HRC0102/2 - Muukeelse lapse keelelise arengu toetamise praktika lasteaiarühmas

Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

16.04.2018

Registreerimise tähtaeg

09.04.2018

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25, T-410

Maht

6 akadeemilist tundi (kontaktõpe 6 tundi)

Sihtgrupp

Koolieelse lasteasutuse õpetajad, kes on Tallinna Ülikooli praktikantide juhendajad.

Eesmärk

saada juurde teadmisi ja ettevalmistust, kuidas teise kultuuri ja keeletaustaga ehk muu kodukeelega lapsi lasteaias õpetada, kuidas planeerida muukeelse lapse keelelist arengut ja milliseid õppevahendeid lapse eesti keele oskuse kujunemisel kasutada.

Sisu

Eesti keele kui teise keele, mitmekeelse õppe, LAK õppe, sh keelekümbluse võimalused lasteaiarühmas, praktika spetsiifika muukeelsete lastega rühmades, keele omandamist toetav ja turvaline õppekeskkondlapse keelelise arengu etapid (teises keeles), õpetaja strateegiad tegevuste planeerimisel ja läbiviimisel, muukeelse lapse keelelise arengu juhtimisel, erineva kodukeelega laste õppe- ja kasvatustegevuste korraldus, sellega tutvumise võimalused praktika käigus. Õppevara ja materjalid eesti keele õppeks.

Õpiväljundid

suunab üliõpilast lapse keelelise arengu toetamisel ja näitlikustab teise keele omandamise viise, LAK-õppe, sh keelekümbluse, põhimõtteid ja metoodikat;
juhendab lapse keelelist arengut toetava õpikeskkonna loomist;
juhendab keeleomandamist toetava õppevara ja materjalide valikut ja loomist;
juhendab üliõpilast tegevuste kavandamisel lapse keelearengufaasidest lähtuvalt.

Eeldused

Töötamine praktikate juhendamisega seotud õpetajana või praktika juhendajana ülikoolis.

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisav eraldumise võimalus.

koolitaja kompetentsus

Koolitajate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Koolitus on oma ülesehituselt: terviklik – koolituspäev on üles ehitatud arvestades õppimist kui terviklikku protsessi; õppijakeskne ja praktiline – fookuses on õppijate-osalejate küsimused ja väljakutsed, mille lahendamisega tegeletakse, lähtutakse õppijast ja tema kogemusest;
Eelnevad põhimõtted on aluseks ka meetodite valikul koolituse läbiviimisel – koolitusel kasutatakse erinevaid täiskasvanu õppimist toetavaid lähenemisi.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tõend

Koolitajad

Svetlana Belova

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitus toimub ESF tegevuse PRÕM 8.5 "Õpetajakoolituse praktika arendamine" raames. Koolituse läbiviimist toetab Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfond. Koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Maris Saagpakk, 640 9359, saagpakk@tlu.ee
Haridusinnovatsiooni keskus, Elina Ojamets, 6 199 859, eojamets@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20