AVC0015/3 - Teenusettevõtlus ja teenuste disain
Toimumise aeg
14.11.2017 - 24.11.2017
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25, IV korrus, auditoorium T-415
Maht
16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)
Sihtgrupp
Kutse- ja kõrghariduse erialaõppejõud, kes viivad läbi või toetavad ettevõtlusõpet ning soovivad kasutada teenuste disaini põhimõtteid ja meetodeid õpetamisel ning ettevõtl(ikk)uspädevusi arendavate õppemoodulite/-materjalide arendamisel.
Eesmärk
saada ülevaade teenusmajanduse arengust ja trendidest Eesti ja maailma kontekstis ning teenuste disaini põhimõtetest, protsessist ja meetoditest. Anda võimalust osalejatel ise proovida ja kogeda teenusdisaini protsessi ja töövõtteid.
Sisu
Teenusmajanduse olemus, areng ja trendid. Disaini liigid ja selle roll ettevõtluses.
Disainikasutuse tulemuslikkuse hindamine: võimalused ja väljakutsed. Disaini seos strateegilise juhtimisega.
Disainmõtlemise põhimõtted. Teenuste disaini (TD) kui metoodika protsessi käsitlused.
TD I etapp: uurimine erinevate meetodite abil (vaatlus, klienditeekond, persoona).
Kasutajakeskne tootearendus: disaini roll tootearenduses, disainiprotsess.
Kasutaja uurimine: motivatsioon, käitumine, tagasiside saamine.
Kliendikesksus: tarbekaubast elamuste müügiks.
Puutepunktide kaardistus: service blueprint. Tänaste puudujääkide kaardistus.
Disainmõtlemine, praktilised ülesanded.
Etapiline arendus. Teenusedisain: mõttemaailma muutus – tootmisloogikast teenusloogikaks. Kasutaja vajaduse keskne tootearendus.
TD töömeetodite tutvustus: praktilised ülesanded.
Õpiväljundid
Koolituse lõpetaja: teab teenusmajanduse arengut mõjutavaid trende ja disainmõtlemise põhimõtteid, teenuste disaini seoseid ärimudeli ning ettevõtte strateegilise juhtimisega; oskab analüüsida ettevõtte väärtuspakkumist kliendi seisukohast ning koostada tüüpkliendi profiili (persoonat); teab teenuste disaini protsessi etappe ning oskab kasutada tüüpilisemaid meetodeid (vaatlus, kliendiprofiil, klienditeekonna kaardistus); oskab kriitiliselt hinnata teenuste kliendikesksust ja analüüsida ja seostada teenusdisaini põhimõtteid oma igapäevase tööga ning rakendada neid ettevõtlikkuse pädevuste õpetamises.
Eeldused
töötamine õppejõuna
õpikeskkond
Kontaktpäevad toimuvad TLÜ ruumis T-412, kus on olemas koolituse läbiviimiseks vajalikud vahendid ning teisaldatavad toolid, mis võimaldavad väikerühmade moodustamist.
koolitaja kompetentsus
Pedagoogiline või ettevõtlusalane kõrgharidus, graafilise disaini, turunduse või brändingu alane kõrgharidus või vähemalt 5-aastane töökogemus toote, teenuse või graafilise disainerina.
Lõpetamistingimused
Aktiivne osalemine koolituse mõlemal päeval. Koolitusel kasutatakse mitmekesiseid õppijaid kaasavaid ja õppimist toetamist meetodeid.
Iseseisva kodutööna kavandavad koolitusel osalejad grupitööna klienditeekonna valitud teenuse kasutajate huvigruppide kaardistuse alusel (vaatlus, intervjuud). Tööd esitletakse 2. õppepäeval.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Markko Karu, Gerda Mihhailova
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Lilian Rückenberg, 6199516, lilianr@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
13
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
14.11.2017 | 09:30-10:00 | Registreerimine ja kogunemine | ||
14.11.2017 | 10:00-11:15 | Teenusmajanduse olemus, areng ja trendid. Disaini liigid ja selle roll ettevõtluses. | Gerda Mihhailova, TÜ | |
14.11.2017 | 11:15-12:45 | Disainikasutuse tulemuslikkuse hindamine: võimalused ja väljakutsed. Disaini seos strateegilise juhtimisega. | ||
14.11.2017 | 12:45-13:30 | Lõuna | ||
14.11.2017 | 13:30-15:00 | Disainmõtlemise põhimõtted. Teenuste disaini (TD) kui metoodika protsessi käsitlused. | ||
14.11.2017 | 15:00-15:15 | Kohvipaus | ||
14.11.2017 | 15:15-17:00 | TD I etapp: uurimine erinevate meetodite abil (vaatlus, klienditeekond, persoona). Iseseisva töö tutvustus. | ||
24.11.2017 | 09:30-10:00 | Registreerimine ja kogunemine | ||
24.11.2017 | 10:00-11:30 | Kasutajakeskne tootearendus: disaini roll tootearenduses, disainiprotsess. Lisaväärtuse kasv: tarbekaubast elamuste müügiks. mõttemaailma muutus – tootmisloogikast teenusloogikaks. | Markko Karu, System and Concept Design | |
24.11.2017 | 11:30-11:45 | Kohvipaus | ||
24.11.2017 | 11:45-13:15 | Kasutaja uurimine: motivatsioon, käitumine, tagasiside saamine. Väärtuspakkumise lõuend. Näited, harjutused Praktilised ülesanded. | ||
24.11.2017 | 13:15-14:00 | Lõuna | ||
24.11.2017 | 14:00-15:30 | Puutepunktide kaardistus: service blueprint. Tänaste puudujääkide kaardistus. | ||
24.11.2017 | 15:30-15:45 | Kohvipaus | ||
24.11.2017 | 15:45-17:15 | Prototüüpimine. Etapiline arendus: näited, sammud, meetodid. TD töömeetodite tutvustus: praktilised ülesanded. |