HRC0319/1 - Tehnikaõppe ja uurimistöö didaktika ning tulemuste esitlus ("Inseneripedagoogika" koolituse moodul)

NB! Õpe toimub koos eriala tudengitega sessioonõppes. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning saavad Tallinna Ülikooli täienduskoolituse tunnistuse koos lisaga läbitud teemade kohta.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

04.02.2021 - 18.06.2021

Registreerimise tähtaeg

25.01.2021

Toimumise koht

Tallinn, Ehitajate tee 5, Tallinna Tehnikaülikool

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)

Sihtgrupp

kõrgharidusega isikud, kes soovivad õpetada kutse- või üldhariduskoolis tehnikavaldkonna õppeaineid.

Eesmärk

kujundada tehniliste õppeainete õpetamissüsteem, tuginedes inseneripedagoogika teaduslikele alustele nii teooria- kui ka praktikaõppes; õppida didaktiliselt tõhusate laboratoorsete tööde, tehniliste projektide ja uurimistööde planeerimist, läbiviimist ja juhendite koostamist; õppida korraldama meeskonnatööd, suhtlust meeskonna liikmete vahel; õppida koostama praktika-, labori- ja uurimistööde aruandeid, lõputöid, teadusartikleid;
- õpetada koostama ettekandeid, vormistama slaidikomplekte ja esinema ning küsimustele vastama.

Sisu

Praktiliste tööde tähtsus tehnikaõpetuses. Didaktika printsiibid laboratoorsete tööde, eksperimentide ja uurimistööde läbiviimisel. Laboratoorsete tööde meetodid. Virtuaalsed ja kauglaborid. Plaanitava eksperimendi struktuur. Uurimistöö eesmärkide, ülesannete ja hüpoteesi püstitus , meetodite, metoodika ja metodoloogia valimine. Praktiliste tööde läbiviimine. Ohutusnõuded laboratoorsetel töödel, elektriohutus, inimfaktori arvestamine ohutustehnikas. Tööde kokkuvõtete ja järelduste tegemine, tulemuste esitamine kirjalikult ja suuliste ettekannetega. Õppurit meeskonnatöö, lähtudes konstruktivistlikust õpikäsitlusest, mis rõhutab suhtluse osatähtsust õppimisel. Inimkommunikatsiooni olemus, sõnumite edastamine ja vastuvõtmine, inimsuhted ja erinevad kommunikatsiooni situatsioonid. Kirjatööde koostamine ja vormistamine, esinemine ja küsimustele vastamine.

Õpiväljundid

rakendab õppetöö kavandamisel, läbiviimisel ja analüüsil insenerpedagoogilist süsteemset teaduslikku lähenemist; valib tulemusliku metoodika oma õppeaine õpetamisel, hindamisel ja tagasisidestamisel; oskab läbi viia didaktiliselt tõhusaid laboritöid, tehnilisi projekte ja uurimistöid kinnistamaks teooriaõpinguid praktikas; mõistab ohutusnõudeid praktiliste tööde läbi viimisel; kirjutab didaktiliselt põhjendatud ja akadeemilistele nõuetele vastavaid kirjatöid oma töö tulemustest; esineb ettekandega ja vastab küsimustele; teab, kuidas korraldada meeskonnatööd, oskab motiveerida meeskonnaliikmeid, arvestab nende õpistiilidega.

Eeldused

Kuulumine sihtgruppi

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.

Lõpetamistingimused

Iseseisvate tööde koostamine ja eksami sooritamine.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Jaak Umborg, PhD; Rein Paluoja, PhD

Kursuse hind

240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 5090270, elina.ojamets@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1