HRC0317/1 - Inseneripedagoogika ("Inseneripedagoogika" koolituse moodul)

NB! Õpe toimub koos eriala tudengitega sessioonõppes. Maksta tuleb arve alusel septembris. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning saavad Tallinna Ülikooli täienduskoolituse tunnistuse koos lisaga läbitud teemade kohta.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

11.09.2020 - 24.01.2021

Registreerimise tähtaeg

31.08.2020

Toimumise koht

Tallinna Tehnikaülikool, Ehitajate tee 5

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)

Sihtgrupp

kõrgharidusega isikud, kes soovivad õpetaja/õppejõu/koolitajana õpetada kutse- või üldhariduskoolis tehnikavaldkonna õppeaineid

Eesmärk

kujundada isikupärast tehniliste ainete õpetamissüsteemi, arvestades inseneripedagoogika rakenduslikke võimalusi õppeprotsessis, vastavalt õpetatavale tehnilisele erialale nii teoreetiliste kui ka laboratoorsete ainetundide läbiviimisel; õppida rakendama inseneripedagoogika põhikomponente ja nendevahelisi seoseid tulemuslikul õpetamisel, tutvuda eri õppimisteooriate ja kaasaegse õppemetoodika väljatöötamise põhimõtetega tehnikaõpetuses; õppida motiveerima ja aktiveerima õppureid ning eri õpistiilidega arvestamist tehniliste teadmiste omandamisel, kasutades mõjusaid õppemeetodeid, õpetamisstrateegiaid ja –mudeleid; õppida rakendama didaktika põhiaspekte tehniliste õppeainete õpetamisel ja didaktika seost teiste õppeainetega; õppida analüüsima ja lahendama erinevaid pedagoogilisi situatsioone.

Sisu

Inseneripedagoogika käsitlusaine, ajalugu ja teaduslikud alused. Inseneripedagoogika uued arengusuunad ja aktuaalsed probleemid. Õppeprotsessi mõjufaktorid ja suhtlemise süsteem. Tehniliste õppeainete õpetamise didaktilised mudelid. Inseneripedagoogiline didaktika põhimudel. Õppe-eesmärgi püstitamine ja taseme määratlemine. Eesmärgi taksonoomiad. Õppekirjanduse ja õppematerjalide koostamise üldpõhimõtted, struktureerimine, analüüs ja hindamine. Struktuuriteooria ja selle alused. Mõisted, nende moodustamine ja seletamine. Psühholoogilised ja sotsioloogilised aspektid tehnikaõpetuses. Õpiteooriad. Õpilasrühma analüüs. Õppimisteooriad. Õppematerjali didaktilised seosed. Näitlikustamise olemus ja didaktilised alused. Visuaalsete õppevahendite koostamine. Suhtlemine õpetamisel. Tehnikaõpetaja isiksus. Lihtsalt mõistetav suhtlemine. Motivatsioon. Tähelepanu, unustamine ja väsimine. Distsipliin. Õpetamine ja juhendamine. Õppetulemuste hinnang, hindamine ja tagasiside. Hindamise aspektid ja kriteeriumid. Hindamise meetodid ja viisid. Kontrolltööde koostamine ja hindamine. Eksamid. Kaasaegsed interaktiivsed õppemeetodid ja nende jaotus tehnikaõpetuses. Laboratoorne õppetöö ja metoodika. Ülesannete lahendamine. Eri õpistiilidega arvestamine õpetamisel. Küsimuste ja vastuste tehnika. Esitluse ja loengu ettevalmistamine. Toetava õppekeskkonna kujundamine. Pedagoogiliste situatsioonide analüüs ja lahendamine.

Õpiväljundid

oskab rakendada isikupärast insenerpedagoogilist süsteemset lähenemist õppetöö planeerimisel ja läbiviimisel, analüüsib ja illustreerib rakendusi näidetega oma erialast, omab teadmisi inseneripedagoogika uutest arengusuundadest; oskab analüüsida inseneripedagoogilise õpetamismudeli põhikomponente ja selgitab nendevahelisi seoseid, analüüsib õppimise olemust ja selle mõju õpiprotsessile, valdab erinevaid kaasaegseid tehniliste erialaainete õppemetoodikaid; tunneb erinevaid võimalusi õppurite motiveerimiseks, arvestab õppurite õpistiilide ja individuaalse eripäraga, valdab mõjusaid õpetamise meetodeid, strateegiaid ja –mudeleid, kujundab õppijas positiivseid hoiakuid ja iseseisvaid õpioskusi; analüüsib ja lahendab erinevaid pedagoogilisi situatsioone tehnikaainete õpetamisel.

Eeldused

Kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.

Lõpetamistingimused

Iseseisvate tööde koostamine ja eksami sooritamine.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Tiia Rüütmann, PhD

Kursuse hind

240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, eojamets@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
11.09.2020 14:15-17:45 Tiia Rüütmann Õppetöö toimub TalTechis
09.10.2020 14:15-17:45 Tiia Rüütmann Õppetöö toimub TalTechis
23.10.2020 12:15-15:45 Tiia Rüütmann Õppetöö toimub TalTechis
20.11.2020 10:15-13:45 Tiia Rüütmann Õppetöö toimub TalTechis
04.12.2020 10:15-13:45 Tiia Rüütmann Õppetöö toimub TalTechis