IKC0065/2 - Õppimine ja õpetamine koolis – uued perspektiivid
Toimumise aeg
07.12.2016 - 24.03.2017
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 48 tundi, iseseisevõpe 56 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste õpetajad
Eesmärk
Oskuste, hoiakute ja valmisolekute kujunemine inspireeriva, õppimist toetava ja professionaalse, iga õppija huve ja potentsiaali avava tervikliku keskkonna loomiseks.
Sisu
I MOODUL Kuidas toetada õppija motivatsiooni ja pingutust?
Muutunud kontekst ja muutunud rollid.
Uuemad lähenemised hariduses ja õppimises.
Muutunud õppija ja muutunud õpikäsitus.
Õppimine ja areng – uusimad lähenemised.
Areng ja õppimine.
II MOODUL Kuidas õpetajana ennast hoida?
Õpetaja kui liider ja muutuste juht.
Õpetaja rollid ja võimalused.
Mina õpetaja, juhi, õppijana.
Refleksioon.
Enda tugevuste ja arengueesmärkide sõnastamine.
III MOODUL Kuidas tulla toime keerulistes sotsiaalsetes situatsioonides?
Õppimist toetav suhtlusruum.
Arengut toetavad vestlused – õppijad, lapsevanemad, kolleegid. Tagasiside.
Teadlik suhtlemine ja tervikliku keskkonna ning suhtlusruumi loomine.
Koostöö ja kaasamine. Meeskonnatöö olulisus.
IV MOODUL Kuidas toetada eriliste ja erinevate õppijate õppimist?
Iga õppija potentsiaali ja tugevuste toetamine.
Kaasav haridus ja HEV. Õppimise juhtimine. Kriitilise mõtlemise areng.
Üldpädevuste ja nende arengu toetamine. Üldõpetus. Meetodite labor.
Õppeprotsessi terviklik ülesehitus – ideest tulemuseni.
Erinevad õppimist toetavad ja õppijakesksed loovad lähenemised, võtted ja meetodid.
Õpiväljundid
• mõistab kaasaegset arusaama õppijakesksusest, muutunud õpikäsitusest, muutunud suhetest ning rollidest;
• mõistab uusimaid lähenemisi õppimise juhtimisel ning töötab meeskonnas välja õppija üldpädevuste arengut toetava kursuse üldõpetuse põhimõtetest lähtuvalt;
• mõistab erinevate meetodite rakendamise põhimõtteid ja valiku aluseid ning rakendab neid;
• teab, kuidas luua tingimused õppimist toetava arengukeskkonna kujunemiseks läbi suhete ning koostöö;
• arendab ennast suhtlejana ja mõistab õppimist toetava suhtlusruumi loomise eelduseid;
• analüüsib ennast õppijana ning enda rolli ning võimalusi õppimise-õpetamise protsessi ülesehitamisel.
Eeldused
õpetaja amet
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Õppetöö toimub sessioonidena, kokku neli moodulit (päevade jaotus sessioonide kaupa: 2+2+2+2). Sessioonide vahele jääb aeg praktiliste iseseisvate ülesannete tegemiseks ja õpitu rakendamiseks ning analüüsimiseks. Kursusele on loodud oma veebikeskkond, kus jagatakse materjale, grupi vara jm olulist.
Iseseisev töö: eneseanalüüs, uu(t)e meetodi/lähenemise katsetamine ja tulemuste analüüs. Läbivalt õpitu praktiseerimine kontaktpäevade vahelisel ajal, töö kirjandusega.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Koolitajad on Kaia Köster (MA) ja Reili Pae (MA). Lisaks Kristi Vinter (PhD), Teri Talpsep (PhD) jpt.
Õppeprotsessi on kaasatud Tallinna Ülikooli parimad õppejõud erinevatest valdkondadest ning praktikud haridusmaastikult.
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetab Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfond. Koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Külli Rauk, 699523, kyllira@tlu.ee