LTC0250/4 - Praktiline kunstiteraapia
Toimumise aeg
28.06.2022 - 30.06.2022
Registreerimise tähtaeg
22.06.2022
Toimumise koht
Tallinn, Räägu 49
https://www.google.com/maps/place/R%C3%A...
Maht
28 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 4 tundi)
Sihtgrupp
praktikud, kes töötavad laste või täiskasvanutega ((kooli)psühholoogid, (kunsti)õpetajad, koolitajad, nõustajad, sotsiaaltöötajad jt), kunstiteraapia magistriõppesse kandideerijad
Eesmärk
saada sissejuhatav ülevaade kunstiteraapia teooriatest, meetoditest ja kunstiteraapias kasutatavatest materjalidest.
Sisu
Praktiline sissejuhatus kunstiteraapia meetodite ja materjalide tundmaõppimisele. Mis on kunstiteraapia? Kuidas kunstiterapeudid töötavad? Kogemuslik õpe: kunstiteraaapias kasutatavate materjalide proovimine. Kunstiteraapia meetodid omakogemuse ja analüüsi kaudu. Reaalsete klientide kunstitööd õppevideotes ja juhtumianalüüsid õppejõu praktikast.
Õpiväljundid
teab peamisi kunstiteraapia teoreetilisi lähenemisest ja on saanud praktilise kogemuse kunstiteraapia meetodite ja materjalide kasutamisest.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Teoreetiline ja praktiline näitlik õpe viiakse läbi 30-kohalises loenguruumis
koolitaja kompetentsus
Victoria Scotti (PhD) on kunstiterapeut kes on omandanud doktorikraadi kunstiteraapias Drexel University’s USAs ja magistrikraadi kunstiteraapias New Yorgis School of Visual Arts'is. Ta on töötanud erinevates organisatsioonides USAs ja Euroopas nii täiskasvanute kui lastega ning olnud külalisõppejõuna tegev Tallinna Ülikoolis alates 2006. aastast.
Lõpetamistingimused
Koolitus rajaneb kogemuslikul õppel: proovitakse erinevaid materjale, mida kunstiterapeudid kasutavad, ning omakogemuse ning analüüsi kaudu õpitakse tundma kunstiteraapia meetodeid. Tutvutakse reaalsete klientide kunstitöödega läbi õppevideote ja juhtumianalüüside õppejõu praktikast. Tehakse praktilisi harjutusi, ning osalejad saavad kasutada omakogemust isiklikuks ning professionaalseks arenguks. Õpitakse tundma erinevaid kunstiteraapias kasutatavaid materjale.
Osalemine kontaktõppes (80%): aktiivne osalemine seminarides ning avatud stuudio grupitöös. Koolituse käigus toimunud protsessi ja tööde esitlemine grupile. Koolitus lõpeb kokkuvõttega, mille käigus õppijad esitlevad vabas vormis oma koolituse käigus valminud töid, ning mõtestavad oma õppeprotsessi. Kirjanduse läbitöötamine
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Victoria Scotti, PhD
Kursuse hind
280 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Loodus- ja terviseteaduste instituut, Kadri Herde, 6391752, kadri.herde@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
12
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
28.06.2022 | 10:00-17:00 | 1- Tutvustus olulise eseme kaudu Kunstiteraapia definitsioonid. Praktiline harjutus: Kes on kunstiterapeut ? Sekkumise tasandid kunstiteraapias Kuidas võib olla kunstiteraapiast abi? Praktiline harjutus (hingeloomad ja grupiharjutus) 2- • Erinevused: kunstiteraapia vs kunstiõpetus , kunstiteraapia vs käsitöö Produkt vs protsess Esteetika kunstiteraapias • Praktiline harjutus: mahutid | Victoria Scotti | Rä-218 |
29.06.2022 | 10:00-17:00 | 1- Kunstiteraapia kasutusala ja sihtrühmad, klientide tööde esitlus. Kunst kui teraapia vs kunst-psühhoteraapia (õppevideo avatud stuudio ja õppevideo psühhoteraapia (söömishäired) Psühhoteraapia suunad kunstiteraapia kontekstis, lühiülevaade psühhodünaamilisest, käitumis- kognitiivsest, humanistlikust ja eklektilisest suunast. Praktiline harjutus: emotsioonipilt (õlipastellid, tempera) Praktiline harjutus: vabastav maalimine (tindid) 2- • Ülevaade kunstiteraapias kasutatavatest materjalidest. Struktureeritud ja mittestruktureeritud materjalid. Erinevate materjalide kasutamine erinevate klientidega. Praktiline harjutus: masked | Victoria Scotti | Rä-218 |
30.06.2022 | 10:00-17:00 | 1- Positiivse kogemuse pakkumine Sessiooni ülesehitus, turvaline ruum, ülesanne vs vaba valik. Vastused osalejate spetsiifilistele küsimustele. Praktliine harjutus : helmelugu 2- Kunstiteraapia meetodite kasutamine lõpetamisprotsessis, analüüs. Praktiline harjutus : lõpetamine | Victoria Scotti | Rä-317 |