HRC0150/3 - Tõenduspõhine muudatuste juhtimine kooliarenduses

Toimumise aeg

11.06.2019 - 26.05.2020

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool

Maht

220 akadeemilist tundi (kontaktõpe 130 tundi, iseseisevõpe 90 tundi)

Sihtgrupp

üldhariduskoolide koolimeeskonnad, sõltuvalt kooli poolt kavandatud projektist, orienteeruvalt 5-8 inimest; huvikoolide koolimeeskonnad, orienteeruvalt 3 inimest (juht, õppejuht, arendusjuht , (juht)õpetaja)

Eesmärk

kujundada tõenduspõhiste muudatuste juhtimise kultuur kooliarenduses ning teadlikkus võimalustest toetada õpetajate koostööd.

Sisu

Kooli hetkeolukorra analüüs ja sellest lähtuva visiooni loomine ja eesmärgiseade. Muudatuste juhtimise lähtekohad. Õpetajate koostöö. Tegevusuuring, andmekogumis- ja analüüsimeetodid. Muudatuste jätkusuutlikkus. Muudatuste juhtimise protsessi monitoorimine. Riiklikud näitajad koolide hindamisel.

Õpiväljundid

- oskab kavandada koolis muudatusi lähtuvalt visioonist ning hetkeolukorraanalüüsist;
- tunneb õpetajate koostöö suurendamise ja sihtrühmade kaasamise võimalusi;
- analüüsib muudatuste protsessis esilekerkivaid väljakutseid ning valida toimetulekuviise.
- kavandab meeskondlikult tegevusuuringu lähtuvalt kooliarenduse eesmärkidest.
- oskab hinnata muudatuste vahetulemusi tuginedes asjakohastele tõenditele ja riiklikele näitajatele ning sellest lähtuvalt kavandada õpetajate motiveerimist;
- Hindab muudatuste jätkusuutlikkuse tagamise võimalusi ning planeerib vajalikud jätkutegevused muudatuse kinnistamiseks

Eeldused

Programmis osalemise eelduseks on koolides kavandatud arendusprojektid

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Iseseisvad tööd toimuvad koolikeskkondades.

koolitaja kompetentsus

Soovitavalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Vajalik on 80% kohalolek ja iseseisvate tööde sooritamine. Õppetegevus toimub jooksvate seminaridena ühe õppeaasta jooksul. Koolimeeskondasid nõustatakse ülikooli eksperdi ja tugiisiku poolt. Iseseisev töö: igal teemal koostavad koolimeeskonnad iseseisvad tööd (hetkeolukorra analüüs, tegevuskava koostamine, andmete kogumise ja/või tegevusuuringu kava koostamine jne), mille esitlemine ja analüüs toimub edasistel kohtumistel.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Eve Eisenschmidt, Ott Oja, Reet Sillavee, Kätlin Vanari, Krista Haak, Jüri Käosaar, Kairit Tammets, Valentina Paas,

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Tegevuse elluviimist toetavad Eesti riik ja Euroopa Sotsiaalfondi tegevuse “Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis” alategevuse “Kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" raames

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Valentina Paas, valentina.paas@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1