HRC0150/3 - Tõenduspõhine muudatuste juhtimine kooliarenduses
Toimumise aeg
11.06.2019 - 26.05.2020
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool
Maht
220 akadeemilist tundi (kontaktõpe 130 tundi, iseseisevõpe 90 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskoolide koolimeeskonnad, sõltuvalt kooli poolt kavandatud projektist, orienteeruvalt 5-8 inimest; huvikoolide koolimeeskonnad, orienteeruvalt 3 inimest (juht, õppejuht, arendusjuht , (juht)õpetaja)
Eesmärk
kujundada tõenduspõhiste muudatuste juhtimise kultuur kooliarenduses ning teadlikkus võimalustest toetada õpetajate koostööd.
Sisu
Kooli hetkeolukorra analüüs ja sellest lähtuva visiooni loomine ja eesmärgiseade. Muudatuste juhtimise lähtekohad. Õpetajate koostöö. Tegevusuuring, andmekogumis- ja analüüsimeetodid. Muudatuste jätkusuutlikkus. Muudatuste juhtimise protsessi monitoorimine. Riiklikud näitajad koolide hindamisel.
Õpiväljundid
- oskab kavandada koolis muudatusi lähtuvalt visioonist ning hetkeolukorraanalüüsist;
- tunneb õpetajate koostöö suurendamise ja sihtrühmade kaasamise võimalusi;
- analüüsib muudatuste protsessis esilekerkivaid väljakutseid ning valida toimetulekuviise.
- kavandab meeskondlikult tegevusuuringu lähtuvalt kooliarenduse eesmärkidest.
- oskab hinnata muudatuste vahetulemusi tuginedes asjakohastele tõenditele ja riiklikele näitajatele ning sellest lähtuvalt kavandada õpetajate motiveerimist;
- Hindab muudatuste jätkusuutlikkuse tagamise võimalusi ning planeerib vajalikud jätkutegevused muudatuse kinnistamiseks
Eeldused
Programmis osalemise eelduseks on koolides kavandatud arendusprojektid
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Iseseisvad tööd toimuvad koolikeskkondades.
koolitaja kompetentsus
Soovitavalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Vajalik on 80% kohalolek ja iseseisvate tööde sooritamine. Õppetegevus toimub jooksvate seminaridena ühe õppeaasta jooksul. Koolimeeskondasid nõustatakse ülikooli eksperdi ja tugiisiku poolt. Iseseisev töö: igal teemal koostavad koolimeeskonnad iseseisvad tööd (hetkeolukorra analüüs, tegevuskava koostamine, andmete kogumise ja/või tegevusuuringu kava koostamine jne), mille esitlemine ja analüüs toimub edasistel kohtumistel.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Eve Eisenschmidt, Ott Oja, Reet Sillavee, Kätlin Vanari, Krista Haak, Jüri Käosaar, Kairit Tammets, Valentina Paas,
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Tegevuse elluviimist toetavad Eesti riik ja Euroopa Sotsiaalfondi tegevuse “Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis” alategevuse “Kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" raames
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Valentina Paas, valentina.paas@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1