HRC0671/1 - Alustava õpetaja toetamine üleminekul kvaliteetsele eestikeelsele õppele
Toimumise aeg
01.04.2024 - 31.12.2024
Registreerimise tähtaeg
22.03.2024
Toimumise koht
Ida-Virumaa
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 42 tundi, iseseisevõpe 10 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskoolide ja koolieelsete lasteasutuste alustavad õpetajad Ida-Virumaa haridusasutustes
Eesmärk
saada asjatundlikku ja süsteemset tuge järk-järgulisel üleminekul eestikeelsele õppele; omandada võtted, mida kasutada tegelikes õppesituatsioonides eestikeelsele õppele üle minevas õppegrupis ning õppegrupi toimimise ja õpetaja rolliteadlikkuse alused.
Sisu
I Igapäevased väljakutsed: koostöise õhkkonna loomine õpperuumis; isiklikud kogemused väljakutsete osas õpperuumis või õppeprotsessis; kuidas ületada keelebarjääri igapäevaselt: praktilised võtted
II Strateegiline juhtimine õppekeskkonnas: kiired ja tõhusad võtted õhustiku haldamiseks; kuidas tekitada või säilitada fookust; sujuv õppeprotsess
III Kaasav õpe: kultuurilised, keelelised, ideoloogilised, sotsiaalsed erinevused õppegrupis; kaasava õppe rakendamise praktilised meetodid või kogemused.
IV Motivatsioonistrateegiad: motivatsiooniteooriad; huvi mehhanism; huvi tekitamise võtted praktikas; lapse tähelepanu köitmine õppetöö eri etappides.
V Suhted lapsevanematega: võimalikud barjäärid ja nende ületamine; lihtsad võtted tõhusaks kommunikatsiooniks; lapsevanemate kaasamise võimalused.
VI Õpetaja professionaalse arengu võimalused: edasine keeleõpe; põhjused ja võimalused õpetaja kvalifikatsioonini jõudmiseks või selle tõstmiseks; paindlikud õpiteed.
VII Õpetaja heaolu: võimalike stressifaktorite varane märkamine; pere ja tööelu harmoonia; ajaplaneerimine; kriitiline infotarbimine.
Õpiväljundid
Kursuse läbinud õpetaja tunneb ära igapäevaseid väljakutseid eestikeelsele õppele üle minevas õppegrupis; rakendab strateegilise juhtimise teadmist ja võtteid õppekeskkonnas; kasutab kaasava hariduse printsiipe eestikeelsele õppele üle minevas õppegrupis; kasutab motivatsioonistrateegiaid; loob ja hoiab tõhusaid töösuhteid lapsevanematega; teab võimalusi ja planeerib enese professionaalset arengut
Eeldused
töötamine õpetajana Ida-Virumaa koolieelses lasteasutuses või üldhariduskoolis
koolitaja kompetentsus
Koolitajateks on tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas vajaminevad andragoogilised pädevused.
Lõpetamistingimused
Aktiivne osalemine kontaktõppes. Kursus toimub kogemusõppe printsiipidele tuginedes osalejaid kaasavalt, õppemeetoditena rakendatakse grupitöid, rollimänge, ajurünnakuid, individuaalseid ülesandeid ja refleksiooni. Iseseisva tööna osaleja (a) koostab eneseanalüüsi, lähtudes õppesisu järk-järgulisest läbimisest; (b) planeerib enese edasise õpitee vastavalt vajadusele ja võimalustele.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tõend
Koolitajad
Maili Liinev
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, kaarin.peet@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
01.04.2024 | 10:00-15:15 | I Igapäevased väljakutsed alusava õpetaja töös | Valaste puhkeküla | |
19.04.2024 | 10:00-15:15 | II Strateegiline juhtimine õppekeskkonnas | ||
06.05.2024 | 10:00-15:15 | III Kaasamise põhimõtted eestikeelsele õppele üleminekul |