HRC0467/1 - Õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamine Meie Maailm programmi näitel

NB! Koolitusele registreerumine lingil https://koolitus.edu.ee/training/7348/register
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

15.06.2022 - 27.06.2022

Registreerimise tähtaeg

01.03.2022

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25 ja Zoom

Maht

78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 40 tundi, iseseisevõpe 38 tundi)

Sihtgrupp

klassiõpetajad

Eesmärk

süvendada teadlikkust lapse sotsiaal-emotsionaalsest pädevusest ja selle arendamise võimalustest; omandada oskused sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamiseks klassis. kujundada valmisolek süstemaatiliseks sotsiaal-emotsionaalse pädevuse toetamiseks programmi “Meie maailm” eesmärgipärase ja järjepideva rakendamise kaudu oma klassis programmi tausta, sisu ja komponentide tutvustamise ning rakendamise jälgimise ja analüüsi abil.

Sisu

Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse areng ja arendamise võimalused, õpetajate võimalused arengu toetamisel; haridusliku erivajadusega õpilaste toetamine meeskonnatöös; õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengu hindamine; sotsiaal-emotsionaalsete oskuste toetamise metoodika inimeseõpetuse tunnis 2. klassis programmi „Meie Maailm“ näitel; programmi komponentidega tutvumine ja rakendamine õppeaasta jooksul; praktika reflekteerimine ja kolleegidelt õppimine; rakendamiskogemuse analüüs koolitusgrupis.

Õpiväljundid

teab lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu seaduspärasid ja peamisi arendamise võimalusi; väärtustab õpetaja ja kooli võimalusi õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse toetamisel; teab „Meie Maailm“ programmi sisu ja teoreetilisi aluseid; kasutab programmis sisalduvaid õppemeetodeid ja materjale inimeseõpetuse aine raames, laiendab nende kasutamist teistesse kontekstidesse; rakendab programmi ühe õppeaasta vältel; analüüsib enda võimalusi ja piiranguid SE-pädevuse arendamisel; osaleb veebi teel ühiste kogemuste jagamisel teiste õpetajatega; reflekteerib õppeaasta jooksul kogutud kogemusi ja kavandab professionaalse arengu järgmisi samme.

Eeldused

töötamine klassiõpetajana

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas
tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Õpe toimub koostöiselt, sisaldab arutelusid, tõhustatud loenguid, aktiivõppe meetodeid ja praktiseerimist. Õppeaasta jooksul koolitajad toetavad osalejaid veebipõhiselt.

Auditoorne töö jaotub kuuele päevale (4 õppepäeva, 2 seminari). Vastavalt vajadusele on õppetöö kohandatav veebiõppeks (Zoom keskkonnas).
I õppepäev (juuni/august)- Õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse olemus ja arengu seaduspärad. SE pädevuse arendamise võimalused klassitunnis ning tegevuste kohandamine hariduslike erivajaduste võtmes. Ülevaade “Meie Maailma” programmi I teema tundidest. Õpetaja enda SE pädevus. (6 ak t)
II õppepäev (august)- SE-pädevuse arendamise metoodika, praktilised harjutused programmi rakendamise toetamiseks sh IKT vahendite kasutamine. Keerukamate teemade käsitlemise ja läbi harjutamine (nt leina teema). Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse hindamine elektrooniliste hindamisvahendite kaudu. SE pädevuse toetamine koostöös lapsevanematega. (8 ak t)
I refleksiooniseminar veebis (oktoober-november) - õpetajate SE-pädevuse arendamise metoodika kasutamise grupirefleskioon. (6 ak t)
III õppepäev (jaanuar)-Vahepealse kogemuse analüüs ning uute teemade läbi harjutamine. Praktiliste küsimuste üle arutelu nö grupisupervisiooni kujul. (8 ak t)
II refleksiooniseminar veebis (märts-aprill) - õpetajate SE-pädevuse arendamise metoodika kasutamise grupirefleskioon.(6 ak t)
Lõpuseminar (mai-juuni)- Kokkuvõtted SE-pädevuste arendamisest, “Meie Maailm” programmi rakendumisest ning kogemuste vahetamine. Jätkusuutlik SE-pädevuse arendamine, shvõimalused tegevuste jätkamiseks 3. klassis. (6 ak t)

Iseseisev töö: vastavalt saadud materjalile õppeaaasta kestel tundide ettevalmistus ja teostus, koostööülesannete läbiviimine lapsevanematega ning oma tegevuse mõju analüüs. Täpsemad juhised jagatakse osalejatele esimesel õppepäeval. Osalejale on tagatud koolitajate poolt individuaalne tugi õppeperioodi vältel.

Õppetöö jooksul toimub ühise veebipesa sisu loomine (kaaslastele enda mõtete jagamine, tehtud tööde näidiste postitamine ning uute lähenemiste tutvustus), mis võimaldab õpetajatel harjutada IKT vahendite kasutamist koostöö hoidmiseks kolleegidega ning õpilaste kaasamist IKT vahendisse sisu loomiseks. Samuti soodustatakse õpetajate valmisolekut kasutamaks suhtlus- ja enesemääratluspädevuse elektroonilist hindamisvahendit.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Elina Malleus-Kotšegarov, Evelin Õunap, Kristiina Treial

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

12