HRC0327/1 - Õppejuhtide arenguprogramm - õppimist eestvedav juhtimine
Toimumise aeg
28.09.2020 - 25.03.2021
Registreerimise tähtaeg
01.07.2020
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikooli linnak T-412
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak
Maht
161 akadeemilist tundi (kontaktõpe 97 tundi, iseseisevõpe 64 tundi)
Sihtgrupp
Üldhariduskooli või kutseõppeasutuse õppejuhid, õppealajuhatajad, õppedirektorid või sarnast ametinimetust kandvad haridusasutuse töötajad
Eesmärk
arendada juhtimiskompetentse ja kujundada hoiakud, mis arvestavad nüüdisaegset õpikäsitust ja 21. sajandi väljakutseid haridusele, saada tuge õppejuhina juhtimiskompetentside, sh õppimise ja õpetamise protsesside sisulise eestvedamisvõimekuse arengule, arendada refleksiooni teadliku kasutamise oskust ja suutlikkust teadlikult rakendada selleks eri strateegiaid.
Sisu
I Grupi loomine, võrgustikutöö alused. Õppimise ja õpetamise juhtimine õppijakeskses koolis.Grupiprotsessid ja võrgustikutöö. Õppija areng ja arengukeskkonna loomine. Õppimise toetamine ja juhtimine.
II Kooli arengueesmärkide seadmine ja sisehindamine. seadmine.
III Õppejuht õppimise eestvedajana.
IV Õppevisiit Hollandisse.
V Refleksioon ning kogemuse jagamine pärast rahvusvahelist õppevisiiti.
VI Õpetajate koostöö ja professionaalseks arenguks keskkonna loomine. Kooli õppekava arendamine. Muutuste kavandamine ja juhtimine.
VII Juhtimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas. Individuaalsete projektide tulemuste analüüs, järeldused, jätkutegevuste planeerimine koolis. Posterettekande ettevalmistus.
VIII moodul: Koolituse kokkuvõte ja arutelu.
Õpiväljundid
teadvustab ootusi 21. sajandi õppejuhile, analüüsib sellest lähtuvalt isiklikke kompetentse, seab realistlikud arengueesmärgid ning koostab nende saavutamiseks tegevuskava; on teadlik eri juhtimisstiilidest ja -strateegiatest ning oskab neid praktikas vastavalt vajadusele rakendada; teadvustab enda ressursse ja võimalusi muutuste juhina ning kasutab neid oma organisatsiooni arengu toetamisel ja kasutab sihipäraselt kujunenud õppejuhtide võrgustiku ressursse; tunneb tõenduspõhise juhtimise- ja arendustegevuse põhimõtteid, oskab neid rakendada ning ka teisi kooli meeskonnaliikmeid ja õpetajaid nõustada; väärtustab ja mõistab arengut toetava keskkonna tunnuseid ja selle loomise tingimusi kaasava hariduse põhimõtetest lähtuvalt ja oskab selleks leida ressursse; kaardistab õpetajate arenguvajadused, loob oma organisatsioonis õpetajate professionaalse arengu toetamise süsteemi/ täiustab ning arendab juba olemasolevat süsteemi; omab ülevaadet digitehnoloogiate võimalustest oma töö efektiivsemaks muutmisel ning õppetegevuse sisuliseks toetamiseks, on valmis neid võimalusi kasutama.
Eeldused
Töötamine sihtgrupi kirjelduses olevate tunnustega töökohal.
õpikeskkond
Tallinna Ülikooli nüüdisaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid. Olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Koolitajatel on vähemalt magistrikraad ja vähemalt kolm aastat koolitajakogemust õpetajakoolituses, sh täiendusõppes. Programmi elluviimisse on kaasatud 4 praktikut, kes töötavad programmi perioodi vältel tegevõppejuhina.
Lõpetamistingimused
Programmi raames toimub 8 moodulit, millest 3 moodulit toimub kahepäevastena ja 4 moodulit ühepäevastena. Ühepäevaste moodulite raames toimub 2 Eesti-sisest õppevisiiti, mille käigus seotakse õppekavas käsitletav teooria kooli praktikaga. Välisriigi õppevisiit toimub kolme-päevase moodulina.
Programm sisaldab iseseisvat tööd 64 akadeemilist tundi, mille hulgas toimub töövarjutamine õppegrupi osalejate vahel. Lisaks viib iga osaleja individuaalselt läbi muudatusprojekti seoses oma igapäevase tööga, mille raames tehakse iga mooduli lõpus iseseisev töö muutuse rakendamise toetuseks.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Eve Eisenschmidt, Reet Sillavee, Kati Aus, Tiina Tiit, Kaire Kollom, Tiiu Tammemäe
Kursuse hind
0 EUR (grupihind, hinnale ei lisandu km)
Grupihinnaga tellimuskoolitus
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
28.09.2020 | 10:00-17:15 | I moodul: Grupi loomine, võrgustikutöö alused. Õppimise ja õpetamise juhtimine õppijakeskses koolis. | Eve Eisenschmidt, Reet Sillavee | täpsustub |
29.09.2020 | 10:00-17:15 | I moodul: Õppija areng ja arengukeskkonna loomine. Õppimise toetamine ja juhtimine. | Kati Aus, Tiina Tiit | täpsustub |
14.10.2020 | 10:00-15:30 | II moodul: Kooli arengueesmärkide seadmine ja sisehindamine | Kätlin Vanari jt | Emili Kool |
11.11.2020 | 10:00-15:30 | III moodul: Õppejuht õppimise eestvedajana | Reet Sillavee jt | Pelgulinna Gümnaasium |
07.12.2020 | 10:00-17:15 | IV moodul: 3-päevane õppevisiit (ajakava täpsustub) | Reet Sillavee jt | Holland |
19.01.2021 | 10:00-17:15 | V moodul: Refleksioon ning kogemuse jagamine pärast rahvusvahelist õppevisiiti. | Reet Sillavee, Eve Eisenschmidt | T-412 |
10.02.2021 | 10:00-17:15 | VI moodul: Õpetajate koostöö ja professionaalseks arenguks keskkonna loomine | Eve Eisenschmidt jt | Tartu Erakool |
11.02.2021 | 10:00-17:15 | VI moodul:Kooli õppekava arendamine. Muutuste kavandamine ja juhtimine. | Eve Eisenschmidt jt | Tartu Forseliuse kool |
09.03.2021 | 10:00-17:15 | VII moodul: Juhtimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas. Õppija erivajaduste märkamine ja õpilaste individuaalsetest eripäradest tuleneva õpikeskkonna loomine. | Kaire Kollom, Tiiu Tammemäe | T-412 |
10.03.2021 | 10:00-17:15 | VII moodul: Individuaalsete projektide tulemuste analüüs, järeldused, jätkutegevuste planeerimine koolis. Posterettekande ettevalmistus. | Reet Sillavee jt | T-412 |
25.03.2021 | 10:00-17:15 | VIII moodul: Koolituse kokkuvõte ja arutelu. | Eve Eisenschmidt, Reet Sillavee | T-412 |