IKC0094/1 - Õppimist toetav hindamine
Toimumise aeg
11.10.2017 - 16.11.2017
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 32 tundi, iseseisevõpe 20 tundi)
Sihtgrupp
Üldhariduskooli õpetajad, õppealajuhatajad
Eesmärk
saada tuge ametialasele arengule õpetajana õppeprotsessi mõtestamise, kujundava hindamise ja selleks sobilike meetodite rakendamise osas
Sisu
Nüüdisaegne õpikäsitus, 21. saj õpioskused ning nende toetamine hindamise abil. Kaasaegne õpikäsitus ja hindamine (RÕKi põhjal). Kokkuvõttev- ja kujundav hindamine. Kujundava hindamise olemus: mõiste, eesmärk, protsess. 21. sajandi õpioskused, nende seos nende seos üldpädevuste ja kujundava hindamisega. Kujundav hindamine kui terviklik õppeprotsess. Kujundava hindamise mõju õpimotivatsioonile ja eneseregulatsiooni toetamisele. Õppimist toetav hindamine ja tagasiside. Tagasiside ja kujundav hindamine. Õppijat toetav (hinnanguvaba) tagasiside. Võimekususkumused (ability beliefs) ja õpetaja roll juurdekasvu usku (growth mindset) toetava tagasiside andmisel. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) roll ja võimalused hindamisel ja tagasisidestamisel. Õpitulemustest ja kriteeriumidest lähtuv tagasisidestamine erinevates ainetes. Pädevuspõhine tagasiside, mõtlemistasandite taksonoomiale põhinev tagasiside. Õppija enesehindajana: tagasisidest eesmärkideni. Sessioonide vahele jääv aeg on praktiliste iseseisvate ülesannete tegemiseks ja õpitu rakendamiseks ning analüüsimiseks. Kursusele on loodud oma veebikeskkond, kus jagatakse õppematerjale, soovitusi lisalugemiseks jm olulist. Veebikeskkonda pannakse tagasisidestamiseks üles ka õppijate poolt koostatud iseseisvad tööd.
Õpiväljundid
teab kujundava hindamise eesmärke, sisu ja rakendusvõimalusi; mõistab õpilase ja õpetaja rolle ja vastutust kujundava hindamise protsessis; analüüsib õpilaste õppimist ja oma tööd; kasutab uusi teadmisis õppimist toetava tagasiside andmisel ning õpetamise kavandamisel ja arendamisel; rakendab õppeprotsessis erinevaid õppimist ja arengut toetava tagasisidestamise viise
Eeldused
õpetaja amet
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Õppetöö koosneb neljast õppepäevast kahe sessioonina. Sessioonide vahelisel ajal kasutatakse õpitud oskusi praktikas ning reflekteeritakse saadud kogemusi ja täidetakse iseseisvaid ülesandeid.Iseseisev töö: eneseanalüüsid, märkamisülesanne „Märka ja tunnusta!“; kujundava hindamise põhimõtete kavandamine ja rakendamine oma igapäevatöös ning nende tulemuslikkuse analüüs
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
PhD Katrin Poom Valickis, TLÜ dotsent; MA Mari-Mall Feldschmidt, Tartu Erakooli õpetaja; Leelo Tiisvelt Randvere Kooli direktor; Oliver Hainsalu.
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse väärtus on 230 eurot. Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik ja koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
25
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
11.10.2017 | - | I sessioon 11.-12.oktoober | ||
15.11.2017 | - | II sessioon 15.-16.11.2017 |