IKC0092/2 - Kaasava hariduse põhimõtete rakendamine põhikooli reaal ja loodusainete tundides

NB! KURSUSELE REGISTREERIMINE ON AVATUD SIIN: https://koolitus.hitsa.ee/training/1739!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

30.10.2018 - 28.11.2018

Registreerimise tähtaeg

13.06.2018

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25, Tallinn

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 32 tundi, iseseisevõpe 20 tundi)

Sihtgrupp

Põhikooli reaal- ja loodusainete õpetajad

Eesmärk

Saada ülevaade koolis enim esinevatest erivajadustest, õppija õppimisvõimet arendavatest meetoditest ja võtetest ning õpiabi võimalikust korraldusest reaal- ja loodusainetes.

Sisu

Koolis enim esinevad erivajadused, nende tunnused ja avaldumine reaal- ja loodusainete tundides. Erivajadustega laste kaasamise strateegiad koos nende kui eriliste gruppide ja isiksuste tundmaõppimise ja uurimismeetoditega. Erivajadustega õppijate õppimisse kaasamise strateegiad. Lugemisraskus, kirjutamisraskus, arvutamisraskus: tunnused II ja III kooliastmes, nende mõju õppimisele, sh reaalainete õppimisele. Õppe kohandamise üldised põhimõtted ja meetodid tööks spetsiifiliste õpiraskustega õpilastega. Erivajadustega õppijate õppimisse kaasamise strateegiad erinevate koolide näitel. Koostöö kolleegide ja lastevanematega.

Õpiväljundid

● oskab märgata erivajadusega õpilast ja hinnata tema võimeid;
● oskab kasutada erinevaid meetodeid erivajadusega õppija toetamiseks;
● oskab kohandada õpet hariduslike erivajadustega õpilasele.

Eeldused

Põhikooli reaal- ja loodusainete õpetajad

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Õppetöö koosneb neljast õppepäevast kahe sessioonina. Sessioonide vahelisel ajal kasutatakse õpitud oskusi praktikas ning reflekteeritakse saadud kogemusi ja täidetakse iseseisvaid ülesandeid.Iseseisvaks tööks on erineva õppematerjali koostamine ja praktikas kasutamine ning selle analüüs, mis esitatakse kirjalikult. Viimasel sessioonil tutvustatakse neid kursusekaaslastele. Tööd esitatakse e-õppekeskkonnas, mis annab õppijatel võimaluse kasutada neid ka pärast kursuse lõpetamist oma igapäevases töös.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Ruuda Lind, MsC ; Virve Kinkar, MA; Kärt Mattiisen ; Katrin Soika ;Kadi Lukanenok, MA; Irja Rebane, MA jt

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, Kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

25