IKC0059/10 - Supervisioon õpetaja töös
Toimumise aeg
18.10.2022 - 07.12.2022
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
58 akadeemilist tundi (kontaktõpe 48 tundi, iseseisevõpe 10 tundi)
Sihtgrupp
Klassiõpetajad ja aineõpetajad valdkonnast ja kooliastmest sõltumata, kutseõppeasutuste õpetajad
Eesmärk
Eesmärgistada ja mõtestada enda tegevust õpetajana, teadlikustada enda tugevusi, osata ennast ja teisi inimesi jõustada
Õppida koolikeskkonnas ennast teadlikult analüüsima ja juhtima ning looma kooli töökultuuri ning selle kaudu ühiskonnas olulisi väärtusi.
Sisu
1. Õpetaja oma töö eesmärgistaja ja mõtestajana
Tegevuse mõtestamine, analüüsimine, eesmärgistamine, õppimisvajaduste kaardistamine. Eksistentsialistlik käsitlus, sotsiaalne konstruktivism. Aja kasutamine, stressijuhtimine, läbipõlemise ennetamine. Jõustamine: teadlikkus enda ressurssidest. Vastutuse võtmine enda heaolu eest. Ajaperspektiivi tajumine, kasutamine. Jõustamine
2. Õpetaja koolikeskkonnas
Grupiprotsessid. Juhtimine, õppija perspektiivi nägemine, erinevate sidusrühmade positsiooni mõistmine koolikeskkonnas. Vaatepunkti valik ning vahetamine. Kovisioon kui meetod grupisupervisiooni läbiviimiseks.
Tagasiside õppijatelt, lastevanematelt, juhtkonnalt. Kuidas erinevaid perspektiive parimal viisil kasutada. Hõimukultuuri loomine.
3. Õpetaja ühiskondlike suhete ja muutuste loojana
Toimetulek kiiresti muutuvas keskkonnas, kuidas mõjutada koolikeskkonda ning sidusrühmi parimal võimalikul viisil. Õpetaja identiteet muutuvas koolikeskkonnas
Õpiväljundid
eesmärgistab oma tööd, analüüsib ja planeerib, seab endale arenguülesandeid; on ennastjuhtiv ajakasutaja, kes oskab stressi juhtida, teadvustab läbipõlemise temaatikat ja tuleb toime kiiresti muutuvas keskkonnas, lähtudes seisukohast, et õpetaja on vastutav enda heaolu ja tervise eest; teadvustab keelekasutuse, ei-sõnumite mõju suhtluse osapooltele, mõistab grupiprotsesside olemust ja suunab nende arengut, kujundab enda strateegiad protsesside juhi ning suunajana; leiab häid lahendusi konfliktide lahendamiseks, mõistab konflikti eri osapoolte ja sidusrühmade ootusi ja vajadusi; suunab oma kolleege nende tegevust kooli kontekstis avaramalt nägema ja rakendab oma oskusi kooli arenguplaanide väljatöötamisel.
Eeldused
Klassiõpetajad ja aineõpetajad valdkonnast ja kooliastmest sõltumata, kutseõppeasutuste õpetajad
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, superviisorina tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.
Lõpetamistingimused
Õppetöö toimub korra kuus kahel järjestikusel päeval kolmes sessioonis. Sessioonide vahele jääb aeg praktiliste iseseisvate ülesannete tegemiseks ja õpitu rakendamiseks ning analüüsimiseks. Kursusele on loodud oma veebikeskkond, kus jagatakse materjale, grupi vara jm olulist.
Grupisupervisiooni eesmärk on osalejate tarkuse ja õpitu aktiviseerimine ja võimestamine muutuste elluviimiseks.
Iseseisva töö eesmärk on supervisioonil kokkulepitud praktiliste ülesannete elluviimine. Iseseisvate tööde elluviimise analüüsi eesmärk on edulugude jagamine ja nendest õppimine, takistustele lahenduste leidmine.
Kollegiaalse supervisiooni (kovisiooni) praktiseerimine ja iseseisev läbiviimine osalejate poolt võimaldab pärast koolituse lõppu osalejatel iseseisvalt teostada üksteise toetamist
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Katrin Aava, PhD; Signe Vesso, PhD
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Külli Rauk, +3725020044, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
18.10.2022 | - | I moodul 18.-19.oktoober 2022 | ||
15.11.2022 | - | II moodul 15.-16.november 2022 | ||
06.12.2022 | - | III moodul 6.-7.detsember 2022 |