HRC0525/1 - Kaasava hariduse rakendamine koolis ("Õppimise ja õpetamise alused" koolituse moodul)

Mikrokraadi saamise tingimus: mikrokraadi moodulite läbimine. Õppetöö toimub sessioonõppe vormis koos tasemeõppes õppijatega ning moodulite läbimine on samadel alustel. Igal moodulil on oma tunniplaan, mis avaneb allpool toodud linkidelt.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

30.01.2023 - 17.06.2023

Registreerimise tähtaeg

26.08.2022

Toimumise koht

Tallinna Ülikool (Narva mnt 25)
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 96 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)

Sihtgrupp

Õpetajana töötavad või alustavad isikud, kellel puudub pedagoogiline (õpetajakoolitus) ettevalmistus).

Eesmärk

Omandada väärtustav hoiak tööks erivajadustega õppijatega kaasava hariduse kontekstis; omandada teadmised hariduslike erivajadustega õppijatest ja nende toetamisest; kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamiste rajatud teadlikule tegevusele kutsetöös, mis põhineb selleks vajaliku informatsiooni valimisel ja mõtestamisel; omandada tulevase õpetaja positiivne hoiak, esmased teadmised ja valmidus uurimistööks õpetaja igapäevases töökeskkonnas.

Sisu

Õpilaste eripära ja sellega arvestamine. Õpetaja kui oma töö uurija. Tegevusuuringu etapid. Õpiraskused (düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia). Teksti lihtsustamine õpiraskustega lastele. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Käitumisraskused. Autismispektri häired. Meelepuuded. Tegevusuuringu probleemi püstitus, küsimuste sõnastamine, tegevuskava koostamine ning andmekogumismeetodite valik. Eetilised nõuded uurimistöös. Erivajaduste märkamine ja teadvustamine. Diferentseerimise põhimõtted ja võimalused. Sekkumisstrateegiad. Sooline ja kultuuriline eripära. Kaasav haridus ja selle rakendamine koolis. Koolikorralduslikud õigusaktid, õppe kavandamine (mh koostöö kolleegidega, nt LAK). Tegevusuuringu tulemuste analüüs ja esitlemine.

Õpiväljundid

eristab ja kirjeldab erivajadustest tingitud arengu eripära ja kohaldab ainealase õpetuse põhimõtteid õpilase individuaalsetele vajadustele (sh keeleline ja kultuuriline) vastavalt; teab ja kavandab õppeprotsessi diferentseerimise/individualiseerimise põhimõtteid ja võimalusi; seob kaasava õppe ideid koolitegelikkusega; kasutab eri meetodeid (sh tegevusuuringut) oma töö ja õppekeskkonna analüüsimiseks ja arendamiseks.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Õpimapp. Õppijad valivad õpimapi teemaks sellise erivajaduse, mille puhul tuleb õppijat õpetada teisiti kui eakohaselt arenenud õppijat. Õpimapp sisaldab õpilase vaatluse lehte; õpilase iseloomustust; tegevusuuringu kava; ülevaadet läbitöötatud kirjandusest koos lühikokkuvõtetega , sh vähemalt 3 võõrkeelset teadusartiklit; 3 töölehte erivajadusega
õppija toetamiseks; sekkumistegevuste analüüsi; õpitu refleksiooni.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Triin Ulla

Kursuse hind

1320 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kätlin Vanari, +372 5103 790, katlin.vanari@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
28.01.2023 - Kaasava hariduse rakendamine koolikeskkonnas – kevad 2023