HRC0674/1 - Arenguvestlus lasteaias kui koostöövorm lapsevanemaga
Toimumise aeg
16.04.2024 - 16.05.2024
Registreerimise tähtaeg
11.04.2024
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 32 tundi, iseseisevõpe 20 tundi)
Sihtgrupp
koolieelse lasteasutuse õpetajad
Eesmärk
Omandada baaskompetentsid ning kujundada valmisolek ja oskused lapse arengu jälgimiseks, hindamiseks ja tagasisidestamiseks ning koostööks lapsevanemaga; saada tuge eestikeelsele õppele üleminekuks.
Sisu
Pedagoogilise nõustamise olemus ja põhiprintsiibid; nõustamissuhte loomine ja säilitamine; nõustamise tulemuslikkus ja seda takistavad tegurid; suhtlemistasandid eri suhtlussituatsioonides; aktiivne kuulamine; nõustamise eetika, tõhusa suhtlemise tehnikad; tehnikad konfliktses suhtes toimetulekuks, keeruliste situatsioonide analüüs. Kõne arendamise eesmärgid koolieelses eas. Sõnavara, hääldamise, grammatika ja lauseloome areng ja arendamise võimalused. Individuaalse arenduskava koostamine, koostöö lapsevanematega. Lugemise ja kirjutamise eeloskuste kujunemine ja arendamine. Autismispektri häirega lapse keskkonna kohandamine ja koostöö lapsevanematega. Arenguvestluse eesmärgid õpetajale ja lapsevanemale, arenguvestluse protsess ning läbiviimine. Arenguvestluse ettevalmistamine: küsimuste ja ajaplaani koostamine; lapsevanemale teatamine. Individuaalse lähenemise võimalused arenguvestluse kavade koostamisel. Vestlemine. Vestluse tulemuste analüüs ja kasutamine oma töös. Tagasiside lapsevanemale. Iseärasused töös erivajadustega laste vanematega arenguvestluse ettevalmistamisel, läbiviimisel ja tulemuste analüüsimisel. ÕPPEKÄIK lasteaeda: tutvumine lapse arengu jälgimise ja hindamise süsteemiga ning praktilise koostööga lapsevanematega. Üleminek eestikeelsele õppele
Õpiväljundid
tunneb koolieelses eas lapse arengu jälgimisel ja fikseerimisel kasutatavad võtted; teab arenguvestluse kavandamise, läbiviimise, tagasisidestamise põhimõtteid ja rakendab oskusi praktikas; loob positiivseid suhteid ja koostöövõimalusi lastevanematega.
Eeldused
koolieelse lasteasutuse õpetajad
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Õppekäik koolieelsesse lasteasutusse.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
aktiivne osalus lähiõppe päevadel, iseseisvate tööde tegemine ja arvestuse sooritamine
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Lii Lilleoja, Tiiu Tammemäe, Pille Maasik
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Kursus toetab eestikeelsele õppele üleminekut. Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Orasson, 5090270, elina.orasson@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
16.04.2024 | 10:00-16:15 | Lii Lilleoja | S-420 | |
17.04.2024 | 10:00-16:15 | Tiiu Tammemäe | T-412 | |
18.04.2024 | 09:00-12:00 | Õppekäik Männikäbi lasteaeda | Männikäbi Lasteaed, Kadaka tee 155, Tallinn | |
15.05.2024 | 10:00-16:15 | Tiiu Tammemäe | T-405 | |
16.05.2024 | 10:00-16:15 | Lii Lilleoja | T-416 |