HRC0261/1 - Pedagoogika – õppimisest ja õpetamisest alustavale õpetajale II

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

20.01.2020 - 22.10.2020

Registreerimise tähtaeg

17.01.2020

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 72 tundi, iseseisevõpe 84 tundi)

Sihtgrupp

Tööd alustavad või juba õpetajana tegutsevad õpetajad, kellel on vähemalt magistrikraad või sellega võrdsustatud haridustase, kuid kellel puudub pedagoogiline ettevalmistus.

Eesmärk

saada tuge õpetajana töötamiseks esmaste pedagoogiliste baaskompetentside kujunemiseks kutsestandardist lähtuvalt; kujundada valmisolek enesearenguks ja pidevõppeks; kujundada arusaam õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtete mõistmiseks ja rakendamiseks; õppida vastavalt sellele õppija õppimist toetama, õppimist toetavat õpikeskkonda kujundama, õpi- ja õpetamistegevusi kavandama ja läbi viima, iseenda kui õpetaja tegevust uurima ning isiklikke arengueesmärke kavandama.

Sisu

Õpetaja roll õppimise toetamisel ja õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel. Õppimiseks soodsa mikrokliima loomine. Klassiruumi juhtimine ja eneseregulatsiooni- oskuste toetamine. Klassi tundmaõppimine. Sotsiaal-emotsionaalsed aspektid õppimisel. Käitumisraskused. Töö lastevanematega. Klassijuhataja roll.
Õppimist toetava õppeprotsessi planeerimine (sh hindamine) juhtimine ja analüüsimine. Autonoomset motivatsiooni toetav õppeprotsess. Õppekava. Õpetaja töökava. Läbivad teemad ja lõiming. Üldpädevused, ennastjuhtiva õppija kujundamine. Õpetamine digirikkas keskkonnas. Haridustehnoloogilised võimalused ja vahendid õpikeskkonna kujundamisel. Õppija individuaalsete õpivajaduste toetamine. Õppe diferentseerimine. Õppija eripära (sh õpiraskused), selle märkamine ja toetamine.
Õpetaja kui reflekteeriv praktik. Oma töö tõenduspõhine arendamine. Kutsestandard kui õpetaja eneserefleksiooni alus. Õpetaja arengumapi ehk e-portfoolio koostamine. Individuaalse õpitee analüüs ning edasiste sammude kavandamine

Õpiväljundid

oskab märgata ja analüüsida psüühiliste protsesside rolli õppimisel (sh üldpädevuste arengus); oskab näha võimalusi autonoomiat ja koostööd toetava õpikeskkonna kujundamiseks; oskab luua tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks; eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi lähtuvalt õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest kasutades sh IKT vahendeid; analüüsib ja kavandab oma professionaalset arengut õpetajana.

Eeldused

Õpetajad, kellel on magistriharidus, kuid puudub ettevalmistus õpetajana töötamiseks.

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 3 aastat, valdkonnas tegustemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Õppetegevuses kasutatakse tõhustatud loenguid, seminare, rühmatöid, praktikume ja õppijaid aktiviseerivaid ning kaasavaid meetodeid. Kursuse kontaktõpe on jagatud viieks mooduliks. Iga moodul kestab kaks-kolm 6-tunnist päeva. Moodulite vahel täidab osaleja iseseisvalt etteantud ülesandeid, mis toetavad kutse omistamiseks vajaliku arenguportfoolio kokkupanekut (nt, ülesanded minitegevus-uuringuks, õpiraskustega õppija toetamiseks, kursusel õpitu teadlik rakendamine ja analüüs)

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Katrin Poom-Valickis, PhD;Kati Aus, PhD; Kadi Georg, MA;Triin Ulla , MA;Kaire Kollom, Teri Talpsep, MA;

Kursuse hind

980 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
20.01.2020 - I moodul 20.-21.jaanuar 2020
25.02.2020 - II moodul 25.-27.veebruar 2020
19.05.2020 - III moodul 19.mai 2020
17.06.2020 - IV moodul 17.-19.juuni 2020
14.09.2020 - V moodul 14.-15.september 2020
21.10.2020 - VI moodul 21.-22.oktoober 2020