AVC0015/4 - Teenusettevõtlus ja teenuste disain

Toimumise aeg

30.11.2017 - 07.12.2017

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25, IV korrus, auditoorium T-412

Maht

16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)

Sihtgrupp

Kutse- ja kõrghariduse erialaõppejõud, kes viivad läbi või toetavad ettevõtlusõpet ning soovivad kasutada teenuste disaini põhimõtteid ja meetodeid õpetamisel ning ettevõtl(ikk)uspädevusi arendavate õppemoodulite/-materjalide arendamisel.

Eesmärk

saada ülevaade teenusmajanduse arengust ja trendidest Eesti ja maailma kontekstis ning teenuste disaini põhimõtetest, protsessist ja meetoditest. Anda võimalust osalejatel ise proovida ja kogeda teenusdisaini protsessi ja töövõtteid.

Sisu

Teenusmajanduse olemus, areng ja trendid. Disaini liigid ja selle roll ettevõtluses.
Disainikasutuse tulemuslikkuse hindamine: võimalused ja väljakutsed. Disaini seos strateegilise juhtimisega.
Disainmõtlemise põhimõtted. Teenuste disaini (TD) kui metoodika protsessi käsitlused.
TD I etapp: uurimine erinevate meetodite abil (vaatlus, klienditeekond, persoona).
Kasutajakeskne tootearendus: disaini roll tootearenduses, disainiprotsess.
Kasutaja uurimine: motivatsioon, käitumine, tagasiside saamine.
Kliendikesksus: tarbekaubast elamuste müügiks.
Puutepunktide kaardistus: service blueprint. Tänaste puudujääkide kaardistus.
Disainmõtlemine, praktilised ülesanded.
Etapiline arendus. Teenusedisain: mõttemaailma muutus – tootmisloogikast teenusloogikaks. Kasutaja vajaduse keskne tootearendus.
TD töömeetodite tutvustus: praktilised ülesanded.

Õpiväljundid

Koolituse lõpetaja: teab teenusmajanduse arengut mõjutavaid trende ja disainmõtlemise põhimõtteid, teenuste disaini seoseid ärimudeli ning ettevõtte strateegilise juhtimisega; oskab analüüsida ettevõtte väärtuspakkumist kliendi seisukohast ning koostada tüüpkliendi profiili (persoonat); teab teenuste disaini protsessi etappe ning oskab kasutada tüüpilisemaid meetodeid (vaatlus, kliendiprofiil, klienditeekonna kaardistus); oskab kriitiliselt hinnata teenuste kliendikesksust ja analüüsida ja seostada teenusdisaini põhimõtteid oma igapäevase tööga ning rakendada neid ettevõtlikkuse pädevuste õpetamises.

Eeldused

töötamine õppejõuna

õpikeskkond

Kontaktpäevad toimuvad TLÜ ruumis T-412, kus on olemas koolituse läbiviimiseks vajalikud vahendid ning teisaldatavad toolid, mis võimaldavad väikerühmade moodustamist.

koolitaja kompetentsus

Pedagoogiline või ettevõtlusalane kõrgharidus, graafilise disaini, turunduse või brändingu alane kõrgharidus või vähemalt 5-aastane töökogemus toote, teenuse või graafilise disainerina.

Lõpetamistingimused

Aktiivne osalemine koolituse mõlemal päeval. Koolitusel kasutatakse mitmekesiseid õppijaid kaasavaid ja õppimist toetamist meetodeid.
Iseseisva kodutööna kavandavad koolitusel osalejad grupitööna klienditeekonna valitud teenuse kasutajate huvigruppide kaardistuse alusel (vaatlus, intervjuud). Tööd esitletakse 2. õppepäeval.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Gerda Mihhailova, Markko Karu

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.

Korraldaja

koolitus- ja konverentsikeskus, Lilian Rückenberg, 6199516, lilianr@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
30.11.2017 09:00-09:30 Registreerimine ja kogunemine T-412
30.11.2017 09:30-11:00 Teenusmajanduse olemus, areng ja trendid. Disaini liigid ja selle roll ettevõtluses. Gerda Mihhailova, TU
30.11.2017 11:00-12:45 Disainikasutuse tulemuslikkuse hindamine: võimalused ja väljakutsed. Disaini seos strateegilise juhtimisega.
30.11.2017 12:45-13:30 Lõuna
30.11.2017 13:30-15:00 Disainmõtlemise põhimõtted. Teenuste disaini (TD) kui metoodika protsessi käsitlused.
30.11.2017 15:00-15:15 Kohvipaus
30.11.2017 15:15-16:45 TD I etapp: uurimine erinevate meetodite abil (vaatlus, klienditeekond, persoona). Iseseisva töö tutvustus.
07.12.2017 09:00-09:30 Registreerimine ja kogunemine T-412
07.12.2017 09:30-11:00 Kasutajakeskne tootearendus: disaini roll tootearenduses, disainiprotsess. Lisaväärtuse kasv: tarbekaubast elamuste müügiks. mõttemaailma muutus – tootmisloogikast teenusloogikaks. Markko Karu, System and Concept Design
07.12.2017 11:00-11:15 Kohvipaus
07.12.2017 11:15-12:45 Kasutaja uurimine: motivatsioon, käitumine, tagasiside saamine. Väärtuspakkumise lõuend. Näited, harjutused Praktilised ülesanded.
07.12.2017 12:45-13:30 Lõuna
07.12.2017 13:30-15:00 Puutepunktide kaardistus: service blueprint. Tänaste puudujääkide kaardistus.
07.12.2017 15:00-15:15 Kohvipaus
07.12.2017 15:15-16:45 Prototüüpimine. Etapiline arendus: näited, sammud, meetodid. TD töömeetodite tutvustus: praktilised ülesanded.