara. Lasteaias kasutatava keeleõppemudeli hindamine, uuenduste kavandamine ja läbiviimine keeleõppe tulemuslikumaks rakendamiseks, tagasiside tehtule.

Õpiväljundid

planeerib, viib läbi ja analüüsib lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga; kujundab lapse keelelist arengut toetava õpi- ja kasvukeskkonna; kasutab lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid eesti keele kui teise keele õpetamisel, sh digitehnoloogilisi õppevahendeid; tunneb ja kasutab lapse keelelise arengu hindamise meetodeid.

Eeldused

koolieelse lasteasutuse õpetaja töötab rühmas, kus on erineva keeletaustaga lapsed

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Mikrokraadiprogrammi lõpetamiseks on vajalik iseseisvate tööde esitamine, lõputöö koostamine ja kaitsmine. Mikrokraadiprogrammi jooksul esitatavad iseseisvad tööd:
- Eneseanalüüs;
- Lasteaia õppekava analüüs – valdkondade seotus, tegevuse ja eesmärkide omavaheline seos;
- Kasvukeskkonna analüüs ja õppimist soodustava keskkonna kavandamine;
- Lõimitud õppe- ja kasvatustegevuste planeerimine, kolm erineva rõhuasetusega õppe- ja kasvatustegevuste kava (eesmärkide seadmine ja sõnastamine, kava terviklikkus ja tegevuste vastamine eesmärkide täitmisele, digitehnoloogilise vahendi kasutamine keeleõppe tegevuse toetamisel);
- Audioraamat või animatsioon – loomine ja analüüs rakendamise võimalustest keeleõppe kontekstis;
- Mängu/vahendi loomine häälduse, grammatika ja jutustamisoskuse toetamiseks (harjutusmaterjal kahe käände harjutamiseks; harjutusmaterjal 10-lauselise jutukese koostamiseks; harjutusmaterjal häälduselundite aktiveerimiseks; koostatud materjalidega tegevuste läbiviimine rühmas).
Lõputöö: lasteaias kasutatava keeleõppemudeli hindamine, uuenduste kavandamine keeleõppe tulemuslikumaks rakendamiseks, uuenduse rakendamine, tagasiside küsimine kolleegide/laste/vanemate käest.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Tiia Õun, PhD; Maire Tuul , PhD; Kaire Kollom, PhD; Lind-Helene Sillat, MA; Kerstin Kööp, MA; Evelyn Neudorf, MA; Jelizaveta Lauri, MA; Jaanika Leoste, PhD; Ruth Koit, MA; Ilona Sillak, MA; Maili Liinev, MA; jt

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15