HRC0027/4 - Erivajadusega lapse arengu toetamine lasteaias

NB! REGISTREERUMINE HITSA KOOLITUSVEEBI KAUDU: https://koolitus.hitsa.ee/training/2212/register. Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik. Ühest asutusest võib osaleda maksimaalselt 2 inimest.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

11.02.2019 - 08.10.2019

Registreerimise tähtaeg

16.01.2019

Toimumise koht

Tallinn, Räägu 49, ruum Rä-411

Maht

234 akadeemilist tundi (kontaktõpe 128 tundi, iseseisevõpe 106 tundi)

Sihtgrupp

lasteaia õpetajad

Eesmärk

saada tuge oma tööks lasteaias õpetajana toime tulemaks erivajadustega lastega, et võimalikult vara märgata ja sekkuda, et toetada iga lapse terviklikku arengut just tema vajadustest lähtuvalt.

Sisu

Moodulid: I Erivajadusega laps lasteaias; II Koolieeliku arengu hindamine; III Erivajadustega laste kõne arendamine ; IV Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas; V Lastevanemate nõustamine. Teemad:muutunud hariduskontekst; hariduslike erivajaduste olemus ja kategooriad; hariduslike erivajaduste väljaselgitamise meetodid; õpetaja roll ja võimalused; kõne arendamise etapid ja eesmärgid, erivajadustega lapse kõne arendamine; mittesoovitava käitumise kustutamine soovitud käitumismustrite jõustamise kaudu; sotsiaalne võrgustik, lapse toimetuleku kaardistamine; võrgustikukaart; genogramm; nõustamise struktuur ja kommunikatsiooniprotsess nõustamisel.

Õpiväljundid

• oskab märgata erivajadusi koolieelses eas ja rakendada esmast sekkumist;
• suudab ennetada ja lahendada käitumisprobleeme, koostada käitumise tugikava;
• oskab hinnata lapse kõneliste oskuste arengut ja teab kõne arendamise põhimõtteid;
• omab teadmisi ning esmast kogemust erivajaduste väljaselgitamise meetoditest ning vahenditest;
• suudab määrata nõustamisvajadust ja kavandada erivajadusega lapsega läbiviidavat võrgustikutööd

Eeldused

töötamine lasteaias õpetajana

õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. E-keskkonna tugi.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest

Lõpetamistingimused

Kokku toimub 16 õppepäeva. Õpe toimub tsüklitena: üks kord kuus 2 õppepäeva (1 õppepäeva kestus 8 tundi). 5 moodulit jaotuvad erinevate tsüklite vahele. Koolituse kestel viiakse läbi vaatlus (sh nähtu kokkuvõte, reflektsioon) kahes Tallinna lasteaias. Tsüklite vahepeal teevad osalejad käsitlusel olnud / käsitlusele tulevast teemast lähtuvalt iseseisvat tööd (vajalike materjalide iseseisev läbitöötamine ja reflektsioon kaasõppija(te)ga; käitumise tugikava koostamine ja juhtumianalüüs (sh arutelu rühmas, teiste juhtumite tagasisidestamine Moodles); kõne arenduse vahendi loomine (katsetamine grupis, tagasisidestamine); lõputöö koostamine: oma asutuse sekkumiskava koostamine (olemasoleva analüüs, parimad praktikad, seosed seadusliku raamistikuga (sh õppekava, üldpädevused). Õppetsükli lõpus on võimalik soovijail saada õppejõududelt silmast silma lõputöö konsultatsiooni.

Grupi hoidmiseks ja teadmiste kinnistamiseks moodustatakse tsüklite vahepealsel ajal iseseisvateks töödeks õppijate paare, hoitakse õppijatega kontakti e-keskkonnas jms. Kursuse jaoks luuakse osalejatele eraldi e-õppe tugi Moodle-keskkonnas, kuhu lisatakse kohustuslikud ja soovituslikud materjalid, iseseisvate ülesannete juhendid jm.

Vajalikud õppematerjalid koostatakse spetsiaalselt koolitusele, toetamaks koolituse raames käsitletavaid teemasid. Iga koolitusel osaleja saab kaasa õppematerjali (jaotmaterjal, töölehed).

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Tiiu Tammemäe, PhD; Lii Lilleoja, MA; Kadi Lukanenok, MA

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 619 9774, riina.stahl@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
11.02.2019 10:00-17:15 Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas Lii Lilleoja
12.02.2019 09:00-16:15 Koolieeliku arengu hindamine Kadi Lukanenok
13.02.2019 09:00-16:15 Erivajadusega laps lasteaias Tiiu Tammemäe
18.03.2019 10:00-17:15 Koolieeliku arengu hindamine Kadi Lukanenok
19.03.2019 09:00-16:15 Erivajadusega laps lasteaias Tiiu Tammemäe
20.03.2019 09:00-16:15 Lastevanemate nõustamine Lii Lilleoja
08.04.2019 10:00-17:15 Erivajadustega laste kõne arendamine. Õppekäik. Tiiu Tammemäe
09.04.2019 09:00-16:15 Sobitus- ja arendusrühma õppetegevuste vaatlus. Õppekäik. Lii Lilleoja
06.05.2019 10:00-16:15 Koolieeliku arengu hindamine Kadi Lukanenok
07.05.2019 09:00-16:15 Erivajadustega laste kõne arendamine Tiiu Tammemäe
03.06.2019 10:00-17:15 Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas Lii Lilleoja
04.06.2019 10:00-17:15 Erivajadustega laste kõne arendamine Tiiu Tammemäe
26.08.2019 10:00-17:15 Lastevanemate nõustamine. Individuaalsed konsultatsioonid lõputöö edukaks valmimiseks Tiiu Tammemäe
27.08.2019 09:00-16:15 Lastevanemate nõustamine Lii Lilleoja
16.09.2019 10:00-17:15 Meeskonnatöö ja võrgustik erivajadustega lapse toetamisel. Õppekäik. Tiiu Tammemäe
17.09.2019 09:00-16:15 Lõputööde esitlus, arutelud Tiiu Tammemäe, Lii Lilleoja, Kadi Lukanenok