HRC0671/1 - Alustava õpetaja toetamine üleminekul kvaliteetsele eestikeelsele õppele

Esimesed kohtumised: 01.04.2024, 19.04.2024, 06.05.2024. Kursus jätkub 2024/25 õa, ajad ja koht täpsustuvad.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

01.04.2024 - 31.12.2024

Registreerimise tähtaeg

22.03.2024

Toimumise koht

Ida-Virumaa

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 42 tundi, iseseisevõpe 10 tundi)

Sihtgrupp

üldhariduskoolide ja koolieelsete lasteasutuste alustavad õpetajad Ida-Virumaa haridusasutustes

Eesmärk

saada asjatundlikku ja süsteemset tuge järk-järgulisel üleminekul eestikeelsele õppele; omandada võtted, mida kasutada tegelikes õppesituatsioonides eestikeelsele õppele üle minevas õppegrupis ning õppegrupi toimimise ja õpetaja rolliteadlikkuse alused.

Sisu

I Igapäevased väljakutsed: koostöise õhkkonna loomine õpperuumis; isiklikud kogemused väljakutsete osas õpperuumis või õppeprotsessis; kuidas ületada keelebarjääri igapäevaselt: praktilised võtted
II Strateegiline juhtimine õppekeskkonnas: kiired ja tõhusad võtted õhustiku haldamiseks; kuidas tekitada või säilitada fookust; sujuv õppeprotsess
III Kaasav õpe: kultuurilised, keelelised, ideoloogilised, sotsiaalsed erinevused õppegrupis; kaasava õppe rakendamise praktilised meetodid või kogemused.
IV Motivatsioonistrateegiad: motivatsiooniteooriad; huvi mehhanism; huvi tekitamise võtted praktikas; lapse tähelepanu köitmine õppetöö eri etappides.
V Suhted lapsevanematega: võimalikud barjäärid ja nende ületamine; lihtsad võtted tõhusaks kommunikatsiooniks; lapsevanemate kaasamise võimalused.
VI Õpetaja professionaalse arengu võimalused: edasine keeleõpe; põhjused ja võimalused õpetaja kvalifikatsioonini jõudmiseks või selle tõstmiseks; paindlikud õpiteed.
VII Õpetaja heaolu: võimalike stressifaktorite varane märkamine; pere ja tööelu harmoonia; ajaplaneerimine; kriitiline infotarbimine.

Õpiväljundid

Kursuse läbinud õpetaja tunneb ära igapäevaseid väljakutseid eestikeelsele õppele üle minevas õppegrupis; rakendab strateegilise juhtimise teadmist ja võtteid õppekeskkonnas; kasutab kaasava hariduse printsiipe eestikeelsele õppele üle minevas õppegrupis; kasutab motivatsioonistrateegiaid; loob ja hoiab tõhusaid töösuhteid lapsevanematega; teab võimalusi ja planeerib enese professionaalset arengut

Eeldused

töötamine õpetajana Ida-Virumaa koolieelses lasteasutuses või üldhariduskoolis

koolitaja kompetentsus

Koolitajateks on tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas vajaminevad andragoogilised pädevused.

Lõpetamistingimused

Aktiivne osalemine kontaktõppes. Kursus toimub kogemusõppe printsiipidele tuginedes osalejaid kaasavalt, õppemeetoditena rakendatakse grupitöid, rollimänge, ajurünnakuid, individuaalseid ülesandeid ja refleksiooni. Iseseisva tööna osaleja (a) koostab eneseanalüüsi, lähtudes õppesisu järk-järgulisest läbimisest; (b) planeerib enese edasise õpitee vastavalt vajadusele ja võimalustele.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tõend

Koolitajad

Maili Liinev

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, kaarin.peet@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
01.04.2024 10:00-15:15 I Igapäevased väljakutsed alusava õpetaja töös Valaste puhkeküla
19.04.2024 10:00-15:15 II Strateegiline juhtimine õppekeskkonnas
06.05.2024 10:00-15:15 III Kaasamise põhimõtted eestikeelsele õppele üleminekul