HRC0197/1 - Kuidas märgata ja arendada laste andeid?
Toimumise aeg
18.11.2019 - 19.11.2019
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikooli Terra hoone
Maht
26 akadeemilist tundi (kontaktõpe 12 tundi, iseseisevõpe 14 tundi)
Sihtgrupp
õpetajad, tugispetsialistid, haridustöötajad
Eesmärk
kujundada jagatud arusaam andekusest ja leida parimaid viise laste annete arengu süsteemseks toetamiseks kõigi sidusrühmade omavahelises koostöös; mõista ja arendada endas annete märkamiseks ja toetamiseks vajalikke kompetentse ning rakendada baasoskusi igapäevases praktikas.
Sisu
Andekuse konstrueerimise teoreetiline alus – kaasaegsed andekusteooriad ja nende rakendamine kooli kontekstis. Maailma ja Eesti andekusuuringute tulemused, fenomeni konstrueerimine tänases muutunud ühiskonnas. Laste annete märkamise vajadus ja võimalused: kes peaks märkama lapse andeid; millised on märgid, mis võivad viidata lapse andekusele; mis võib maskeerida lapse andekust; millised on andekate laste kognitiivsed, sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused; kuidas toetada laste loovust ja vaimseid võimeid kõigi lapsega seotud huvipoolte koostöös (koolis, kodus, huvikoolis, kohaliku omavalitsuse tasandil). Süsteemne töö andekate õpilastega – sidusrühmade vastutus ja rollid ning võrgustiku toetusvõimalused; parimad praktikad töös andekatega – Eesti koolide kogemus. Tegevuste kavandamine, kuidas konkreetses koolis laste andeid toetada – kaardistame võimalused ja sõnastame igaühe personaalse rolli selles tegevuses.
Õpiväljundid
mõtestab andekuse tähenduse, näeb ennast laste annete märkajana ja toetajana ning analüüsib selleks olulisi personaalseid kompetentse; tunneb peamisi andekuse defineerimise ja mõtestamise viise ja kontseptisoone ning oskab teadusliku teadmise siduda praktiliste tegevustega; rakendab erinevaid tehnikaid ja tööriistu laste andeid toetava õppe kavandamisel;
rakendab erinevaid suhtlemisoskuseid ja võtteid, mis toetavad andekate õppimist ja arengut; loob tulevikuvisiooni ja kavandab vajalikud sammud latse annete toetusvõimaluste kohta oma koolis.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Lähiõpe on planeeritud kahele päevale. Iseseisev töö: kuidas grupis märgata ja toetada laste andeid – konkreetse kooli vajadusi ja võimalusi arvestava tegevuskava väljatöötamine.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
PhD Halliki Põlda
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitus rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik, osaleja maksumus 145 eurot. Koolitus on sihtgruppi kuulujale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
16
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
18.11.2019 | 10:00-15:30 | T-412 | ||
19.11.2019 | 10:00-15:30 | A-121 |