DTC0093/2 - Matemaatika didaktika ("Põhikooli matemaatikaõpetaja kõrvaleriala" koolituse moodul)

Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

22.08.2022 - 12.01.2023

Registreerimise tähtaeg

17.06.2022

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Zoom keskkond

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 68 tundi)

Sihtgrupp

Erialase matemaatikaõpetaja kvalifikatsioonita õpetajad: eelduseks pedagoogiline kõrgharidus või õpetajakoolitus ja töötamine õpetajana.

Eesmärk

kujundada teadmised ja konkreetsed oskused matemaatika õppeprotsessi planeerimiseks, korraldamiseks ja analüüsimiseks; omandada teadmised matemaatilise mõtlemise olemusest ja individuaalsetest iseärasustest, matemaatilisest võimekusest.

Sisu

Matemaatika õpetamise eesmärgistamine ja kavandamine. Uuenenud õpikäsitlus. Õppeprotsessi struktuur. Mõistete kujundamine, ülesannete lahendamise õpetamine, probleemülesanded ja loovtööd. Klassiküsitluse korraldamine, hindamine. Matemaatika õppimise psühholoogia: võimekate ja nõrkade eripärad matemaatikaõppes.

Õpiväljundid

tunneb matemaatika didaktika põhimõisteid; arutleb aineprogrammis toodud märksõnade raames, eristades olulist ebaolulisest, tuginedes didaktikateooriatele, kasutades korrektselt matemaatika didaktika termineid; kavandab ja analüüsib õppeprotsessi, valdab õpitulemuste kontrolli vorme ja meetodeid; kujundab uuenenud õpikäsitlusele vastava õpikeskkonna.

Eeldused

Õppija omab pedagoogilist kõrgemat haridust või on läbinud õpetajakoolituse mõnel muul erialal kui matemaatika.

õpikeskkond

TLÜ

koolitaja kompetentsus

TLÜ õppejõud

Lõpetamistingimused

Iseseisev töö hõlmab loengute ja õppekirjanduse läbitöötamise, kodutööde sooritamise. Protsessipõhine õpe eeldab auditoorses töös osalemist.
Kohustuslik kirjandus:
Kursuse materjalid Moodle keskkonnas.
J.S.Cangelosi. Teaching mathematics in secondary and middle school. Prentice Hall, 1996.
J.W.Heddens, W.R.Speer. Today’s mathematics. Concepts, classroom methods, and instructional activities. Wilei, 2006.
E.Krull Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat. Tartu, 2001

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Madis Lepik, Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi matemaatika didaktika dotsent

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Digitehnoloogiate instituut, Annika Volt, annika.volt@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20