HRC0400/3 - Klassiõpetaja I kooliastmes
Toimumise aeg
28.08.2023 - 20.06.2024
Registreerimise tähtaeg
21.08.2023
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
416 akadeemilist tundi (kontaktõpe 208 tundi, iseseisevõpe 208 tundi)
Sihtgrupp
algajad õpetajad I kooliastmes, kellel puudub ettevalmistus klassiõpetaja erialal
Eesmärk
Kujundada kutsestandardist lähtuvad klassiõpetajana töötamiseks vajalikud esmased pedagoogiliste baaskompetentsid, valmisolek enesearenguks ja pidevõppeks, arusaam õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtetest ja nende rakendamisest; õppida vastavalt sellele õppija õppimist toetama, õppimist toetavat õpikeskkonda kujundama, õpi- ja õpetamistegevusi kavandama ja läbi viima, iseenda kui õpetaja tegevust uurima ja isiklikke arengueesmärke kavandama.
Sisu
Kool ja õpetaja ühiskonnas: kooli ja õpetaja roll kasvatustegelikkuse mõjutamisel. Õpetaja hoiakud ja uskumused, professionaalne areng, kutseoskused ja-eetika. Põhikooli riiklik õppekava ja muud õppekava arendust määravad dokumendid. Ainekava ja tööplaan. Klassi tundmaõppimise. Klassi- ruumi juhtimine ja eneseregulatsioonioskuste toetamine. Soodsa õpikeskkonna ja mikrokliima loomine. Klassijuhataja roll koolis. Lapsevanem kui koostööpartner. Lapse õppimise ja arengu toetamine. Lapse õppimise ja arengu seaduspärasused. Aju areng, sh keskendatus taju, tähelepanu, mälu, mõtlemise ja täidesaatvate funktsioonide rolli mõistmisele õppimisel ja õpetamisel. Hariduslikud erivajadused, õpi- ja käitumisraskustega, autismispektri- häirega õppija märkamine, esmane sekkumine ja toetamine. Lapse õpinõustamine. Lastevanemate toetamine lapse õppimise abistamiseks. Õpilase arengut toetava õpikeskkonna loomine, sh ülddidaktika. Autonoomsus ja struktureeritus kui õppimist toetava õpikeskkonna olulised komponendid. Õpimotivatsioon. Autonoomset motivatsiooni toetav õppeprotsess. Õpetaja roll õpilase arengut toetava õpikeskkonna kujundamisel. Õppijate põhi- vajadusi ja juurdekasvuuskumusi toetava õppeprotsessi kavandamine (sh hindamine), juhtimine ja analüüsimine - õpiväljunditest tagasisidestamiseni - põhimõtted ja võimalused. Haridustehnoloogilised vahendid ja võimalused õppetöös, sh veebipõhised õppeprogrammid ja mängud. Digipädevuse kujundamine. Mitmekultuuriline õpikeskkond. Õppimine väljaspool klassiruumi.
Õppimine ja õpetamine ainedidaktikates I kooliastmes. Emakeele, matemaatika, loodusõpetuse, inimeseõpetuse, kunsti, muusika, liikumise ja tööõpetuse õpetamise põhimõtted. Tähelepanu, moti- vatsiooni ja mõistete omandamise toetamine. Funktsionaalse lugemisoskuse ja kirjaliku eneseväljen- duse arendamine. Vabalugemise suunamine. Aktiivõppe meetodid. Õppemängud. Lõimimise võimalused. Muusika ja liikumise rakendamise võimalused õppeprotsessis. Käelised tegevused.
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine. Õpetaja kutsestandard ning tegevuste hindamine. Õpetaja eneserefleksioon. Individuaalse õpitee analüüs ning edasiste sammude kavandamine.
Õpiväljundid
teab lapse arengust ja õppimise iseärasustest, suudab kasutada neid teadmisi erinevate võimete ja isiksuseomadustega õpilaste toetamisel I kooliastmes; tunneb I kooliastme õppeainete didaktikat ja oskab näha võimalusi õpilasi motiveeriva, autonoomiat ja koostööd soodustava õpikeskkonna kujundamiseks; eesmärgistab, kavandab ja tagasisidestab õppeprotsessi I kooliastmes, lähtuvalt õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades sh IKT vahendeid); teab, mida silmas pidada kolleegide ja lapsevanematega koostööd tehes; oskab kujundada, analüüsida ja reflekteerida oma professionaalset arengut pedagoogina.
Eeldused
Algajad õpetajad, kellel on mõni muu haridusvaldkonnaga haakuv erialane bakalaureuse- või magistrikraad, kuid ettevalmistus klassiõpetaja erialal puudub
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi jne.
koolitaja kompetentsus
Koolitajad on TLÜ õpetajakoolituse õppejõud, kel on tegevõpetajana pikaajaline kogemus positiivse klassikliima soodustamisel ja suhete ja käitumise juhtimisel ning soodustamisel klassiruumis.
Lõpetamistingimused
Moodulite ja ainedidaktikate iseseisev töö vastavalt õppejõu poolt antavale lähteülesannetele (sh õpimapi koostamine, õppematerjali loomine, käitumisprogrammi analüüs, miniuurimus, hindamismudeli koostamine jne).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Inge Timoštuk, PhD; Ene Hiiepuu; Grete Arro , PhD; Pirko Tõugu, Tiiu Tammemäe; Triin Ulla, Tiia Lister; Enely Põld; Monika Pullerits, PhD; Kaja Belials;: Airi Aavik; Mare Tereping; Maire Kebbinau; Jaana Leemet; Tähti Siinmaa; Sirje Piht; Eneli Põld; Helene Uppin; Lii Lilleoja; Mare Müürsepp, PhD jt.
Kursuse hind
1890 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Janne Järva, 6199853, janne.jarva@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
28.08.2023 | - | I sessioon 28.-30.august 2023 | ||
22.09.2023 | - | II sessioon 22.-23.september 2023 | ||
23.10.2023 | - | III sessioon 23.-25.oktoober 2023 | ||
24.11.2023 | - | IV sessiooon 24.-25.november 2023 | ||
04.01.2024 | - | V sessioon 4.-5.jaanuar 2024 | ||
02.02.2024 | - | VI sessioon 02.-03.veebruar 2024 | ||
27.02.2024 | - | VII sessioon 27.-29.veebruar 2024 | ||
22.03.2024 | - | VIII sessioon 22.-23.märts 2024 | ||
23.04.2024 | - | IX sessioon 23.-25.aprill 2024 | ||
17.05.2024 | - | X sessioon 17.-18.mai 2024 | ||
13.06.2024 | - | XI sessioon 13.-14.juuni 2024 |