HRC0216/1 - Positiivse käitumise kujundamine ("Võrgustikutöö ja nõustamine eripedagoogikas" koolituse moodul)
Toimumise aeg
20.09.2019 - 13.12.2019
Registreerimise tähtaeg
29.08.2019
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25 ja Uus-Sadama 5
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi, iseseisevõpe 140 tundi)
Sihtgrupp
lasteaiaõpetajad, õpetajad, eripedagoogid, abiõpetajad, õpiabirühma õpetajad, HEV koordineerijad, koolitusspetsialistid, noorsootöötajad, tegevusjuhendajad, sotsiaalpedagoogid, lapsevanemad, nõustamiskeskuste spetsialistid, huvikoolide, lastehoiuasutuste, kohalike omavalitsuste ja mittetulundusühingute spetsialistid
Eesmärk
saada ülevaade emotsionaalsete- ja käitumisraskuste olemusest ning ilmnemisest (eri)pedagoogilises kontekstis; tutvuda sotsioemotsionaalse arengu ja sotsiaalse kompetentsusega seotud enamlevinud seisukohtadega tänapäeva kaasava hariduse ja kasvatuse valguses; õppida käitumisraskustele kohaseid algse sekkumise võtteid, põhimõtteid ja programme; saada ülevaade käitumisraskustega last toetavast professionaalsest koostööst ja teoreetiline alus edasiseks praktiliseks tööks, sh emotsionaalsete ja käitumisraskustega õpilaste ja nendega kokku puutuvate inimeste nõustamiseks.
Sisu
Emotsionaalsete – ja käitumisraskuste kvalifikatsioon ja selliste hälvete ilmnemine pedagoogilises kontekstis. Väärkohtlemine ja sellest tulenevad käitumise muutused. Sotsiaalse kompetentsuse mõiste ning olemus ja kasvatuse osa selles. Sotsiaalsed oskused ja õppimine. Mittesoovitava käitumise kustutamine soovitud käitumismustrite jõustamise kaudu. Sotsioemotsionaalne areng ja sotsiomotsionaalsed raskused ning eri teooriad ja viisid nende teaduslikuks uurimiseks. Empaatia, nartsissism, suhtlemisraskused, keskendumisraskused, koolikiusamine, ennastkahjustava käitumise pedagoogilis-psühholoogilised põhjused. Sellealane pedagoogiline koostöö ja nõustamine (ennetamine, toetamine, kohandamine). Erinevad käitumise kujundamisele suunatud programmid.
Õpiväljundid
uurib õppijat ning uurimustulemustest lähtudes hindab psüühiliste protsesside ja käitumise seisundit; märkab ja kirjeldab erisusi võrreldes eakohase arenguga, üldistab uurimistulemused ja teeb järeldused; määrab täiendavate uuringute tegemise vajaduse ning annab soovitusi edasise eripedagoogilise abi osas;
koostab käitumise tugikava, arvestades õppija uurimise käigus saadud tulemusi, õppekava nõudeid ja eeldatavaid õpitulemusi;
kujundab õppimist ja õppija arengut toetava psühhosotsiaalse õpikeskkonna, arvestades õppija individuaalsete eripäradega; jälgib õpperühmas toimuvat, ennetab probleemi, muutes paindlikult õpikeskkonda; ennetab ja lahendab käitumisprobleeme, lähtudes õppija erivajadustest;
konfliktolukordade ennetamiseks kujundab erivajadusega õppijas oskust märgata, eristada ja mõista erinevaid olukordi, hinnata oma ja kaasinimeste emotsioone, käitumist ning selle vastavust normidele; toetab õppija kaasvastutust turvalise õpikeskkonna loomisel, arvestades õppija eripära; õpetab adekvaatset suhtlemist ja reageerimist kohatule käitumisele enda ning teiste suhtes; märkab eriolukorda ja sekkub, kaasab vajadusel vanemaid, teisi õpetajaid ja spetsialiste.
Eeldused
Kõrghariduse I astme olemasolu. Valmisolek õppida koos eriala üliõpilastega vastavalt tsükliõppe tingimustele.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest
Lõpetamistingimused
Koostada uurimistöö (praktiline osa min 4lk ja referaat min 4lk), milles õppija demonstreerib kõigi õpiväljundite omandamist: ühe käitumisraskustega lapse vaatluse dokumenteerimine, juhtumi põhjalik analüüs lähtuvalt õpiväljunditest, toimetulekumeetmete kavandamine esmase käitumise tugikava kaudu, meetmete katsetamine - dokumenteerimine, sobivuse analüüs. Referaadi koostamine, mis haakub vaadeldud lapse käitumisprobleemiga.
Kohustuslik kirjandus:
Epstein, M., Atkins, M., Cullinan, D jt. (2008). Reducing Behavior Problems in the Elementary School Classroom: A Practice Guide (NCEE #2008-012). Washington, DC: National Center for Education Evaluation and Regional Assistance, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/practiceguides/behavior_pg_092308. pdf või
Quinn, M., Osher, D., Warger , C jt (2000) EDUCATIONAL STRATEGIES FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL AND BEHAVIORAL PROBLEMS http://cecp.air.org/aft_nea.pdf Washington, DC: Center for Effective Collaboration and Practice American Institutes for Research
Garner, P, Kauffman, J & Elliot, J (ed). (2014) SAGE Handbook of Emotional & Behavioural Difficulties. Los Angeles: SAGE
Kaplan, A., Gheen, M. & Midgley, C. (2002). Classroom goal structure and student disruptive behavior. British Journal of Educational Psychology, 72, 191–211.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Lii Lilleoja, MA
Kursuse hind
240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, elina.ojamets@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
20.09.2019 | 14:15-17:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | T-416 | |
18.10.2019 | 14:15-17:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | M-342 | |
08.11.2019 | 12:15-17:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | M-342 | |
15.11.2019 | 10:15-13:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | T-415 | |
22.11.2019 | 10:15-13:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | M-134 | |
29.11.2019 | 10:15-13:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | T-416 | |
06.12.2019 | 10:15-13:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | M-342 | |
13.12.2019 | 10:15-13:45 | Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool | M-213 |