HRC0563/1 - Multimeediumi loomine ja meediakasvatuse rakendamine õppeprotsessis ("Digipedagoogika rakendamine" koolituse moodul)
Toimumise aeg
30.01.2023 - 22.06.2023
Registreerimise tähtaeg
23.01.2023
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 40 tundi, iseseisevõpe 116 tundi)
Sihtgrupp
lapsevanemad, õpetajad koolieelses lasteasutuses
Eesmärk
Saada ülevaade multimeediumite loomise eri võimalustest (pilt, heli, video, animatsioon) lasteaia õppeprotsessis; omandada oskusi luua erinevaid multimeediume meediakasvatuse põhimõtteid silmas pidades. Saada selgus meediakasvatuse põhimõistetes ja olulisemates filmimõistetes; teadvustada meedia kui ühe kasvukeskkonna ohte ja võimalusi. Seostada multimeedia loomise ja meediakasvatuse temaatika koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga, rakendada meedia sisu ja IKT vahendeid teadvustatult laste meediateadlikuse kujundamiseks ja lapse arengu toetamiseks. Saada praktilisi lahendusi multimeedia loomiseks ja meediakasvatuseks lasteaias.
Sisu
Õpikeskkonnaga (eDidaktikum) tutvumine, registreerimine. Piltide loomine digitaalselt. Piltide töötlemine. Piltide joonistamine, ekraanipiltide tegemine. Pilt õppeprotsessis. Digitaalselt loodud ja kujundatud sündmuse kuulutus. Audiovisuaalse kirjaoskuse põhialused. Animatsiooni ajalugu. Animatsiooni loomise etapid. Stsenaarium. Kaader. Animatsiooni liigid. Video tegemine. Filmimõisted. Videotöötlusprogrammid, ekraanisalvestised. Video õppeprotsessis. Heli salvestamine, töötlemine, helitöötlusprogrammid. Heli õppeprotsessis. Multimeediumi avaldamine veebikeskkondades. Meediakasvatuse põhimõisted. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Meedia toimemehhanismid, mõjutusvahendid. Meedia tõenäolised mõjud – ohud ja võimalused. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Ristmeedia ja osaluskultuur. Meediakasvatuse seosed KELARÕK-ga, õppekava pädevused, lõimivad teemad ja ainevaldkonnad, meediakasvatuse didaktilised põhiprintsiibid. Meediavahendid (ajaleht, ajakiri, film, video, animatsioon) ja nende sisu didaktilised kasutusvõimalused õppeprotsessis.
Õpiväljundid
- loob multimeediumi liigist lähtuvalt sobivaid vahendeid ja tarkvara eri multimeediume kasutades, arvestades audiovisuaalse kirjaoskuse põhialused, õppe- ja kasvatusvaldkondade ülest lõimingut ja meediakasvatuse põhimõtteid;
- analüüsib multimeediumite kasutamise võimalusi lasteaia õppe-kasvatusprotsessis ja seoseid koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga;
- mõtestab (digitaal)meediat kui ühe kasvukeskkonna osatähtsust eelkooliealise lapse igakülgses arengus, leides lahendusi võimalikele meediast tulenevatele probleemidele ja on valmis nõustama lapsevanemaid (sh erinevaid digiajastu meediume ja formaate kasutades) üldisemates meediat puudutavates kasvatusküsimustes.
Eeldused
Kuulumine sihtrühma (lapsevanemad, koolieelse lasteasutuse õpetajad) ja soov omandada mikrokraad “Digipedagoogika rakendamine algajatele”
õpikeskkond
Õpe toimub sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õpe võib toimuda lähi-, paind- või kaugõppe vormis.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Õpe toimub sessioonõppes koos bakalaureuseastme üliõpilastega. Kontaktõpe (loengud, rühmaarutelud, praktilised tunnid) toimub õppesessiooni aegadel. Õppijad võtavad osa kontaktõppest ja sooritavad iseseisvad ülesanded.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kaire Kollom, Elyna Heinmäe
Kursuse hind
792 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Julia Reinman, 56982777, julia.reinman@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
3