HRC0571/2 - Digipedagoogika rakendamine

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

29.01.2024 - 27.01.2025

Registreerimise tähtaeg

22.01.2024

Toimumise koht

Tallinna Ülikool

Maht

468 akadeemilist tundi (kontaktõpe 86 tundi, iseseisevõpe 382 tundi)

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

Omandada praktilised oskused ja haridustehnoloogilised pädevused kasutamaks digitehnoloogia võimalusi, meetodeid ja vahendeid õppeprotsessi mitmekesistamiseks eri haridustasemetel. Omandada oskus nõustada erinevaid sihtrühmi haridustehnoloogilistes küsimustes, kavandada ja ellu viia digivaldkonna arengut haridusasutuses.

Sisu

Õpetaja ja õppija digipädevused. Eelkooliealiste lastega rakendatavad ea- ja jõukohased digivahendid. Turvaline tehnoloogia rakendamine. Erinevad võimalused digivahendite rakendamiseks õppetöösse. Multimeediumite (pilt, video, audio, animatsioon) loomine ja rakendamine õppeprotsessis. Meediakasvatuse põhimõisted. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Meedia toimemehhanismid, mõjutusvahendid. Meedia tõenäolised mõjud – ohud ja võimalused. Digitehnoloogia rakendamise haridusastuses. Nõustamistehnikad. Meeskonnatöö. Sisekoolituste kavandamine ja läbiviimine. Juhendite (veebipõhised, paberkandjal) koostamine.

Õpiväljundid

analüüsib ja hindab IKT vahendite sobivust ja kasutamise võimalusi õppeprotsessis; analüüsib enda digipädevust; loob ja kasutab IKT võimalusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel; loob multimeediumi liigist lähtuvalt sobivaid vahendeid ja tarkvara, kasutades eri multimeediume, arvestades audiovisuaalse kirjaoskuse põhialuseid, õppe- ja kasvatusvaldkondade ülest lõimingut ja meediakasvatuse põhimõtteid; analüüsib multimeediumite kasutamise võimalusi lasteaia õppe-kasvatusprotsessis ja seoseid koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga; suudab mõtestada (digitaal)meediat kui ühe kasvukeskkonna osatähtsust eelkooliealise lapse igakülgses arengus, leides lahendusi võimalikele meediast tulenevatele probleemidele ja on valmis nõustama lastevanemaid (sh erinevaid digiajastu meediumi ja formaate kasutades) üldisemates meediat puudutavates kasvatusküsimustes; analüüsib ja rakendab digivahendeid õpikeskkonna kujundamisel, õppeprotsessi elluviimisel ja koostöö kavandamiseks õppijate, kolleegide, vanemate ja kogukonnaliikmetega; analüüsib ja mõtestab seaduslikkust ja eetilisust digikultuuris, ajakohaseid uuringuid ja toimivaid praktikaid õppimise toetamisel digivahenditega; hindab IKT rolli ja kasutusvõimalusi lasteasutuses, planeerib lasteasutuse tehnoloogilisi võimalusi IKT tulevikku silmas pidades (valdkonna arengukava); nõustab õpetajaid ja juhtkonda IKT kasutamisega seotud teemadel, kavandades ja viies läbi IKT-alase koolituse ja koostades IKT-alase juhendi.

Eeldused

kuulumine sihtrühma ja soov omandada mikrokraad “Digipedagoogika rakendamine”

õpikeskkond

Õpe toimub koolituse läbiviimiseks sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õpe võib toimuda lähi-, paind- või kaugõppe vormides.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Õpe toimub sessioonõppes (erandkorras päevases õppes) koos bakalaureuseastme üliõpilastega. Kontaktõpe (loengud, rühmaarutelud, praktilised tunnid) toimub õppesessiooni aegadel. Iseseisev töö on kirjeldatud moodulipõhiselt.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Kaire Kollom, Elyna Heinmäe

Kursuse hind

860 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Julia Reinman, 56982777, julia.reinman@tlu.ee