HTC0083/1 - Muu kodukeelega lapse keelelise arengu toetamine I kooliastmes

Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

26.10.2022 - 30.11.2023

Registreerimise tähtaeg

30.10.2022

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 60 tundi, iseseisevõpe 44 tundi)

Sihtgrupp

Eesti õppekeelega kooli 1.-3. klassi õpetajad

Eesmärk

omandada oskus keeleõppe valdkonnas erialast haridust mitteomava klassiõpetajana mitmekeelses õpikeskkonnas keeleõppijate profiile märgata, nende vajadusi hinnata ja sellele vastavalt õpetamismetoodikat kujundada.

Sisu

Mitmekeelsus, identiteet, lapse keeleline areng. Üldpedagoogika: didaktika alused, õpiraskused ja õppetöö kohandamise võimalused, õppe planeerimine ja eesmärgistamine. Teise keele metoodika: teise keele omandamise ja õpetamise alused, LAK-õppe võttestik, keeleliste osaoskuste arendamine, vead keeleõppes, ennastjuhtiva keeleõppija arendamine, digivahendid keeleõppes.

Õpiväljundid

õpetaja diferentseerib ja individualiseerib keeleõppetegevust; koostab eri tasemega õppijaile õppematerjale, annab edasiviivat tagasisidet ja hindab keele osaoskusi motiveerivalt; märkab erivajadusega last, toetab teda keeleõppes, teeb koostööd tugiõppepersonaliga; analüüsib keeleõppetunde, kasutatud meetodeid ja keeleõppetegevusi; eesmägiatab keeleõpet nii tunni kui ka poolaasta ja aasta vaates.

Eeldused

Eesti õppekeelega kooli 1. kooliastme klassiõpetajad

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusasutuse juhtimisest ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest

Lõpetamistingimused

Kursus koosneb viiest moodulist, millest neli on esimesel ja üks teisel õppeaastal. Moodulite kontaktõpe toimub koolivaheaegadel. Moodul koosneb kahest päevast, 14-16 tunnist kontaktkoolitusest. Moodulite vahel täidavad osalejad iseseisvaid töid: tutvumine kirjandusülevaatega, õpilaste keeleoskuse hindamine, keeleõppeülesannete analüüs, keeleõppematerjali loomine.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Reili Argus, Anna Verschik, Kristiina Bernhardt, Tiina Rüütmaa, Aleksandra Ljalikova, Kadi Lukanenok, Inge Timoštšuk

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Humanitaarteaduste instituut, Kristiina Bernhardt, 58242473, kristiina.bernhardt@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
26.10.2022 10:00-17:30 Mitmekeelsus. Identiteet. Lapse keeleline areng.
27.10.2022 09:00-16:00 Teise keele omandamise alused. Lapse oma emakeele toetamine.
04.01.2023 10:00-17:30 Kirjandusülevaade. Keelelised osaoskused ja nende arendamise võimalusi.
05.01.2023 09:00-16:00 LAK-õppe põhimõtted: loodusõpetus. LAK-õppe põhimõtted: matemaatika.
01.03.2023 10:00-17:30 Spetsiifilised õpiraskused: lugemisraskus, kirjutamisraskus, arvutamisraskus. Õppetöö kohandamise võimalusi lugemis- ja kirjutamisraskusega laste õpetamiseks.
02.03.2023 09:00-16:00 Ülevaade aktiivõppemeetoditest. Keeleliste oskuste toetamine loovainetes. Õppematerjali koostamise võimalusi.
26.04.2023 10:00-17:30 Rändetaustaga ja/või muukeelne laps koolis. Muu kodukeelega lapse vanemad. Koostöö, kaasamisvõimalused, arenguvestlused.
27.04.2023 09:00-16:00 Vead keeleõppes. Tagasiside andmine. Õppematerjalide esitlemine. Keeleoskuse hindamise tulemused.