HRC0674/1 - Arenguvestlus lasteaias kui koostöövorm lapsevanemaga

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

16.04.2024 - 16.05.2024

Registreerimise tähtaeg

11.04.2024

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 32 tundi, iseseisevõpe 20 tundi)

Sihtgrupp

koolieelse lasteasutuse õpetajad

Eesmärk

Omandada baaskompetentsid ning kujundada valmisolek ja oskused lapse arengu jälgimiseks, hindamiseks ja tagasisidestamiseks ning koostööks lapsevanemaga; saada tuge eestikeelsele õppele üleminekuks.

Sisu

Pedagoogilise nõustamise olemus ja põhiprintsiibid; nõustamissuhte loomine ja säilitamine; nõustamise tulemuslikkus ja seda takistavad tegurid; suhtlemistasandid eri suhtlussituatsioonides; aktiivne kuulamine; nõustamise eetika, tõhusa suhtlemise tehnikad; tehnikad konfliktses suhtes toimetulekuks, keeruliste situatsioonide analüüs. Kõne arendamise eesmärgid koolieelses eas. Sõnavara, hääldamise, grammatika ja lauseloome areng ja arendamise võimalused. Individuaalse arenduskava koostamine, koostöö lapsevanematega. Lugemise ja kirjutamise eeloskuste kujunemine ja arendamine. Autismispektri häirega lapse keskkonna kohandamine ja koostöö lapsevanematega. Arenguvestluse eesmärgid õpetajale ja lapsevanemale, arenguvestluse protsess ning läbiviimine. Arenguvestluse ettevalmistamine: küsimuste ja ajaplaani koostamine; lapsevanemale teatamine. Individuaalse lähenemise võimalused arenguvestluse kavade koostamisel. Vestlemine. Vestluse tulemuste analüüs ja kasutamine oma töös. Tagasiside lapsevanemale. Iseärasused töös erivajadustega laste vanematega arenguvestluse ettevalmistamisel, läbiviimisel ja tulemuste analüüsimisel. ÕPPEKÄIK lasteaeda: tutvumine lapse arengu jälgimise ja hindamise süsteemiga ning praktilise koostööga lapsevanematega. Üleminek eestikeelsele õppele

Õpiväljundid

tunneb koolieelses eas lapse arengu jälgimisel ja fikseerimisel kasutatavad võtted; teab arenguvestluse kavandamise, läbiviimise, tagasisidestamise põhimõtteid ja rakendab oskusi praktikas; loob positiivseid suhteid ja koostöövõimalusi lastevanematega.

Eeldused

koolieelse lasteasutuse õpetajad

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Õppekäik koolieelsesse lasteasutusse.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

aktiivne osalus lähiõppe päevadel, iseseisvate tööde tegemine ja arvestuse sooritamine

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Lii Lilleoja, Tiiu Tammemäe, Pille Maasik

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Kursus toetab eestikeelsele õppele üleminekut. Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Orasson, 5090270, elina.orasson@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
16.04.2024 10:00-16:15 Lii Lilleoja S-420
17.04.2024 10:00-16:15 Tiiu Tammemäe T-412
18.04.2024 09:00-12:00 Õppekäik Männikäbi lasteaeda Männikäbi Lasteaed, Kadaka tee 155, Tallinn
15.05.2024 10:00-16:15 Tiiu Tammemäe T-405
16.05.2024 10:00-16:15 Lii Lilleoja T-416