HRC0525/1 - Kaasava hariduse rakendamine koolis ("Õppimise ja õpetamise alused" koolituse moodul)
Toimumise aeg
30.01.2023 - 17.06.2023
Registreerimise tähtaeg
26.08.2022
Toimumise koht
Tallinna Ülikool (Narva mnt 25)
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 96 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)
Sihtgrupp
Õpetajana töötavad või alustavad isikud, kellel puudub pedagoogiline (õpetajakoolitus) ettevalmistus).
Eesmärk
Omandada väärtustav hoiak tööks erivajadustega õppijatega kaasava hariduse kontekstis; omandada teadmised hariduslike erivajadustega õppijatest ja nende toetamisest; kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamiste rajatud teadlikule tegevusele kutsetöös, mis põhineb selleks vajaliku informatsiooni valimisel ja mõtestamisel; omandada tulevase õpetaja positiivne hoiak, esmased teadmised ja valmidus uurimistööks õpetaja igapäevases töökeskkonnas.
Sisu
Õpilaste eripära ja sellega arvestamine. Õpetaja kui oma töö uurija. Tegevusuuringu etapid. Õpiraskused (düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia). Teksti lihtsustamine õpiraskustega lastele. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Käitumisraskused. Autismispektri häired. Meelepuuded. Tegevusuuringu probleemi püstitus, küsimuste sõnastamine, tegevuskava koostamine ning andmekogumismeetodite valik. Eetilised nõuded uurimistöös. Erivajaduste märkamine ja teadvustamine. Diferentseerimise põhimõtted ja võimalused. Sekkumisstrateegiad. Sooline ja kultuuriline eripära. Kaasav haridus ja selle rakendamine koolis. Koolikorralduslikud õigusaktid, õppe kavandamine (mh koostöö kolleegidega, nt LAK). Tegevusuuringu tulemuste analüüs ja esitlemine.
Õpiväljundid
eristab ja kirjeldab erivajadustest tingitud arengu eripära ja kohaldab ainealase õpetuse põhimõtteid õpilase individuaalsetele vajadustele (sh keeleline ja kultuuriline) vastavalt; teab ja kavandab õppeprotsessi diferentseerimise/individualiseerimise põhimõtteid ja võimalusi; seob kaasava õppe ideid koolitegelikkusega; kasutab eri meetodeid (sh tegevusuuringut) oma töö ja õppekeskkonna analüüsimiseks ja arendamiseks.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Õpimapp. Õppijad valivad õpimapi teemaks sellise erivajaduse, mille puhul tuleb õppijat õpetada teisiti kui eakohaselt arenenud õppijat. Õpimapp sisaldab õpilase vaatluse lehte; õpilase iseloomustust; tegevusuuringu kava; ülevaadet läbitöötatud kirjandusest koos lühikokkuvõtetega , sh vähemalt 3 võõrkeelset teadusartiklit; 3 töölehte erivajadusega
õppija toetamiseks; sekkumistegevuste analüüsi; õpitu refleksiooni.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Triin Ulla
Kursuse hind
1320 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Kätlin Vanari, +372 5103 790, katlin.vanari@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
28.01.2023 | - | Kaasava hariduse rakendamine koolikeskkonnas – kevad 2023 |