HTC0083/1 - Muu kodukeelega lapse keelelise arengu toetamine I kooliastmes
Toimumise aeg
26.10.2022 - 30.11.2023
Registreerimise tähtaeg
30.10.2022
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool
Maht
104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 60 tundi, iseseisevõpe 44 tundi)
Sihtgrupp
Eesti õppekeelega kooli 1.-3. klassi õpetajad
Eesmärk
omandada oskus keeleõppe valdkonnas erialast haridust mitteomava klassiõpetajana mitmekeelses õpikeskkonnas keeleõppijate profiile märgata, nende vajadusi hinnata ja sellele vastavalt õpetamismetoodikat kujundada.
Sisu
Mitmekeelsus, identiteet, lapse keeleline areng. Üldpedagoogika: didaktika alused, õpiraskused ja õppetöö kohandamise võimalused, õppe planeerimine ja eesmärgistamine. Teise keele metoodika: teise keele omandamise ja õpetamise alused, LAK-õppe võttestik, keeleliste osaoskuste arendamine, vead keeleõppes, ennastjuhtiva keeleõppija arendamine, digivahendid keeleõppes.
Õpiväljundid
õpetaja diferentseerib ja individualiseerib keeleõppetegevust; koostab eri tasemega õppijaile õppematerjale, annab edasiviivat tagasisidet ja hindab keele osaoskusi motiveerivalt; märkab erivajadusega last, toetab teda keeleõppes, teeb koostööd tugiõppepersonaliga; analüüsib keeleõppetunde, kasutatud meetodeid ja keeleõppetegevusi; eesmägiatab keeleõpet nii tunni kui ka poolaasta ja aasta vaates.
Eeldused
Eesti õppekeelega kooli 1. kooliastme klassiõpetajad
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusasutuse juhtimisest ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest
Lõpetamistingimused
Kursus koosneb viiest moodulist, millest neli on esimesel ja üks teisel õppeaastal. Moodulite kontaktõpe toimub koolivaheaegadel. Moodul koosneb kahest päevast, 14-16 tunnist kontaktkoolitusest. Moodulite vahel täidavad osalejad iseseisvaid töid: tutvumine kirjandusülevaatega, õpilaste keeleoskuse hindamine, keeleõppeülesannete analüüs, keeleõppematerjali loomine.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Reili Argus, Anna Verschik, Kristiina Bernhardt, Tiina Rüütmaa, Aleksandra Ljalikova, Kadi Lukanenok, Inge Timoštšuk
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Humanitaarteaduste instituut, Kristiina Bernhardt, 58242473, kristiina.bernhardt@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
26.10.2022 | 10:00-17:30 | Mitmekeelsus. Identiteet. Lapse keeleline areng. | ||
27.10.2022 | 09:00-16:00 | Teise keele omandamise alused. Lapse oma emakeele toetamine. | ||
04.01.2023 | 10:00-17:30 | Kirjandusülevaade. Keelelised osaoskused ja nende arendamise võimalusi. | ||
05.01.2023 | 09:00-16:00 | LAK-õppe põhimõtted: loodusõpetus. LAK-õppe põhimõtted: matemaatika. | ||
01.03.2023 | 10:00-17:30 | Spetsiifilised õpiraskused: lugemisraskus, kirjutamisraskus, arvutamisraskus. Õppetöö kohandamise võimalusi lugemis- ja kirjutamisraskusega laste õpetamiseks. | ||
02.03.2023 | 09:00-16:00 | Ülevaade aktiivõppemeetoditest. Keeleliste oskuste toetamine loovainetes. Õppematerjali koostamise võimalusi. | ||
26.04.2023 | 10:00-17:30 | Rändetaustaga ja/või muukeelne laps koolis. Muu kodukeelega lapse vanemad. Koostöö, kaasamisvõimalused, arenguvestlused. | ||
27.04.2023 | 09:00-16:00 | Vead keeleõppes. Tagasiside andmine. Õppematerjalide esitlemine. Keeleoskuse hindamise tulemused. |