HRC0046/2 - Õpiraskustega õpilaste õpetamine I kooliastmes

Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

17.10.2017 - 17.04.2018

Registreerimise tähtaeg

10.10.2017

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 42 tundi, iseseisevõpe 10 tundi)

Sihtgrupp

põhikooli I astme õpetajad, klassiõpetajad

Eesmärk

täiendada oma teadmisi kooli I astme õpetajana tõhustamaks tööd spetsiifiliste õpiraskustega õpilastega

Sisu

I õppepäev: õppimine ja spetsiifilised õpiraskused. Õppimise ja spetsiifiliste õpiraskuste neuropsühholoogilised alused; spetsiifiliste õpiraskuste kaasaegne käsitlus, raskused akadeemiliste oskuste omandamisel ja rakendamisel; koosesinemine teiste arenguliste häiretega. Alused koostööks teiste spetsialistide ja peredega.

II õppepäev: õppe kohandamise üldised alused, kõnehäired. Keskkonna ja õpetuse kohandamise põhimõtted, võtted ja meetodid töös spetsiifiliste õpiraskustega õpilastega. Koostöö rakendamine teiste spetsialistide ja peredega.

III õppepäev: lugemisraskus / düsleksia. Lugemisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks lugemisraskusega õpilastega

IV õppepäev: kirjutamisraskus / düsgraafia. Kirjutamisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks kirjutamisraskusega õpilastega.

V õppepäev: arvutamisraskus / düskalkuulia ja liikumisraskus/ düspraksia. arvutamisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks arvutamisraskusega õpilastega. Liikumisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks liikumisraskusega õpilastega.

VI õppepäev: emotsionaalsed ja käitumisraskused, aktiivsus- ja tähelepanuhäire, autismispektrihäire. Mõisted, raskuse põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võrgustikutöö korraldus, võtted tööks raskusega õpilastega.

VII õppepäev: kursuse lõputööde esitlemine, reflektsioon. kursuse jooksul tekkinud küsimuste arutelu; kokkuvõtted kursusest,

Õpiväljundid

• teab spetsiifiliste õpiraskuste kaasaegset käsitlust ning õppe kohandamise võimalusi muutunud õpikäsituse kontekstis
• oskab esmaselt välja selgitada spetsiifilisi õpiraskusi I kooliastme õpilastel
• oskab valida ja rakendada esmast toetamist ja õpiraskuse süvenemist ennetavat õpetamist
• oskab algatada ja kavandada nõustamist ja võrgustikutööd

Eeldused

põhikooli I astme õpetajad, klassiõpetajad

õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Koolitus viiakse läbi 7 ühepäevase sessioonina 7 kuu jooksul. Koolituse toimumine erinevates õppevormides (loengud, arutelud, praktikumid, rühmatööd) tagab õpitava aine paindliku käsitlemise ning seostamise õppijate vajaduste ja praktilise kogemusega. Rühma- ja iseseisvad tööd (sh digiülesanded) võimaldavad tõsta koolitusel osalejate vastavaid pädevusi.

Koolitus lõpeb lõputöö koostamise ja esitlemisega. Lõputöö: ühe õppematerjalide komplekti loomine ühe õpiraskusega õpilase toetamiseks lähtudes antud õpilase vajadustest. Lõputööga seonduvaid küsimusi on võimalik õppejõududega arutada kõigil õppepäevadel.

Kursuse jaoks luuakse osalejatele eraldi e-õppe tugi e-keskkonnas (Moodle või eDidaktikum), kuhu lisatakse kohustuslikud ja soovituslikud materjalid, iseseisvate ülesannete juhendid, toimub iseseisvate tööde tagasisidestamine, üksteiselt õppimine jm.

Vajalikud õppematerjalid koostatakse spetsiaalselt koolitusele, toetamaks koolituse raames käsitletavaid teemasid. Iga koolitusel osaleja saab õppematerjali (jaotmaterjal, töölehed) e-keskkonnast endale alla laadida, soovi korral tehakse osalejatele jaotmaterjali väljaprint.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Kadi Lukanenok, MA; Anneli Veispak, PhD; Ene Varik-Maasik, PhD; Lii Lilleoja, MA.

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik, osaleja maksumus 301 eurot. Koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 619 9774, riina.stahl@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

10

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
17.10.2017 10:00-17:15 Õppimine ja spetsiifilised õpiraskused Kadi Lukanenok, MA; Anneli Veispak, PhD T-209
14.11.2017 10:00-17:15 Õppe kohandamise üldised alused, kõnehäired Eliis Ait, MA, Ene Varik-Maasik, PhD T-209
12.12.2017 10:00-17:15 Lugemisraskus / düsleksia Kadi Lukanenok, MA T-209
16.01.2018 10:00-17:15 Kirjutamisraskus / düsgraafia Ene Varik-Maasik, PhD T-209
13.02.2018 10:00-17:15 Arvutamisraskus / düskalkuulia ja liikumisraskus/ düspraksia Kadi Lukanenok, MA T-209
13.03.2018 10:00-17:15 Emotsionaalsed ja käitumisraskused, aktiivsus- ja tähelepanuhäire, autismispektrihäire Lii Lilleoja, MA T-209
10.04.2018 10:00-17:15 Lõputööde esitlemine, reflektsioon Kadi Lukanenok, MA; Anneli Veispak, PhD, Lii Lilleoja, MA T-209